Egna objektiv?

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
bladerunner_35

Egna objektiv?

Inlägg av bladerunner_35 »

Går det bra att använda egen tillverkade objektivmarkörer på Sydcon eller är det arrangörens som gäller?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Egna objektiv?

Inlägg av HeadWar »

Jag har aldrig varit med om att arrangören tillhandahållit objektivmarkörer. Var står det?

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Det står ingenstans - jag har aldrig varit på turnering så jag har ingen aning (därav frågan). Jag tänkte mest att arrangören, för att undvika problem och diskussioner kring objektivens utformning mycket väl bara skulle tillåta "officiella" objektiv. Vilket inte behöver betyda mer än en utlagd bricka, basplatta eller dylikt.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Det brukar uppmuntras att man har egna objektiv som är temade med armén.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

bladerunner_35 skrev:Det står ingenstans - jag har aldrig varit på turnering så jag har ingen aning (därav frågan). Jag tänkte mest att arrangören, för att undvika problem och diskussioner kring objektivens utformning mycket väl bara skulle tillåta "officiella" objektiv. Vilket inte behöver betyda mer än en utlagd bricka, basplatta eller dylikt.
Aha. Välkommen till turneringssvängen. :)

Det är inte bara tillåtet, det är till och med rekommenderat (och ibland ett krav) att man har med sig egna objektiv, och som sagt, gärna temade så att de "hänger ihop" med resten av armén. Avstånden mäts till mittpunkten, så hur de är utformade spelar egentligen ingen större roll. Ett tips kan dock vara att på något sätt ha mittpunkten tydligt markerad, för att underlätta mätning när man ska försöka avgöra om en enhet är 3" eller 3,01" ifrån.

Mina senaste alster på området, som jag är orimligt stolt över:

Bild

Lampan på homern samt hörnet på en av ammoboxarna är så i mitten jag kunde få dem. (Borrade ett litet hål underifrån, i mitten på en av de "cirklar" som finns på undersidan av 40mm-baser.)

Användarvisningsbild
bladerunner_35

Cool, tack för infon och bilderna. Ska bli kul att svänga ihop några bra och passande objektiv till min armé.

Skriv svar