[INSTÄLLD]Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av theWatchman »

Zurken skrev:Restriktionsmall = okompat under nya omständigheter. Hur man än gör en restriktionsmall kommer det finnas "hårda" listor.
Håller med! Det blir bara andra saker som helt plötsligt blir brutna. Jag kan möjligen sträcka mig till att ha restriktioner mot upprepningar av vissa val.
Senast redigerad av 1 theWatchman, redigerad totalt 13 gånger.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Papa D »

Tack Dafid Gustavsson!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Katarsis »

Papa D skrev:Jag personligen bryr mig inte om det hålls en lag turnering i Borås eller i Varberg men kommer bli ledsen om det hålls 2 olika samma datum. Styrkan med BSK var deltagarantalet och formatet. Om det nu blir 2 halvstora med samma format - tycker jag det enda man lyckats åstakomma är en utarmning av den coolaste turneringen i Svea, extra trist är det då ett till två lag från USA planerar att flyga över, och det kommer jag dom avråda om det blir 2 "små" turneringar istället för en stor. Mitt förslag är att Hyllanders och Mortarion Carl pratar ihop sig med Daskad och ser till att vi får EN stor turnering i varberg eller Borås.

MvH

D
Haha, Daniel kan inte stava i Michael. Nä, men seriöst så är det mesta bra sagt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Gonka Koff »

Håller med Papa D, förutom att man medmänskligt borde avråda jänkarna att besöka Sverige genom att se Borås i November. Tror mer på en sommarturnering för en internationell framgång.

Det känns inte kul med det här mysteriet med att TOK släppt BSK. Det är helt okej om dom önskar flytta spektaklet till Varberg, men i sådant fall tycker jag att det käns lite onödigt för Felix "daskad" att arra ett BSK samtidigt. Då skulle jag hellre se ett till "Ulricehamn Open" några veckor senare, en turnering som jag väldigt gärna skulle vilja vara med på.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

buffy
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 jun 2012, 18:31

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av buffy »

Jag kan inte så mycket om 40K men inom fantasy så vet jag att det är ungefär lika många som föredrar hårdare listor som man får med restriktioner om man jämför med komp som ger snällare listor.

40K är ju väldigt stort så man kanske kan ha både turneringarna samma helg och det kan ända komma över 100 personer på bägge.
På det sättet så kan de som föredra hårdare listor komma till Borås och de som gillar mjukar åka till Varberg.

Men det vore bra om det kunde lösas ganska snart för eftersom det är BSK 30 i år så har vi planer på bjuda in en person från GW.
Det är inte så dyrt som man kan tro men det gäller att vara ute i god tid.
Jag har bara pratat med GW lite än så inget är spikat.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Gonka Koff skrev:Det känns inte kul med det här mysteriet med att TOK släppt BSK. Det är helt okej om dom önskar flytta spektaklet till Varberg, men i sådant fall tycker jag att det käns lite onödigt för Felix "daskad" att arra ett BSK samtidigt. Då skulle jag hellre se ett till "Ulricehamn Open" några veckor senare, en turnering som jag väldigt gärna skulle vilja vara med på.
Det kommer bli en Ulricehamns Open 30 November - 2 December, också! :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag håller med om att Mortarion borde ta sitt ansvar!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Första posten är uppdaterad!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av Talos »

daskad skrev: Anmälan:
Lagkaptenen skickar ett mail med namn på båda spelarna och listorna, båda listorna ska vara i samma dokument!
Kanske en dum fråga, men i alla fall
Till vilken mail ska vi skicka in vår anmälan?

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November

Inlägg av daskad »

Råkade visst editera bort min mail! fixar in den med en gång
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar