Svenska mästerskapen i warhammer 40 000 på sydcon
-
Bengtsson den yngre
Re: Svenska mästerskapen i warhammer 40 000 på sydcon
Det kommer att komma riktlinjer om kompen, vi har dock inte haft tid att skriva dem och kommer inte att ha tid förrän i nästa vecka. Anledningen till att vi har hållit så tyst i den här den här tråden är att vi inte vill gå ut med halvfärdig information som sedan vållar missförstånd och en massa onödig diskussion. Vår utgångspunkt med kompen är (mycket övergripande) att vi vill hålla oss mycket nära mallen i våra värderingar och helst inte göra några större avvikelser från den. Dock anser vi att mallen i sin nuvarande utformning har två stora brister. 1) mallen tar inte i tillräcklig utsträckning hänsyn till suboptimala listor, dvs det är möjligt att bygga en dålig lista som får dålig komp i mallen. 2) det finns fortfarande "hål" i den (framför allt på synergisidan). Vi vill kunna förekomma dessa genom att förbehålla oss att justera kompen uppåt eller brister neråt. Vår ambition är att meddela de spelare vars listor vi anser att förtjänar en större avvikelse, men detta är något som kommer att ske i mån av tid och endast i de fall där avvikelsen är särskilt anmärkningsvärd. Som sagt kommer mer exakta riktlinjer att förmedlas och vi svarar gärna på frågor om dem när de exakta formerna är satta, men jag hoppas att jag har lyckats förtydliga vad vi menar något.
Vad gäller anmälan till turneringen har vi valt den enklaste möjliga formen, främst då arrangemanget av sydcon som konvent har kommit igång relativt sent och vi inte kände att vi riktigt kunde vänta med att släppa informationen tills alla formerna för det centrala konventet var satta. Om vi får möjlighet kommer vi att ge deltagarna möjlighet att justera sina listor efter det att de skickats in.
Till alla er som erbjudit er att ta med terräng: Tack som fan! det är grymt uppskattat, vi ber att få återkomma i ärendet
Vad gäller anmälan till turneringen har vi valt den enklaste möjliga formen, främst då arrangemanget av sydcon som konvent har kommit igång relativt sent och vi inte kände att vi riktigt kunde vänta med att släppa informationen tills alla formerna för det centrala konventet var satta. Om vi får möjlighet kommer vi att ge deltagarna möjlighet att justera sina listor efter det att de skickats in.
Till alla er som erbjudit er att ta med terräng: Tack som fan! det är grymt uppskattat, vi ber att få återkomma i ärendet
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Christer Kostet anmäler sig...
Chaos is my life!
Kill them all!
Blood for the blood god!

Kill them all!
Blood for the blood god!
Helt korrekt, jag vill se mall eller okompat och det är det jag kommer spela i forsättningen. Jag tycker mallen är det bästa som hänt turneringssverige och jag förstår inte varför folk inte utnyttjar den.speedfreek skrev: Så som du formulerar dig låter det som om det är enda anledningen till att du inte kommer.
Isåfall tycker jag det är riktigt synd.
Three cheers för RT-mallen
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Läst Johans senaste inlägg? Mallen kommer utan tvekan att utnyttjas:
Bengtsson den yngre skrev:Det kommer att komma riktlinjer om kompen, vi har dock inte haft tid att skriva dem och kommer inte att ha tid förrän i nästa vecka...Vår utgångspunkt med kompen är (mycket övergripande) att vi vill hålla oss mycket nära mallen i våra värderingar och helst inte göra några större avvikelser från den. Dock anser vi att mallen i sin nuvarande utformning har två stora brister. 1) mallen tar inte i tillräcklig utsträckning hänsyn till suboptimala listor, dvs det är möjligt att bygga en dålig lista som får dålig komp i mallen. 2) det finns fortfarande "hål" i den (framför allt på synergisidan).
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Kom igen nu. Något skäl kan du säkert komma på.Helt korrekt, jag vill se mall eller okompat och det är det jag kommer spela i forsättningen. Jag tycker mallen är det bästa som hänt turneringssverige och jag förstår inte varför folk inte utnyttjar den.
Annars så tror jag det kommer vara svårt att ha en subjektiv förändring av mallen. Använder ni mallen som grund så kommer det nog bli rätt många som är besvikna om ni sänker deras komp. Folk kommer nog anta att mallen är den som skall gälla. Om ni skall göra en subjektiv ändring i mallkompen så är det viktigt att ni faktiskt gör det och inte mesar ur halvvägs.
Som Hyllander skrev så kommer folk komp-opta och antagligen är de så att de förväntar sig att deras komppoäng är fast. Å andra sidan är det så att om ni inte förändrar kompen tillräckligt så kanske ni lika gärna kan använda mallen rakt av?
Oavsett hur ni sätter komp-systemet och allt annat tror jag inte att ni får några problem med att fylla turneringen. Jag kommer garanterat om jag kan. Gott med ett SydCon jag kan vara med på!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
bjorn_nilsson
Då antar och förväntar sig folk fel - står det subjektivt så är det det. Om arrangörerna sen använder RT-mallen eller bläckfisken Paul som underlag spelar ingen roll IMO.egge skrev:
Använder ni mallen som grund så kommer det nog bli rätt många som är besvikna om ni sänker deras komp....
Folk kommer nog anta att mallen är den som skall gälla.....
....de förväntar sig att deras komppoäng är fast.
Bra svar.bjorn_nilsson skrev:Då antar och förväntar sig folk fel - står det subjektivt så är det det. Om arrangörerna sen använder RT-mallen eller bläckfisken Paul som underlag spelar ingen roll IMO.egge skrev:
Använder ni mallen som grund så kommer det nog bli rätt många som är besvikna om ni sänker deras komp....
Folk kommer nog anta att mallen är den som skall gälla.....
....de förväntar sig att deras komppoäng är fast.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Bengtsson den yngre skrev:... Vår ambition är att meddela de spelare vars listor vi anser att förtjänar en större avvikelse, men detta är något som kommer att ske i mån av tid och endast i de fall där avvikelsen är särskilt anmärkningsvärd. Som sagt kommer mer exakta riktlinjer att förmedlas och vi svarar gärna på frågor om dem när de exakta formerna är satta, men jag hoppas att jag har lyckats förtydliga vad vi menar något.
Jag kommer självfallet att försöka komma och lira men jag har svårt att anmäla mig innan jag har koll på dessa två frågor. OM jag får stora negativa avvikelser så vill jag kunna ändra lista känner jag. Så jag väntar helt enkelt med att anmäla mig. Dock så börjar figurbyggandet de kan ju alltid användas på BSK där det, hemligt förhandtips, kommer att bli mall rätt av....Om vi får möjlighet kommer vi att ge deltagarna möjlighet att justera sina listor efter det att de skickats in.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Ännu ett hemligt förhandstips är ju att mallen kommer hinna ändras en del innan BSK också, förhoppningsvis redan innan SydCon...
Alltså bör man läsa på i respektive tråd då alltså för att hitta var det barkar åt?Jocke Rapp skrev:Ännu ett hemligt förhandstips är ju att mallen kommer hinna ändras en del innan BSK också, förhoppningsvis redan innan SydCon...
Den första posten är det som är planen eller bara lite hintande?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.