- Infantry Platoon ersätts av Infantry Platoon från den nya codexen, med alla options som ingår.
- Armoured fist utgår. Detta innebär att man måste ha minst två Platoons för att kunna "låsa" upp de övriga valen.
- Rough Riders ersätts av Rough Riders från nya codexen.
- Sentinel squadron ersätts av båda de nya Sentinel-enheterna från nya codexen. Notera dock att 0-1 innebär 0-1 totalt av de två typerna av enhet.
- Leman Russ Battle Tank ersätts av Leman Russ Squadron från nya codexen. Det innebär att man som ett choice i en DH- eller WH-listan kan ha 1-3 tanks, vilka kan vara av olika typ, som beskrivs närmare i IG-codexen.
- Special characters från IG är inte tillåtna, och inte heller i allierade Space Marines.
- Vidare gäller att Valkyrien från IG-codexen kan användas som transport för en Inquisitor med retinue eller för Stormtroopers, som beskrivs i IA-updaten. Använd stats och kostnad från IG-codexen. Vendettan får dock inte användas.
- Cyclop Demolition Vehicle från IA kan användas om man använder Inducted IG, dock får inga andra IG-enheter från IA användas i en DH- eller WH-armé.
IG i DH & WH
-
Jocke Rapp
- Site Admin
IG i DH & WH
Följande gäller för inducted IG i Witchhunter- och Daemonhunter-arméer på SydCon. (Såvida inte Sverige FAQen beslutar något annat i god tid innan)
- speedfreek
Re: IG i DH & WH
Storm Troopers borde också få ha Valkyria... (det får de i IA2-update)
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- speedfreek
Cronus och Telion till SM borde inte heller vara tillåtna...
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Även om dom är riktigt kassa så nej, du har rätt, de får man inte heller ha med.
Vadå, Chronus i en Landraider Redeemer kanske är det mest prisvärda i spelet? 
- speedfreek
Mongolen till Rough Riders ska inte heller få vara med...
varför inte bara göra det enkelt och säga att de inte får ha med named caracters från IG och SM codexarna...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Men då blir det ju alldeles för enkelt. Och så kan vi ju inte ha det!!!!