Borlänge smackdown i Juli

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Neth_Oni

Re: Borlänge smackdown i Juli

Inlägg av Neth_Oni »

Jag kommer nog fortsätta anordna turneringar på bridgens lite då och då som vanligt men kommer inte lägga ut dem här, ha några komprestriktioner osv, precis som vanligt. Nästa gång det blir rankat blir nog först nästa sommar

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Neth_Oni skrev:Jag kommer nog fortsätta anordna turneringar ... men kommer inte lägga ut dem här...
Konstig inställning, eller jag som tolkar fel?
Är det för jobbigt med folk som kommer "utifrån", för mycket gnäll på forumet, eller fel med ranking som är problemet?

Oavsett så tycker jag det låter trist och tråkigt.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Precis som Pelle tycker jag att det är synd att inte turneringarna läggs ut här. Inte för att de inte ingår i rankingen, utan för att det är roliga arr i Borlänge som jag gärna åker på. Men min kanal för att få reda på turneringar är just den här.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror att det är massa extra jobb att hålla en officiell turnering och att dom häldre håller mer KM. Men jag håller med om att det är roligare ju fler turneringar det är :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bronson

Inlägg av Bronson »

Ja planen va väl att Smackdown kommer tillbaka nästa sommar ungefär samma tid och då med samma upplägg som nu att den rankas etc. Men att därimellan blir det nog inga officiella turneringar som jag tolkade det. Mindre klubbturneringar bara.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Oh crap. Jag och Anton som såg fram emot dubelturnering i höst. :(
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Halvar

Inlägg av Halvar »

men dubbelturneringen hölls förra året av DalCon, inte Borlänge KiB.

vi har "massvis" med mindre turneringar där vi bestämmer oss att ha turneringar kanske tre veckor innan den går av stapeln, ofta med poängsummor runt 1000-sträcket och så kort tid kan det bli jobbigt för folk som kommer långväga ifrån att fixa med husrum/carpool/barnvakt och liknande. om man däremot lyckats fixa allt detta men det i slutändan bara dyker upp fem personer totalt kan det kännas extra surt för de långväga gästerna. sådana anledningar gör att man inte alltid vill annonsera ut alltför hårt, det skadar ryktet óch kan hindra er att komma hit vid senare tillfällen.

detta är förvisso bara mina egna tankar och inte neth_onis, se dem inte gärna som hans.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

OM du är tydlig med att det är en liten turnering och tydligt "varnar" om det så kommer nog ingen ta illa upp. Att åka på små turneringar är riktigt roligt det med :).
Alexander Merinen

Bronson

Inlägg av Bronson »

Serpent skrev:Oh crap. Jag och Anton som såg fram emot dubelturnering i höst. :(
Ja planen va att vi (dalcon) skulle köra en till i höst nu men det är lite för mycket på tapeten så att säga. Vi siktar på att lägga den till första halvan av nästa år eller kanske som en försommar turnering beroende på vilka turneringar som körs när och var. Den kommer tillbaka i alla fall.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

The Desman

Inlägg av The Desman »

Det är sällan som vi har turneringar med stora poäng, 1750 och liknande. För det mesta så är det combat patroll turneringar på 500 poäng som går över en dag. Det brukar kunna bli ett par sådana per år med jämna mellanrum.

Skriv svar