Sydcon är igång
- guildmaster
- Kontakt:
Sydcon är igång
Starten försenades av ett brandlarm men sen kom det igång ordentligt. Första rundan är strax slut.
- Bilagor
-
- mobileimage.jpg (253.5 KiB) Visad 1796 gånger
Re: Sydcon är igång
En av Sveriges snyggaste armé no doubt. Gillar verkligen hans spore
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Såhär ser det ut i topp tio efter de första tre matcherna:
1. Magnus Öberg Eldar 57
2. Henrik Oskarsson Orker 54
3. Jan Talts Tyranider 51
4. Magnus Wendel Imperial Guard 46
5. Martin Karlsson Space Wulfs 43
6. Ola Persson Dark Eldar 40
7. Mikael Christensson Orker 40
8. Tomas Christensson Nurgle Demoner Med Nurgle tema och Nurgle Bestar Med mark of Nurgle 40
9. Harald Talts Dark Eldar 37
10. Oskar Andersson Space Wulfs 37
Kampen om toppen ser fortfarande öppen. Best painted däremot...
1. Magnus Öberg Eldar 57
2. Henrik Oskarsson Orker 54
3. Jan Talts Tyranider 51
4. Magnus Wendel Imperial Guard 46
5. Martin Karlsson Space Wulfs 43
6. Ola Persson Dark Eldar 40
7. Mikael Christensson Orker 40
8. Tomas Christensson Nurgle Demoner Med Nurgle tema och Nurgle Bestar Med mark of Nurgle 40
9. Harald Talts Dark Eldar 37
10. Oskar Andersson Space Wulfs 37
Kampen om toppen ser fortfarande öppen. Best painted däremot...
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Öberg spelar Orks och Oskarsson spelar Eldar
- speedfreek
För nervös för att sova...
Efter två 20-0 vinster fick jag en mardröms matchup. Magnus Wendels IG. Dels för ett det passar mina Eldar dåligt men även för att han är en bra och rutinerad spelare. Han körde i snabba drag:
Command i chimera med 4 plasma
6 enheter troops
6 Vendettor
3 Hydror
Mission var:
1. Killpoints (min chans)
2. Scooring enheter 9" från mitten (vilket jag visste skulle bli svårt)
Tie breaker:VP
Magnus började och jag reservade allt i hopp om att slippa några rundors shooting.
Jag får in lite grejer per runda och de håller sig någolunda vid liv. Magnus är nog lite rädd för mina outflankande warwalkers som kommer runda 5 och Eldrad i waveserpent med Dire avengers som kommer runda 4. Han flyer snabbt med 4 vendetter för att de ska få cover.
Hade det slutat runda 5 så hade Magnus vunnit 20-0 med 3-0 kp i primary. Runda 6 tar jag 4kp och Magnus 1kp. Jag tänker att jag är jättenöjd med 17-3 förlust. Det blir dock runda 7 också.
Magnus har otur i sin shooting och tar bara 1kp. Tärningarna på min sida och 2 kp senare så slutar matchen 14-6 till mig efter att jag vunnit tiebreakern med 27vp...
Jag har då en ensam Dire Avenger i en enhet, 2 guardians i en annan och en immobilized falcon som blivit av med alla 3 vapen kvar.
Tycker lite synd om Magnus men det var fantastiskt kul för mig med en vinst och att det blev en verkligen spännande match tack vare tärningsgudarna.
Eldrad lyckades med konststycket att träffa 4 fordon med Eldritch Storm och få in 4 pen på s3+2d6... Spelets mest broken spell...
Ser verkligen fram emot match 4 & 5 i morgon men är lite rädd för att jag använt upp all min tur i denna turneringen.
Efter två 20-0 vinster fick jag en mardröms matchup. Magnus Wendels IG. Dels för ett det passar mina Eldar dåligt men även för att han är en bra och rutinerad spelare. Han körde i snabba drag:
Command i chimera med 4 plasma
6 enheter troops
6 Vendettor
3 Hydror
Mission var:
1. Killpoints (min chans)
2. Scooring enheter 9" från mitten (vilket jag visste skulle bli svårt)
Tie breaker:VP
Magnus började och jag reservade allt i hopp om att slippa några rundors shooting.
Jag får in lite grejer per runda och de håller sig någolunda vid liv. Magnus är nog lite rädd för mina outflankande warwalkers som kommer runda 5 och Eldrad i waveserpent med Dire avengers som kommer runda 4. Han flyer snabbt med 4 vendetter för att de ska få cover.
Hade det slutat runda 5 så hade Magnus vunnit 20-0 med 3-0 kp i primary. Runda 6 tar jag 4kp och Magnus 1kp. Jag tänker att jag är jättenöjd med 17-3 förlust. Det blir dock runda 7 också.
Magnus har otur i sin shooting och tar bara 1kp. Tärningarna på min sida och 2 kp senare så slutar matchen 14-6 till mig efter att jag vunnit tiebreakern med 27vp...
Jag har då en ensam Dire Avenger i en enhet, 2 guardians i en annan och en immobilized falcon som blivit av med alla 3 vapen kvar.
Tycker lite synd om Magnus men det var fantastiskt kul för mig med en vinst och att det blev en verkligen spännande match tack vare tärningsgudarna.
Eldrad lyckades med konststycket att träffa 4 fordon med Eldritch Storm och få in 4 pen på s3+2d6... Spelets mest broken spell...
Ser verkligen fram emot match 4 & 5 i morgon men är lite rädd för att jag använt upp all min tur i denna turneringen.
Jag hade 4 Vendettor, 2 Valkyries. 
Jo runda 5-6 va tärningarna verkligen inte på min sida, men som du sa blev det sjukt spännande varje gång man hade chans att ta ett KP. Sen att jag inte lyckades med nått gjorde mig lite bitter.
Jo runda 5-6 va tärningarna verkligen inte på min sida, men som du sa blev det sjukt spännande varje gång man hade chans att ta ett KP. Sen att jag inte lyckades med nått gjorde mig lite bitter.
Grattis till segern Magnus! Jämnt in i det sista.Magnus skrev:Jag hade 4 Vendettor, 2 Valkyries.
/First looser...