Bash out

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Bash out

Inlägg av Asplund »

Nefrums skrev:
Silversixx skrev:Så dyker Jeppa upp som kommer han nog att få slugga mot Anders första omgången.
Alltid nice att börja med en free win..
Free whine menar du?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Hylander skrev:Kör på mallen med en undre gräns men skit i övre då en lista faktiskt kan bli sämre (tvingas ner om den optas på 16 tex.)
Eh? Jag förstår faktiskt inte vad du menar. :)

Jag tycker väl (vilket kanske var det du försökte säga?) att man förvisso kan få spela med en lista som har mer än övre gränsen i komp, men att man inte får tillgodoräkna sig mer än den övre gränsen. En hel del av de riktigt otäcka optningarna ligger just i max-komp-listorna, anser jag.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Michael och Per, bra förslag!

Fast jag är lite som Jon och fattar inte riktigt ditt argument med mallen. Ge mig exempel :)

Anders, detta är rankningsturneringarnas rankningsturnering!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Man kan ju ha en nedre gräns i kompmallen men sen inte låta kompen spela in, dvs använda mallen bara som en restriktion. Då får man svina så mycket samvetet orkar med... :)

Och det är visserligen rankingturneringarnas rankingsturnering, men den kommer inte att ge några rankingpoäng då den inte är öppen för alla.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Jocke Rapp skrev:Man kan ju ha en nedre gräns i kompmallen men sen inte låta kompen spela in, dvs använda mallen bara som en restriktion. Då får man svina så mycket samvetet orkar med... :)

Och det är visserligen rankingturneringarnas rankingsturnering, men den kommer inte att ge några rankingpoäng då den inte är öppen för alla.
Apressiss!
Den är öppen för alla.
Alla som får en inbjudan vill säga ;)

Min idé med halvsnäv minikomp och maxkomp var att undvika gnället på kompen i efterhand ;)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Mer om hur man parar ihop folk i en turnering:
http://senseis.xmp.net/?McMahonPairing
http://senseis.xmp.net/?GroupPairing

Inte utan att man funderar på om det inte skulle gå att tillämpa även på "öppna" turneringar, känns som att vi har haft igång rankingen tillräckligt länge nu.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

finns det möjlighet till två dagar annars känns det ganska hårt att sova över 2 nätter för en dags spelade då kan man lika gärna lägga det på två dagar

Argos

Inlägg av Argos »

Nefrums skrev:
Silversixx skrev:Det verkar som att det finns ett litet intresse. Vilket betyder att det kommer att dyka upp folk.
Ska hitta ett datum
Tanken var att första rundans swiss ska gå efter komp och rankningsplats. Så dyker Jeppa upp som kommer han nog att få slugga mot Anders första omgången.
Alltid nice att börja med en free win..
Jo, för det gick ju jävligt bra för dig senast det var en så fantastiskt konstig lottning. ;)

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

cadelin skrev:finns det möjlighet till två dagar annars känns det ganska hårt att sova över 2 nätter för en dags spelade då kan man lika gärna lägga det på två dagar
Det lutar åt två-dagars som det är nu. Måste bara hitta en lokal som kan inhysa 20 spelbord osv.
Kommer garanterat inte finnas möjligheter till övernattning tyvärr.

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Silversixx skrev:
Zurken skrev:Hur ska man nu få bort de 21 pers som ligger över en.... :twisted:
20-års gräns
Va?

Skriv svar