Bash out
-
Silversixx
Bash out
Sitter och funderar på en bash out-turnering för topp 40/50.
Premisser jag kommit på är:
[*]Kompmall med minimum på 11 och maximum på 15*.
[*]Inga målningspoäng, men allt måste se okej ut.
[*]En dag med 4 matcher plus en final för de 8 bästa
[*]Vinnaren får en häftig titel som man får skryta med.
[*]Ska ske i höst nångång innan BSK
[*]Alla som gnäller i efterhand får sin placering borttagen.
*Här funderar jag om man ska köra med riktigt extrema kompsteg i differensen med typ ett vp per poäng i skillnad. Det lär ju sluta med att alla kompar nästan exakt lika mycket. Och gör att man får en ordentligt grisning av kompmallen så den i sin tur kan förbättras.
Premisser jag kommit på är:
[*]Kompmall med minimum på 11 och maximum på 15*.
[*]Inga målningspoäng, men allt måste se okej ut.
[*]En dag med 4 matcher plus en final för de 8 bästa
[*]Vinnaren får en häftig titel som man får skryta med.
[*]Ska ske i höst nångång innan BSK
[*]Alla som gnäller i efterhand får sin placering borttagen.
*Här funderar jag om man ska köra med riktigt extrema kompsteg i differensen med typ ett vp per poäng i skillnad. Det lär ju sluta med att alla kompar nästan exakt lika mycket. Och gör att man får en ordentligt grisning av kompmallen så den i sin tur kan förbättras.
Re: Bash out
Helt rätt, vi behöver mer elitism.
(Personligen funderade jag på att ha en turnering med kanske tio deltagare, där man bjuder in från rankinglistan, uppifrån och ner tills alla platser är tagna.)
(Personligen funderade jag på att ha en turnering med kanske tio deltagare, där man bjuder in från rankinglistan, uppifrån och ner tills alla platser är tagna.)
-
Silversixx
Det handlar inte om elitism. Det är en turnering så att folk ska sluta vara så gråtarga.
Turneringen kommer för övrigt att hållas i Göteborg. En snabb räkning på rankningen gav landets industrinav en klar majoritet av spelarna (jag fubbade och la till Varberg som en del av Göteborg. De pratar ju inte skånska så nån del måste de tillhöra. Allt mellan Göteborg och Stockholm räknade jag som Småland och allt söder om Varberg blev Skåne).
Om folk tycker det är intressant så kan jag börja skicka ut mail och skit till folk och helt enkelt se till att fylla turneringen med folk som ligger under topp 40 tills den är full och fin.
Turneringen kommer för övrigt att hållas i Göteborg. En snabb räkning på rankningen gav landets industrinav en klar majoritet av spelarna (jag fubbade och la till Varberg som en del av Göteborg. De pratar ju inte skånska så nån del måste de tillhöra. Allt mellan Göteborg och Stockholm räknade jag som Småland och allt söder om Varberg blev Skåne).
Om folk tycker det är intressant så kan jag börja skicka ut mail och skit till folk och helt enkelt se till att fylla turneringen med folk som ligger under topp 40 tills den är full och fin.
- speedfreek
-
Land_Raider
Låter ju skoj, jag hade varit på.
Kasper om vad hans omkompade arme innehåller: "dödstjärna, 6 pangpang killar, en mega bajsare,2 bautakillar, tre trollare!"
-
Silversixx
20-års gränsZurken skrev:Hur ska man nu få bort de 21 pers som ligger över en....
-
Michael Carl
Låter trevligt.
Hade du tänkte få in 5 matcher på en dag (4 + final)? Tror det kan bli lite tajt.
Hade du tänkte få in 5 matcher på en dag (4 + final)? Tror det kan bli lite tajt.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Jag håller med. Eller vill du ha små-arméer?Michael Carl skrev:Hade du tänkte få in 5 matcher på en dag (4 + final)? Tror det kan bli lite tajt.
I övrigt låter det som en trevlig idé!