Borlänge Smackdown 2014

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Konfa »

Bronson: Begränsningen i OP är en FOC (syftar antagligen en CAD i nya). Min fråga är alltså inte om man får utöka CADen med formation, utan att byta ut den. På så sätt upprätthålls kravet på max en detachement eftersom en formation är en speciell detachementtyp.

Jag är dock helt med på att det är en spexig långboll och mer på skoj än något annat. Om det är tänkt att vara mer seriösa listor så förstår jag att ett stort nej är på sin plats. Jag vet inte ens vilken formation personen jag frågar åt har tänkt sig för att fylla ut poängen.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

Efter att äntligen ha fått semester och ha lite tid över till annat än att stressa ihjäl sig så har jag nu fixat missions samt tagit ställning i arméuppbyggnaden. Jag måste säga att jag personligen spyr på GW's fruktansvärt lata och tråkiga inställning till hur man bygger listor i 7th ed och den här turneringen kommer vara lite bakåtsträvande i den aspekten (jag gillar annars förändring och försöker få in den nya editionen så gott det går men när det kommer till listorna drar jag gränsen lite vid 6th ed :( )

Givetvis är alla codexar tillåtna och alla tillhörande supplement samt dataslates för Cypher, Be'lakor och om det finns fler liknande (inte full koll på det) men inte formationer. Endast en CAD utan allies, så du kommer bara få spela en codex med 1-2 hq, 2-6 troops osv. plus 0-1 heavies/gargantuans från escalation och fortifications från stronghold. För den här turneringen kommer bara Tactical objectives från regelboken användas, orks och sw får inte använda sina egna. Tyvärr inget Forgeworld den här gången.

Turneringen är som sagt inte kompad och inga restriktioner förutom de som nämnts ovan men vi ser väldigt gärna att folk håller tillbaka med osten. :)


Btw, om ni ser några konstigheter i missions som jag har missat, hojta till! Men är det något knasigt så blir det bara mindre ändringar för att fixa det, ni kan räkna dessa som spikade.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

just, ska passa på att påminna om att nästa söndag är sista dag att anmäla sig samt lämna in armélista :)

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av tutten »

jag passar på att anmäla mig (Andreas Eriksson) och Patrik Lundqvist då
Flaming Dolphins

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

ah, lite Sandviken folk. Började fundera om inte Patrik ville försvara sin titel ^^

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

Jag har äntligen haft möjlighet att kolla igenom Orkcodexet och såg att det som vi pratade om tidigare, som jag trodde var en formation men snarare är en alternativ FOC (eller CAD som det heter nu) och det är givetvis tillåtet! Får be om ursäkt för det, 7th ed gör fortfarande piruetter i huvudet på mig :(

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

Här kommer alla listor till smackdown postas imorgon kväll:

http://bbs.konfliktspeliborlange.se/vie ... =41&t=1896

Hittar ni några fel, skriv här eller i tråden för listorna så vi kan försöka fixa dem så ingen kommer till smackdown med en felaktig lista.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2014

Inlägg av Neth_Oni »

listorna finns uppe nu (se länk i föregående post)

Skriv svar