Resultat BSK 2011
Re: Resultat BSK 2011
Då tror jag folk kommer prata ihop sig så de slipper mötas, genom att lägga sig i olika komp grupper...
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Silversixx
Halvering av diffen? Alltså om en komp 8 möter en komp 18 så blir det plus och minus 5 istället för 10.Papa D skrev:Tjena
Om man cappar typ 0 - 60 eller 20 -60 så måste man ändra komp systemet drastiskt.
/D
Det går säkert att räkna ut en jättefin formel som stöttar allt det här, men arrangörerna vill nog kunna spela med.
Eftersom man inte vet i förväg var gränsen går mellan de olika grupperna hade det varit knepigt att prata ihop sig, dessutom vad gör det om man pratar ihop sig?Papa D skrev:Då tror jag folk kommer prata ihop sig så de slipper mötas, genom att lägga sig i olika komp grupper...
/D
Faktum är att jag personligen hade mest behållning av första matchen som var mot andra lagkomp än när vi mötte högkomp.
Kanske det, komp krånglar till det lite iaf.Papa D skrev:Tjena
Om man cappar typ 0 - 60 eller 20 -60 så måste man ändra komp systemet drastiskt.
Men det borde inte vara ett olösbart problem.
OKOMPAT!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Kompen sjusterar så klart innan man ändrar till 20-60, löser det mesta av problemet tror jag vi konstaterade i bilen på vägen hem. Tror det kan funka bra, men kanske förtjänar att testas på ett par mindre turneringar först.
EDIT: föreslår att nästa person som vill skriva ris och ros skapar en ny tråd för det så kommer det bli mycket lättare att gå tillbaka och kolla när någon vill kolla upp det om ett halvår eller så.
EDIT: föreslår att nästa person som vill skriva ris och ros skapar en ny tråd för det så kommer det bli mycket lättare att gå tillbaka och kolla när någon vill kolla upp det om ett halvår eller så.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Efter att ha pratat lite under turneringen med olika spelare, så skulle i alla fall jag vilja se ett W/D/L med 2/1/0 för varje match med sedan BP som tiebreaker. Att vinna bör man nog snitta 11-12 per match dvs nå 45-48 poäng.
Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.
Att köra okompat tycker jag inte om. Snackade med fransmännen och även om de hade en synpunkt eller två på mallen så föredrog de att spela med den då det gav variation och nytänk. Jag håller bara med.
Detta är ju bara min personliga åsikt och har inget med vad som kommer att komma på BSK i framtiden.
Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.
Att köra okompat tycker jag inte om. Snackade med fransmännen och även om de hade en synpunkt eller två på mallen så föredrog de att spela med den då det gav variation och nytänk. Jag håller bara med.
Detta är ju bara min personliga åsikt och har inget med vad som kommer att komma på BSK i framtiden.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
My name is Swen and i approve this message and/or product.Hylander skrev:Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Det systemet tycker jag låter som en mycket roligare då det blir mindre fokus på att suga ut så mycket poäng som möjligt.Hylander skrev:Efter att ha pratat lite under turneringen med olika spelare, så skulle i alla fall jag vilja se ett W/D/L med 2/1/0 för varje match med sedan BP som tiebreaker. Att vinna bör man nog snitta 11-12 per match dvs nå 45-48 poäng.
Ja det gör att noobbashing inte blir prio ett, dessutom bör ni ha en match till om det går, starta kl 8 på söndagen så är man klar till 16 sen hem.
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY