Battles of the Wilderness V

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Ling
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 jun 2015, 13:55
Ort: Västerås
Kontakt:

Battles of the Wilderness V

Inlägg av Ling »

Bild

BATTLES OF THE WILDERNESS V

En episk parturnering i universumet vi alla känner som Warhammer 40,000. Nedan följer informationen som behövs för att anmäla sig, samt bygga listor med er lagkamrat, och lite nödvändig information för att tänka på inför turneringen.

Missions är egenskrivna och fås vid anmälan, alternativt att ni kikar in bland filer i gruppen 40K - Västerås där dokumentet ligger för Missions.

Läs vidare för en mer utförlig information om turneringen och dess grundläggande regler, samt förhållanden för dagen...

Format:
Modifierat ITC, Matched Play, med egna Missions

Antal lag om 2 spelare vardera:
12 stycken

Tidsschema för dagen:

08.00-08.30 - Lokalen öppnar med frukost
08.30-09.30 - Samling och genomgång
09.30-13.30 - Match 1
13.30-14.30 - Lunch
14.30-18.30 - Match 2
18.30-19.00 - Pausvila
19.00-23.00 - Match 3
23.00-00.00 - Prisutdelning och sedvanligt efter-slagen-mys

Kostnad:
200 kronor per spelare
100 kronor för medlemmar i Klubb Spektakel

Mat, fika & kaffe för hela dagen:
100 kronor utöver kostnaden för turneringen

Vinster:
De lag som kommer etta, tvåa och trea poängmässigt, det lag som röstas fram som det "Bästa Laget" på turneringen (både sportmannamässigt och spelmässigt), samt det lag som har "Coolast Armé", vilket röstas fram under turneringen.

Anmälan & betalning:

Föranmälan görs antingen till Lings Spektakel på Facebook, 073-029 53 73 eller via mejl till niclas@lings.se !

Vid anmälan behöver vi för- och efternamn på båda spelarna, bådas mejladresser, lagnamn, eventuell klubbtillhörighet för var spelare om man vill, samt eventuella personuppgifter utifall man väljer att betala med faktura. Personuppgifter, utöver för- och efternamn delas INTE med övriga deltagare, men för- & efternamn, lagnamn och eventuell klubbtillhörighet kommer att delas med övriga.

Betalning sker antingen via Swish eller faktura på 30 dagar, vilken kommer att skickas till er mejl på begäran.

Absolut sista anmälningsdag är den 15 augusti, eller till dess att samtliga platser blivit tagna.

OBS!!! Man är anmäld först då man skickat in alla uppgifter samt betalat inträdet.

Regler och arméuppbyggnad:

1400 poäng per spelare med 200 poäng att fördela som laget önskar, dvs totalt 3000 poäng per lag.

Alla kombinationer av Factions är okej mellan spelarna, men vardera spelare måste skapa sin egen del i enlighet med reglerna för Matched Play. Till exempel kan Nurgle alliera sig med Thousands sons, Nids med Necrons och så vidare. De mest oheliga av allianser ÄR okej. Men notera att man enbart kan ta del av varandras bonusar och sådant så skall Keywords stämma osv.

Max 2 Detachments per spelare.

"Rule of 2" per Datasheet gäller för var spelare.

Max 1 av varje unik modell per lag (t.ex. Imothek the Stormlord, Guilliman osv).

Varje armé måste vara målad till en Tabletop standard, dvs inga primers, plast eller metall skall vara omålat med 3 färger minimum samt basning. Som basning är det okej med en klar singelfärg som inte är basernas naturliga svarta.

"Counts As"-modeller är som alltid okej, men skall ni spela med sådana måste ni stämma av med TO att detta är okej innan turneringen, så att de är godkända för detta.

"Proxies" är under inga omständigheter okej att spela med.

"What You See Is What You Get" gäller. Dvs, modeller måste ha respektive vapen de använder under turneringen modellerade på sig.

Modeller som bryter mot detta tas ur spel om de mot förmodan dyker upp ändå.

Listor skall vara inskickade senast den 15 augusti till Lings Spektakel på Facebook, alternativt BCP-appen eller niclas@lings.se

"You" i regelsammanhang gäller dig själv och "Friendly" gäller hela laget.

Varje match är 6 Battle Rounds.

Det vinnande laget får i enlighet med ITC 1000 poäng till sin score, det förlorande laget 0, och vid en Draw så får båda lagen 0 poäng.

BCP-appen kommer att användas för pairings. Notera dock att vad gäller bordsnummer så justeras det så att alla spelar på olika bord var gång, i den mån det går.

Lokaler, faciliteter & annan praktisk information:

Lokalen ligger en redig bit utanför Västerås, så tag med alla förnödenheter ni kan tänkas behöva för en heldag i "vildmarken". Under dagen kommer ni INTE hinna ta er in till stan under pauserna för att fylla på något lager. "Vetenskapligt" bevisat sedan tidigare...

Lokalen har redigt med toaletter, är handikappanpassad och har ett kök där mikro, kylskåp och vatten står till förfogande. Även glas och bestick, om man så önskar.

Med allt detta sagt så kan man dock köpa in sig på mat, fika & kaffe för hela dagen, som nämnts ovan, så slipper man tänka på allt vad som gäller sådant.

Observera dock att det är NI som måste ANMÄLA eventuella ALLERGIER, SJUKDOMAR & ÖVRIGA KOSTVANOR vad gäller kosten för detta. Alltså även om man är vegan eller vegetarian, så att vi kan anpassa oss efter era behov.

På plats har vi som alltid öppet för alla nyfikna besökare och en så kallad Game Day för Klubb Spektakel samt de besökare som dyker upp, där de kan spela kort-, bräd- & sällskapsspel på plats helt utan kostnad. Så mellan matcherna finns det goda möjligheter att hänga med dessa och kanske dra en omgång med exploderande katter, eller vad man nu känner att man hinner med, om man så önskar.

Det finns gratis parkeringar intill bygdegården, och om ni önskar någon att samåka med men inte har någon i åtanke - kontakta oss så gör vi allt vi kan för att ni skall komma i kontakt med någon. Så ja, ni som kör får även ni meddela om ni kan ta någon eller några, om ni vill.

Har ni vidare frågor och funderingar kring detta, eller helt enkelt önskar mer information kring turneringen - hör av er omgående till oss så hjälper vi er med detta.

Varmt välkomna allesammans~
Niclas Ling, Lings Spektakel
Mobil: 073 - 029 53 73
Mejl: niclas@lings.se