Tabletop Painted
Tabletop Painted
Finns det någon bra "guide" eller något som säger hur bra och noggrant man måste ha målat för Tabletop?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Re: Tabletop Painted
Känner jag arrangörerna rätt så kommer min armé räknas som tabletop, mina modeller har "rätt" färg på "rätt" ställen och väldigt simpel basning, men har varken shading eller highlights. Gissar på att detta är ganska nära minimum gränsen.
Alexander Merinen
okej! tack, om man har målat lite lite lite utanför "linjerna" gör det något? t.ex. fått lite av silver färgen jag har runt axelskyddet på själva skyddet, gör det något tror ni?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Det tvivlar jag starkt på. Så länge det är hyfsat på rätt ställe och man har iaf några olika färger så bör det vara lugnt.daskad skrev:okej! tack, om man har målat lite lite lite utanför "linjerna" gör det något? t.ex. fått lite av silver färgen jag har runt axelskyddet på själva skyddet, gör det något tror ni?
Skönt, nu känner jag mig lite säkrare att jag ska hinna iaf 
Felix "Daskad" Thuresson
- guildmaster
- Kontakt:
ja, så länge det inte ser uppenbart kladdigt ut på håll så är det nog lungt, annars blir nog mina marines lite nervösa när man tittar lite närmare på deras hjälmar.
Alexander Merinen
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
3 färger och det skall inte se ut som man kräkts över modellen. Om du inte lirar nids, då är även detta ok, dock inte om de luktar kräk...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag fattar inte att folk fortsätter prata om dessa 3 färger. Antalet färger har inget med TT att göra.
För att vara TT skall modellen uppfylla följande:
-Modellen skall vara helt ihopbyggd och inte sakna viktiga komponenter (så som vapen/armar)
-Modellen skall vara basad med sand(gärna målad) eller flock (eller något annat som ger känslan av en komplett basning)
-Modellen skall ha alla grundfärger på plats (dvs ingen plast/tenn skall synas och har man sprayat modellen skall alla ytor som inte har samma färg som grundsprayen fått sig ett lager till).
Det är TT. Att måla något i 3 färger är sällan TT så bli inte lurad av det.
-Modellen skall vara helt ihopbyggd och inte sakna viktiga komponenter (så som vapen/armar)
-Modellen skall vara basad med sand(gärna målad) eller flock (eller något annat som ger känslan av en komplett basning)
-Modellen skall ha alla grundfärger på plats (dvs ingen plast/tenn skall synas och har man sprayat modellen skall alla ytor som inte har samma färg som grundsprayen fått sig ett lager till).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Snyggt sammanfattat.DHettNeck skrev:Jag fattar inte att folk fortsätter prata om dessa 3 färger. Antalet färger har inget med TT att göra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"