Bra att jag fick lite kommentarer, alltså jag hade ju inte reflekterat över målningspoängen på det sättet jag gjorde efter, eftersom jag titta på min armé och tänkte "Ja, jag tycker den håller tabletop så det är nog lugnt, jag borde få 16 poäng". Sen fick jag ju inte det, och det var därför jag kommenterade systemet även fast det tog sig i uttryck som om jag tyckte att det var dåligt vilket kanske var lite klantigt men min nördrage tog överhanden.DHettNeck skrev:Håller till stor del med egge. Det enda jag inte gillar är när man inte har en aning om vad ens armé kommer få. Om man vet att ens amré kommer få kasst så kanske man byter till en annan eller putsar upp den ordentligt. Om man däremot tror att den kommer få helt ok och den sen får bottenpoäng förstår jag om man blir bitter.
Ska man ha subjektiv bedömning kna man gänra få lägga upp några bilder på olika modeller och vad dom får för ungefärlig målningsbedömning.
Systemet är det inge fel på, det är bra med målning som påverkar, även om jag personligen tycker att det kanske var i högsta laget nu. Det var mer att ja förväntade mig att få 16 poäng och sen inte fick det, vilket gjorde att jag inte fick den placering jag förväntade mig efter sista matchen. Men det beror väl på den subjektiva bedömingen som spelar in. Jag tror att en av de anledningarna som gjorde att ja inte fick högre var att armén inte hade ett genomgående färgtema.
Men det är nog eftersom jag tycker att demoner ska ha en stor varians av färger som representerar de olika gudarna, inte en dominerande färg som blir fel, t ex blåa khorne, röda nurgle och så vidare, men det är ju min personliga åsikt. Det var ju synd att det tog sig i uttryck på ett "negativt" sätt den här turneringen, tur va så hamna ja långt ner så det egentligen spela nån roll än för mitt eget ego.