Forgeworld turnering eftersökes
Forgeworld turnering eftersökes
Hej,
Nån som vet om det finns några turneringar i Sverige som tillåter forgeworld ö.h.t?
Mvh
Nån som vet om det finns några turneringar i Sverige som tillåter forgeworld ö.h.t?
Mvh
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Scandinavia 2018
Rank 1# ITC Europe 2017
Re: Forgeworld turnering eftersökes
Vi tillåter det ibland på GoB i Jönköping.
Gothcon tillåter det till viss del.
LBK i Linköping har tillåtit det senaste tiden också.
Finns en del.
Gothcon tillåter det till viss del.
LBK i Linköping har tillåtit det senaste tiden också.
Finns en del.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
De flesta turneringar som anordnas av Växjö spelförening tillåter FW
De flesta turneringar här i Borlänge tillåter Forgeworld, dock inte Smackdown i år. Men förutom Smackdown och Julmys så annonserar jag dem bara på vårat eget forum och facebook grupp 
Cool så det finns en handfull iaf. Men hur kommer det sig att det är så ovanligt i Sverige? I USA tex verkar ju FW vara standard på alla stora turneringar. Hade gärna sett att det var så här också.
Min gaming group i Västerås på ca 10 pers kör FW, ITC format. Vi är alla sugna att dra på turnering men ingen verkar gilla dom vanligaste formaten som spelas. Trist.
Min gaming group i Västerås på ca 10 pers kör FW, ITC format. Vi är alla sugna att dra på turnering men ingen verkar gilla dom vanligaste formaten som spelas. Trist.
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Europe 2017
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Sverige har ett mycket mer varierat klimat, på gott och ont, än vad USA har. Anledningen att FW inte gillas är enligt mig att det känns väldigt rörigt och lite oseriöst.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
För figurspel är allvarliga grejer.DHettNeck skrev:...lite oseriöst.
Det finns flera läger beträffande FW precis som komp och annat som påverkar turneringsupplägg. Jag gillar FW men är ju å andra sidan inget vidare på listoptning. Jag upplever att de mest tävlingsinriktade spelarna tenderar att tycka att FW är skrutt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
fast det är ju just det som är grejen, pga att alla turneringar har olika upplägg med komp/ej komp, fw/ej fw osv. så finns det ju turneringar för alla olika läger av tycke. Sen kan det förståss vara så att det är svårt att komma iväg på just den/de turneringar som har just det upplägg du gillar men det är ju svårt att göra något åt. Personligen tycker jag om att spela olika format och gillar att turneringarna speglar detta. Sen finns det ju en typ av turnering som historiskt varit mer vanlig än andra och det är kompat och utan FW, men okompat och FW är ju inte utan representation. 
Jag älskar många av FW saker men är lite halvt seriös tävlingsspelare också och ser gärna att vissa turneringar är utan FW men har absolut inget emot (snarare tvärtom) om det finns representerat på andra event.
Jag älskar många av FW saker men är lite halvt seriös tävlingsspelare också och ser gärna att vissa turneringar är utan FW men har absolut inget emot (snarare tvärtom) om det finns representerat på andra event.
Det är mest lata spelare som inte orkar sätta sig in i reglerna.Röde skrev:För figurspel är allvarliga grejer.DHettNeck skrev:...lite oseriöst.![]()
Det finns flera läger beträffande FW precis som komp och annat som påverkar turneringsupplägg. Jag gillar FW men är ju å andra sidan inget vidare på listoptning. Jag upplever att de mest tävlingsinriktade spelarna tenderar att tycka att FW är skrutt.
Jag hade gärna spelat som i USA, FW all the way!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag tycker det vore en bra ide att försöka gå mot någon form av internationell turneringsstandard. Det tror jag definitivt skulle hjälpa hobbyn ur ett tävlingsperspektiv.
Den gaminggroupen jag är en del av bestämde sig tidigt för att följa ITC formatet då det finns väldigt mycket online content/community runt just det. Dumt bara att vi är helt osynkade med det svenska communityt pga det. Blir ju i princip ett helt annat spel så fort man skruvar på regler/format/komp/fw.
Tror ni det skulle finnas intresse för en turnering i Sverige med amerikanskt ITC format? Vi skulle ha minst 10 pers från V-ås iaf.
Den gaminggroupen jag är en del av bestämde sig tidigt för att följa ITC formatet då det finns väldigt mycket online content/community runt just det. Dumt bara att vi är helt osynkade med det svenska communityt pga det. Blir ju i princip ett helt annat spel så fort man skruvar på regler/format/komp/fw.
Tror ni det skulle finnas intresse för en turnering i Sverige med amerikanskt ITC format? Vi skulle ha minst 10 pers från V-ås iaf.
Andreas Berglund
Rank 1# ITC Europe 2017
Rank 1# ITC Europe 2017