Inför BSK 1500pts turnering i Borlänge
Inför BSK 1500pts turnering i Borlänge
På begäran så lägger jag ut info om turneringen även på det här forumet (börjar dock bli lite kort varsel, ber om ursäkt för det).
Var: Bridgens hus
När: 15/10-11 kl 10
Hur: 1500pts, SweFAQ, RT-komp (20-90)
Kostnad: 15:-/person
Jag är sugen på turnering och känner att bsk fortfarande är lite långt bort så vad sägs om en 1500pts turnering med aktiv komp för att träna lite/ känna på lite inför BSK?
Vi har plats för 14 (men om intresset är stort kan jag nog fixa fram bord och terräng för fler). Då många fortfarande är i i ett stadie av att testa/fundera vad de vill spela eller bara har saker kvar att måla (yours included) så kommer jag inte ha målat krav utan tillämpa min vanliga målningsmall.
För att förklara vad aktiv komp innebär så är det som så att om några med olika komp möts kommer slutliga resultatet i matchen justeras beroende på vad skillnaden i komp är. På BSK räknar man inte komp för varje enskild spelare utan per lag men då det inte kommer vara lagturnering den här gången på bridgens så kommer det vara lite annorlunda mot hur det kommer vara på BSK. Det kommer räknas ut på följande sätt:
"Alla listors komp från RT-mallen delas med 10 och avrundas (upp eller ned) till närmsta hel- eller halvtal enligt matematikens alla regler. Differensen mellan spelarna läggs sedan till den med högre komp och dras ifrån den med lägre komp för att få det slutliga resultatet i matchen."
Sista anmälningsdag mån 10/10, sista dag att lägga upp armélista tis 11/10. Anmälan görs i den här tråden eller till min mail: kinnunen663(at)hotmail.com
Anmälda
01. Robin - Imperial guard
02. Stefan - Eldar
03. David - Space marines
04. Magnus - Grey knights
05. Niklas - Sisters of battle
06. Mats - Chaos space marines
07.
08. Markus - Space marines
09. Hugo - Space wolves/Sisters of battle
10. Fredrik - Dark angels
11. Linus L - Dark eldar
12. Ola - ?
13. Mathias - ?
14. Johan - ?
15. Linus W - Space wolves
16.
Schema
09.30 Samling och registrering
10.00 - 13.00 Match 1
13.00 - 14.30 Lunch
14.30 - 17.30 Match 2
17.45 - 20.45 Match 3
Missions
Ni kan hämta BSK's missionhäfte här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =47&t=4743
Mission #1
Är BSK Mission One
Mission #2
Är BSK Mission Three
Mission #3
Är BSK Mission Four
Armélistorna ska lämnas in senast tis 11/10 23:59 till min mail: kinnunen663@hotmail.com
eller i den här tråden: http://www.createforum.com/borlangekonf ... ngekonflik
Var: Bridgens hus
När: 15/10-11 kl 10
Hur: 1500pts, SweFAQ, RT-komp (20-90)
Kostnad: 15:-/person
Jag är sugen på turnering och känner att bsk fortfarande är lite långt bort så vad sägs om en 1500pts turnering med aktiv komp för att träna lite/ känna på lite inför BSK?
Vi har plats för 14 (men om intresset är stort kan jag nog fixa fram bord och terräng för fler). Då många fortfarande är i i ett stadie av att testa/fundera vad de vill spela eller bara har saker kvar att måla (yours included) så kommer jag inte ha målat krav utan tillämpa min vanliga målningsmall.
För att förklara vad aktiv komp innebär så är det som så att om några med olika komp möts kommer slutliga resultatet i matchen justeras beroende på vad skillnaden i komp är. På BSK räknar man inte komp för varje enskild spelare utan per lag men då det inte kommer vara lagturnering den här gången på bridgens så kommer det vara lite annorlunda mot hur det kommer vara på BSK. Det kommer räknas ut på följande sätt:
"Alla listors komp från RT-mallen delas med 10 och avrundas (upp eller ned) till närmsta hel- eller halvtal enligt matematikens alla regler. Differensen mellan spelarna läggs sedan till den med högre komp och dras ifrån den med lägre komp för att få det slutliga resultatet i matchen."
Sista anmälningsdag mån 10/10, sista dag att lägga upp armélista tis 11/10. Anmälan görs i den här tråden eller till min mail: kinnunen663(at)hotmail.com
Anmälda
01. Robin - Imperial guard
02. Stefan - Eldar
03. David - Space marines
04. Magnus - Grey knights
05. Niklas - Sisters of battle
06. Mats - Chaos space marines
07.
08. Markus - Space marines
09. Hugo - Space wolves/Sisters of battle
10. Fredrik - Dark angels
11. Linus L - Dark eldar
12. Ola - ?
13. Mathias - ?
14. Johan - ?
15. Linus W - Space wolves
16.
Schema
09.30 Samling och registrering
10.00 - 13.00 Match 1
13.00 - 14.30 Lunch
14.30 - 17.30 Match 2
17.45 - 20.45 Match 3
Missions
Ni kan hämta BSK's missionhäfte här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =47&t=4743
Mission #1
Är BSK Mission One
Mission #2
Är BSK Mission Three
Mission #3
Är BSK Mission Four
Armélistorna ska lämnas in senast tis 11/10 23:59 till min mail: kinnunen663@hotmail.com
eller i den här tråden: http://www.createforum.com/borlangekonf ... ngekonflik
Senast redigerad av 4 Neth_Oni, redigerad totalt 11 gång.
Re: Inför BSK 1500pts turnering i Borlänge
Hepp! 2x Moraeus anmäler sig skyndsamt. 
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!
trevligt 
Kom på att det inte står här, men jag vill att ni innan onsdag ska skicka in era armélistor till min mail eller lägger upp dem i den avsedda tråden på vårat forum.
Kom på att det inte står här, men jag vill att ni innan onsdag ska skicka in era armélistor till min mail eller lägger upp dem i den avsedda tråden på vårat forum.
Linus Widner, SW.
Ah, fuck it. Den rödhåriga ändrade sig om helgen, så det blir Göteborg. Så går det när man vill kramas.
Ah, fuck it. Den rödhåriga ändrade sig om helgen, så det blir Göteborg. Så går det när man vill kramas.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Anmälan är nu stängd. Kom ihåg att lämna in armélista senast 11/10 23:59. För sen inlämning av listan kommer ge avdrag på poängen och ingen lista innan turneringsdagen betyder avanmälan.
Sorry Mats, men jag har sålt min själ till en tjej den här helgen. Igen. Förlåt. 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Det var ju synd, men bättre lycka till nästa försök att spela 
Min love/game-kurva brukar jämna ut sig, så för mitt spelande kanske det var lika bra att det skulle kramas...
Här är slutresultaten från turneringen igår:
1. Robin Kinnunen, KiB - Imperial guard
2. Linus Lindgren, KiB - Dark eldar
3. Kim Zettergren, KiB - Black templars
4. Niklas Hedlund, KiB - Sisters of battle
5. Mats Weingård, Dalcon - Chaos space marines
6. David Ek, Atlantis - Space marines
7. Stefan Fällström, Dalcon - Eldar
8. Hugo Calavia, KiB - Space wolves
9. Mathias Moraeus, GoB - Orks
10. Magnus Sohlberg, KiB - Grey knights