warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
juntan
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 jul 2009, 13:16

warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av juntan »

Warhammer 40k turnering 1-2 aug
( närcon 30 aug - 2 aug )
1750pts
30 platser

Tillåtna arméer:
-Alla officiella codexar och sub-codexar.
I fallet med den nya spacemarine codexen kan gamla armeböckerna användas i enlighet med faqs som finns på GW's hemsida.
-Kroot Mercenary army. (Observera dock att Kroot mercenaries inte får användas i andra arméer än en ren Kroot mercenary-armé.)
För alla arméer gäller att enbart den senaste versionen av reglerna med eventuella uppdateringar får användas.
Utöver dessa är inget annat tillåtet.
Utöver dessa är inget annat tillåtet

Specifikt är följande INTE tillåtet:-Armélistor från Citadel journal
-Armélistor från nätet
-Armoured company
-Death company armies
-Inga Allies (tex CSM i LatD eller SM och SoB i samma armé)
-Inget som kan röra sig 12 tum eller mer får köpa infiltrate, dvs inget med flight, speed, wings, jumppack eller liknande får köpa infiltrate

Sportsmanship/Mr Nice Guy
Efter varje match skall du ge din moståndare 1-5 poäng för sportsmanship. En 5:a betyder att du alltid kommer minnas matchen p.g.a. motståndarens trevliga attityd och armé. En etta utdelas till regelvrängare och otrevliga personer som du aldrig vill möta igen. En vanlig, juste match bör ge 3 poäng. Dela inte ut femmor till varje match som var helt okey. Sportsmanships Poängen är separerade från turneringen och läggs alltså inte samman med dina övriga turneringspoäng. Utan är en seperat tävlan som ger pris till 1:an


Armékomposition
Följande regler gäller för armeuppbyggnaden
[ MIN, 510p Troops ]
[ MAX. 400p HQ ]
[ MAX. 400p Elites ]
[ MAX. 400p FA ]
[ MAX. 400p HS ]

Endast 2 av samma Troop choice får ha samma/identisk utrustning, T.ex. 4 enheter Space Marines med Lascannon och Plasma Gun är inte okej. Men 2 enheter med Lascannon och Plasma Gun tillsammans med 2 andra Space Marines enheter med Lascannon och Flamer är helt okej. Att bara ändra på Sergeanten, i detta exempel, räknas inte in till variationen.
Utanför Troops max 2 av samma Unit Choice
Är det så att ni tycker er armée drabbas orättvist av detta kontakta Arrangörs Ansvarige så kan kan eventuellt ge undantag från någon av de ovanstående reglerna.
Bryter ni någon av dessa punkter får ni 1 poäng i avdrag per match som ni spelar med detta brott, för grova brott mot någon av reglerna ger det 2p avdrag per match och brott.
Kan ju vara bra att sprida denna info till folk som kan vara intresserade och kan tänka sig att komma, desto fler desto bättre.
Armén skall vara målad för att godtas för spel (grundmålning räcker inte). Reglen om "What You See Is What You Get" gäller.
Arméer med betoning på troops uppmanas. Turneringen kommer att spelas lördag och söndag, 3 matcher på lördagen och 2 på söndagen enligt ett swichsystem
Turneringspoäng kommer utdelas enligt följande beroende på VP-skillnad, se missions för närmare förklaring.
5 matcher kommer att spelas där man möter personer med lika turneringspoäng.

Vehicle design rules eller Tyranid monstrosities får inte användas.
Fordon från Imperial Armour-böckerna får användas med tre undantag.
-Saker med mass points eller structure points får inte användas eftersom de automatiskt blir en egen detatchment.
-Flyers får inte användas eftersom de lägger till för mycket regler.
-Drop pods får inte användas eftersom de reglerna bygger på flyer-reglerna och dessutom är experimental, dock får spacemarine armeer använda dom droppods som dom har i den nya codexen.
I övrigt är Forge World-modeller tillåtna så länge reglerna står i någon av Imperial armour-böckerna.

http://www.freewebs.com/winterblast2005/40kmissions.htm
Uppdragen i länken.
Ignorera Match #3. Alla är Rules of Engagement.

Lördag
09:45 - Upprop och Information
10:00 - 13:30 [ Rules of Engagement ]
13:30 - 14:30 Lunch
14:30 - 18:00 [ Rules of Engagement ]
18:00 - 19:00 Middag
19:00 - 22:30 [ Rules of Engagement ]
Målningsbedömning

Söndag
07:00 Frukost
09:00 - 12:30 [ Rules of Engagement ]
12:45 pris utdelning
(uppdaterat den 30 juni 2009)

Övrig info
om konventets entre osv
http://narcon.sverok.net

pågående frågor & svar inför turneringen
http://narcon.sverok.net/forum/viewforum.php?f=39

Övriga frågor ang. warhammer
pellegruvan@hotmail.com

Ansvarig arrangör: Juntan

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av Mork »

Kan bara inte låta bli. Men det blir en riktigt svår turnering tidsmässigt om
den ska hålla på från 30aug till 2 aug. :P

Schemat visar bara 4 macher fast all text pratar om 5...

Jaja, det fixas väl till så småningom.
Verkar intressant annars med lite udda restriktioner.
Mork, the articulate ork!

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av bjorn »

I fallet med den nya spacemarine codexen kan gamla armeböckerna användas i enlighet med faqs som finns på GW's hemsida
Känns lite oupdaterad :)

//Björn

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av the godfather »

och vad är det för spån som lägger närcon samtidigt som sydcon.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av Serpent »

Hade varit intresserad om inte två saker lagt hinder i vägen...
1) SydCon samma helg.
2) Den här idéen om att man måste ha val från alla delar av FoC:en. Min armé har inga Elite-val, men har därför mer än 400 pts i Heavy Support. Kan man inte flytta omkring lite..?

Nåväl: lycka till!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av Nefrums »

jag tyckte den mallen var rolig.. mest för att min ETC lista bara trillar rakt igenom... Synd att det är samma helg som sydcon..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: warhammer 40k turnering NÄRCON 1-2 aug

Inlägg av Jocke Rapp »

Flyttat tråden till rätt kategori...

Skriv svar