Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Pipkin »

Ni som var här, delge gärna feedback!


Saker som jag har redan är:

Två missar i spelarkompendiumet (Boardwipe och D3=2).
Samt att vissa inte gillade fördelningen av terräng på borden.

Hordakkk
Inlägg: 1
Blev medlem: 14 jul 2016, 07:12

Re: Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Hordakkk »

Hejsan.

Jag har inga -direkta- synpunkter på själva matchupplägget eftersom jag inte deltog som spelare utan som både nybörjare och åskådare ; snarare en synpunkt på lokalen överlag (som arrangören mig veterligen inte kunde göra något åt! OBS!). konstruktiv kritik till upplägg/format överlåter jag till deltagarna, jag kommer delta nästa ggn dock.

- Men till nästa turnering om fler än 10 spelare anmäler sig; ponera att låna/hyra en portabel AC eventuellt kör dit MINST 1-2 rumsfläktar till varje utrymme + en till trappan/exit för luftcircus då det var fler än jag själv som perspirerade friskt och då inte pga spänningen!

Ett par rosor från mig:

* Stort deltagande, fullsatt det gillar jag. (Men kanske bidrog till... den tropiska miljön ;) )

* en hel drös suveränt målade och "hackade" armeer som var helt underbara att se, suveränt jobbat, speciellt Harlequinspelarna!

* Spelarna verkade trots tävling ha en bra tillmötesgående attityd mot motståndaren och bidrog till vad jag uppfattade som bra stämning som gör det lättare för newbies att ta steget in i octagonen för första ggn.

Mitt enda ris:

* Min/Max i all ära - Riddartitaner kryllade det av idag - jag förstår att själva enheten är suverän för vad den kostar, men variationen vart VÄLDIGT lidande vilket kanske drar ned kulfaktorn ett par hack - men de var fint målade! Man KANSKE kan se över det till nästa gång annars blir det kanske knights v knights i varje match i framtiden

Överlag hade jag mkt trevligt och hoppas att ingen skrämdes iväg från att delta i nästa turnering igen, om det så var superheavies eller värmen. Bra jobbat!

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Naz87 »

Överlag mycket trevlig turnering med många trevliga spelare, var absolut värt att åka lite längre för.

Det mesta ris jag har hänger på saker innan turneringens start.
-Att informationen inte fanns enkelt samlad på ett ställe.
Fanns ytterst lite här på forumet, lite till i eventinfon på Facebook. Men resten av informationen fick man leta efter i olika inlägg här och där på Facebook. Många som hade försvunnit i obscurum när väl las upp på forumet. Fick en liten shock när listorna släpptes och såg att forgeworld var tillåtet.
Listorna, kan vart det sämsta jag sätt. Så svårt är det inte att skriva en lättläst koncis lista som går att läsa på all hårdvara.

Om själva eventet kan jag nog bara säga bra saker (vi behöver inte prata om temperaturen)

Smidigt skött med med bra rullians från inrapportering till ny lottning och info vart man skulle.
Skönt med Endagars så man inte behöver övernatta.
Tyckte om fyra matcher då det gav mer valuta för resan ner även om det blev lite sent.
Terrängen var snygg och lättspelad.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Nurgle »

Tack för en superkul turnering! Och jättetack för det fina priset - uppskattas verkligen :)

Det jag kan tillägga/utveckla i sammanhanget:

Ros:
+ Jäkligt trevliga spelare och väldigt bra stämning. Det kändes lite familjärt. Inte så där Bergman-aktigt utan på ett bra sätt.
+ Jag gillade att det var missions som tvingade fram action. Två av fyra hade objekt i mitten som gjorde att det inte fungerade att sitta och campa i ett hörn.
+ Att åka från Halmstad för att arrangera turnering i Örebro. Megakudos! Och uppskattas av en annan som bor hyfsat nära Örebro men inte av Halmstad :)
+ Väldigt centralt och bra utbud av restauranger. Inte bara en enstaka pizzeria de närmsta fem milen ;)

Delta:
- Vet att många turneringsspelare gärna vill ha likadan terräng på borden men jag gillar konceptet med olika terräng på olika bord. För min del skulle de kunna vara ännu mer svulstigt med terräng men fortsatt varierade teman, olika antal ruiner etc. Det gör det roligare helt enkelt.
- Kaaanske korta en match? Å ena sidan är det kul att få in mycket matcher på en dag. Å andra sidan skulle det vara kul att sluta lite tidigare och orka/hinna gå ut och ta några öl efteråt & hänga med alla sköna lirare. Att kliva ut direkt till fulla uteserveringar gjorde 2.8 av 4 Stockholmare sugna att stanna en stund. Jag är lite kluven. Det skulle kunna göra det värt att stanna två dagar men det gör det också knepigare att få till hemmavid. Ni vet vad jag pratar om ;)

Sen vill jag bara ge en bamsekram till Gustav och alla ni andra som arrangerar turneringar runtom i landet utan att tjäna på det. Några hundralappar i avgift för alla de timmar det tar, all terräng, bord, lokal, ev. priser etc. Att lägga ner all den tiden som krävs för att ordna ett evenemang dit vi 40k-spelare kan åka och leka loss. Ni är guld!

Pipkin
Inlägg: 471
Blev medlem: 02 jun 2014, 00:33

Re: Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Pipkin »

Ett litet tafatt försök till reflektion över det som skrivits hittils då!


-Lokalen ser ut som den gör, det är svårt att ändra på. Däremot har jag och David (Lindhskas ägare) pratat om att till nästa sommar, för först då är det aktuellt med en turnering större än den här, kolla på en annan lokal just för evenmanget. En större lokal borde lösa problemen med temperatur. (Vinterturneringen blir i samma storlek, och påskturneringen vet vi av erfarenhet att den blir mindre, antingen firar folk påsk eller så är dom på Gothcon).

-Att informationen var otydlig är helt och hållet mitt fel, jag lovar bot och bättring både vad gäller att samla den på ett ställe, antagligen forumet OCH ett facebook event. Samt att inte bara dubbel utan trippelchecka spelarkompendiumet.

-Fyra matcher vill vi fortsätta ha, just för att det gör resan mer värd för dom som kommer långväga och för att det överlag är roligt att spela spel. Men en åtgärd som jag skulle vilja göra, där är vi dock utlämnade åt dom som står för lokalen, är att börja tidigare. Hade första matchen kunnat rulla igång vid 08.30 eller 09.00 istället för 10.30 så hade dom som ville göra byn osäker efteråt kunnat göra så utan att känna att man måste hem direkt.

-Punkterna om terrängen tar jag bara som ett plus. Jag vill dock öka spannet mellan borden (Golfbanorna får fortsätta vara golfbanor, men det hade varit najs med något mer bord som var mer åt Grand Canyon hållet).

-Nästa gång blir det annan komp. Inte för att den här fungerade dåligt, utan för att det är kul med variation. Sen får vi se vad som finns tillgängligt när det är dags.


Jag tackar för feedbacken och dom goda orden, det värmer och gör det värt att fortsätta arrangera :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Sommarturnering på Lindhska Ris och Ros

Inlägg av Nurgle »

Vill förtydliga mitt förtydligande: jag tyckte lokalerna var mysiga och utifrån källarlokal funkade det jättebra storleksmässigt tyckte jag i varje fall. Jag upplevde aldrig att det var trångt, vilket också mycket berodde på bra med plats vid kortändan av borden för respektive armé. Även om det är mer luft runtomkring blir det lätt meckigt om inga avlastningsplatser finns och man måste börja använda stolar för att ställa saker på. Nära till toa & läsk/vatten. Även det ett stort plus. Som sagt ventilationen var väl enda abret och det kan ju vara så att ventilationen helt enkelt inte fixar så många och då är ju en annan lokal kanske bättre. Men i övrigt mkt bra!

Sorry - trodde jag skrev det i min återkoppling men måste missat det.

Skriv svar