Borlänge Unbound 2014-11-15

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
lordmetroid
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 sep 2010, 23:03

Borlänge Unbound 2014-11-15

Inlägg av lordmetroid »

Borlänge Unbound
15 November

Regler
  • Warhammer 40k, 7th edition
  • Unbound
  • 1000 poäng WYSIWYG(de modellerna som inte är WYSIWYG blir utvisade)
  • Demokratisk komp(röstning på nätet innan turneringen)
  • Demokratisk målar- och fluff-bedömning(röstning under lunchen)
  • Uppdrag och antal matcher bestäms när vi vet hur många som deltar
Pris
  • 100kr (Går till spelaravgift(15kr) och turneringspriser)
  • Turneringspriser delas ut i form av presentkort eller produkt i lager från den lokala hobbybutiken Hobby Drake till bäst målade armé, fluffigast armé och vinnaren
Anmälan
Skicka in din lista och namn till min e-mail(lordmetroid@yahoo.com) senast den 1 November.

Deltagare
  1. Nicklas W Bjurman (Arrangör reserv för udda deltagande)
  2. Robin Kinnunen
Senast redigerad av 8 lordmetroid, redigerad totalt 22 gång.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av Flogger »

Demokratisk komp och målningsbedömning låter spännande, vad innebär det? :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

lordmetroid
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 sep 2010, 23:03

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av lordmetroid »

Flogger skrev:Demokratisk komp och målningsbedömning låter spännande, vad innebär det? :)
Det innebär att kompen och målarbedömningen röstas fram av deltagarna på plats.

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av DarkMessiah »

Hur kommer kompskalan se ut och hur kommer den påverka resultaten?

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av Newyn »

Sist vi hade den här varianten på KIB såg den ut så här:
KOMP
Nu kommer vi till det spännande och annorlunda med det här årets KM: Demokratisk subkomp! :)
Det fungerar som så att vi kommer lägga upp våra armélistor på ett bord på plats, innan själva turneringen börjar, och sen kommer alla få rösta på de andras listor vilken komp ni tycker att den ska få. Jag hoppas och tror att vi alla kan vara uppriktiga nog att rösta vettigt och inte rösta en snäll lista som hård bara för att man inte vill att personen ska vinna och/eller vanligtvis har hårda listor men även åt andra hållet så någon som har hårdare lista än vanligt inte "kommer undan med det". Kompen kommer inte påverka match-ups men det kommer påverka slutresultatet i varje match och kommer i slutet av turneringen agera tie-breaker (där den med sämst komp kommer komma högre än en med bra komp för att ytterligare försöka hjälpa till med rättvis bedömning av listorna).

Kompen kommer vara en skala på 1-10 där 1 är hårdaste armén/arméerna och 10 de snällaste och varje lista kommer få sin komp enligt medelvärdet av alla rösterna på sin lista, avrundat till närmaste heltal


Skulle tro att det blir något liknande.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av Bronson »

Kan tänka mig att det är klokt att "mörka" vad man tänker spela och inte skriva namn på listorna för en så rättvis komp som möjligt. Dock bör dom skickas in till arrangör före för att få dem godkända rent generellt.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av Neth_Oni »

sist vi provade det här med demokratisk komp så känner jag att det i det stora hela fungerade bra men det var något så fruktansvärt tidskrävande så jag rekommenderar att kompsättandet röstas om över nätet så det är klart till turneringen, annars kommer vi få hålla på till sent in på natten

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Borlänge Unbound 2014

Inlägg av Bronson »

Neth_Oni skrev:sist vi provade det här med demokratisk komp så känner jag att det i det stora hela fungerade bra men det var något så fruktansvärt tidskrävande så jag rekommenderar att kompsättandet röstas om över nätet så det är klart till turneringen, annars kommer vi få hålla på till sent in på natten
Det låter vettigt! Om alla lämnar in sina listor (i snarlika format helst) så kan arr lägga ut dem utan namn.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

lordmetroid
Inlägg: 14
Blev medlem: 21 sep 2010, 23:03

Re: Borlänge Unbound 2014-11-15

Inlägg av lordmetroid »

Uppdatering av turneringsinformation
  • Datumet är nu bestämt till den 15 November.
  • Armélistan ska skickas till mig(lordmetoid@yahoo.com) senast den 1 November.
  • Komp-omröstning sker över nätet innan turnering

Skriv svar