Dalcon dubbel 26-27 september

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Neth_Oni »

Vi är i startgroparna att väcka det gamla konventet Dalcon från döden och kommer i år hållas i Kulturhuset i Falun 26e och 27e september. Det kommer vara turneringar i Warhammer fantasy, Warhammer 40k och Warmahordes plus en del drop-in/prova på spel, brädspelsbar och cosplay. För de som kommer långväga och inte känner för Hotell eller vandrarhem så kommer det gå att sova på konventet i en närliggande skola (ca 5min gångväg från konventslokalen). Kulturhuset ligger mitt i Falun och ligger nära affär och flertalet restauranger och är 5-10min gångväg från stationen.

Till 40k har vi valt att köra på dubbelturnering, dvs. lag om 2 spelare som spelar tillsammans på samma bord. Mer specifikt om upplägget, restriktioner osv kommer senare (måste först lägga krutet på Smackdown som kommer infalla tidigare och kommer mer info om inom kort :) )

Så markera denna helg i almanackan om ni är sugna på lite 2v2 turnering i 40k i "fjällen" Dalarna :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Nurgle »

Hur går det för er? Kalendern är blockad :)

trtollet
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 jul 2013, 06:28

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av trtollet »

Det känns som om mer information är på sin plats nu :shock:

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av benmannen »

Vi är några som är sugna på att åka. Kommer det nån info?

Har ni kanske åtminstonde spikat poängsumman?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Neth_Oni »

Jag har haft all fokus på Smackdown men ska ta tag i det här nu, inget spikat än förutom datum, men det kommer troligen bli lag om 2 spelare som spelar tillsammans på samma bord med 1000pts per spelare. Det lutar åt att alla arméer kommer räknas som allies of convenience till varandra och max en faction per spelare. Det kommer troligen vara någon form av restriktioner i övrigt men antagligen ingen komp, räkna med att FW kommer vara tillåtet.

trtollet
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 jul 2013, 06:28

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av trtollet »

Jag förstår varför man möjligen kan vilja ta bort battle brothers (bli av med några fula kombinationer), men varför tillåta alla sorters samarbeten att fungera väl? Leman och Magnus finaste paraderar hand i hand?

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Neth_Oni »

för att alla ska kunna spela vad de vill, med vem de vill ;) Rätt tråkigt annars för tyranidspelare att hela tiden få lov att deploya 12" från sin kompis. Men som sagt, inget är satt i sten än

petrus
Inlägg: 105
Blev medlem: 07 sep 2011, 15:40

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av petrus »

Förstår att ni haft mycket att göra men går det att få mer information om vilka typer av restriktioner ni tänkt er?

trtollet
Inlägg: 57
Blev medlem: 10 jul 2013, 06:28

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av trtollet »

Neth_Oni skrev:för att alla ska kunna spela vad de vill, med vem de vill ;) Rätt tråkigt annars för tyranidspelare att hela tiden få lov att deploya 12" från sin kompis. Men som sagt, inget är satt i sten än

Tyranidspelaren kan ju annars skaffa sig en tyranid-kompis...

Mitt argument för restriktioner vad gäller allianser är att i en dubbelturnering är halva nöjet att samordna sig med sin vän. Vad ska vi spela? Vem tar med anti-tank? Hus ska vi hantera horder, objektiv etc - samt sist, men absolut inte minst - Varför strider vi ihop? Vad är storyn bakom vår allians?

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Dalcon dubbel 26-27 september

Inlägg av Gonka Koff »

trtollet skrev:
Neth_Oni skrev:för att alla ska kunna spela vad de vill, med vem de vill ;) Rätt tråkigt annars för tyranidspelare att hela tiden få lov att deploya 12" från sin kompis. Men som sagt, inget är satt i sten än

Tyranidspelaren kan ju annars skaffa sig en tyranid-kompis...

Mitt argument för restriktioner vad gäller allianser är att i en dubbelturnering är halva nöjet att samordna sig med sin vän. Vad ska vi spela? Vem tar med anti-tank? Hus ska vi hantera horder, objektiv etc - samt sist, men absolut inte minst - Varför strider vi ihop? Vad är storyn bakom vår allians?
Men nu tänker du väl ändå lite bakåfram? Att man tillåter Tyranid att spela ihop med SM hindrar ju inte något lag för att göra det du beskriver?
Tänk istället på Benny&Bosse, nybörjarkompisarna som spelar Nids och Ultras som vill vara med...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar