Missions BSK
-
Michael Carl
Re: Missions BSK
Förutom att jag skulle ha växlat det primära och sekundära i uppdrag två (tråkigt med VP och så stor del KP i ett mission) så tycker jag det ser bra ut. Ser fram emot BSK!
/H
/H
VP + KP är rätt tråkigt, men det finns alltid lite poäng som i secondary som motiverar till att inte stå i varsit hörn och skjuta enstaka pot-shots på varandra, även om just det missionet är rätt enkelt att drawa ändå. Skulle gärna se en swap där.
Jag tycker om att det är 2 spearhead, 2 pitched battle och 1 dawn of war, men jag skulle personligen hellre se dawn of war i mitten av turneringen. Överlag är det riktigt bra missions, att jag måste klaga på ordningsföljden måste vara ett bra tecken
.
Riktigt peppad och nu kan jag början knåda på armélistor på allvar
Jag tycker om att det är 2 spearhead, 2 pitched battle och 1 dawn of war, men jag skulle personligen hellre se dawn of war i mitten av turneringen. Överlag är det riktigt bra missions, att jag måste klaga på ordningsföljden måste vara ett bra tecken
Riktigt peppad och nu kan jag början knåda på armélistor på allvar
Alexander Merinen
Fråga: i missionet när man ska in i center of table, är det en punkt eller är det hela lång-center? Gissar på punkten.
-
Michael Carl
Det är mittpunkten som det syftas på.
-
teknistmajjan
Ser riktigt bra ut dessa missions. Ska bli väldigt skoj att börja speltesta.
Ser bra ut. Bra med tydliga missions.
Dåligt att 4-4 vp spannet är dubbelt så stort som de andra och att det felaktigt står att det börjar i mitten av spannet.
Man kan tolka missionsens deployment punktlista som att man inte får Sieza stämmer detta?
Första missionets secondary objective är mycket mer genomtänkt och bättre skrivet än förra gången det användes.
Varför görs steg 1 på mission 2?
Dåligt att 4-4 vp spannet är dubbelt så stort som de andra och att det felaktigt står att det börjar i mitten av spannet.
Man kan tolka missionsens deployment punktlista som att man inte får Sieza stämmer detta?
Första missionets secondary objective är mycket mer genomtänkt och bättre skrivet än förra gången det användes.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det ser riktigt bra ut. Tycker överlag att ni har hittat en bra balans på missions (även fast jag personligen tycker det är trist när det bara finns vinst/förlust).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Sieze the initiative står med bland special rules, så jag antar att man får sieza.Nefrums skrev:Ser bra ut. Bra med tydliga missions.
Dåligt att 4-4 vp spannet är dubbelt så stort som de andra och att det felaktigt står att det börjar i mitten av spannet.![]()
Första missionets secondary objective är mycket mer genomtänkt och bättre skrivet än förra gången det användes.![]()