Resultat BSK 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Resultat BSK 2011

Inlägg av Papa D »

Då tror jag folk kommer prata ihop sig så de slipper mötas, genom att lägga sig i olika komp grupper...

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Papa D skrev:Tjena

Om man cappar typ 0 - 60 eller 20 -60 så måste man ändra komp systemet drastiskt.

/D
Halvering av diffen? Alltså om en komp 8 möter en komp 18 så blir det plus och minus 5 istället för 10.
Det går säkert att räkna ut en jättefin formel som stöttar allt det här, men arrangörerna vill nog kunna spela med.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Papa D skrev:Då tror jag folk kommer prata ihop sig så de slipper mötas, genom att lägga sig i olika komp grupper...

/D
Eftersom man inte vet i förväg var gränsen går mellan de olika grupperna hade det varit knepigt att prata ihop sig, dessutom vad gör det om man pratar ihop sig?

Faktum är att jag personligen hade mest behållning av första matchen som var mot andra lagkomp än när vi mötte högkomp.

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Papa D skrev:Tjena

Om man cappar typ 0 - 60 eller 20 -60 så måste man ändra komp systemet drastiskt.
Kanske det, komp krånglar till det lite iaf.
Men det borde inte vara ett olösbart problem.

daskad

Inlägg av daskad »

OKOMPAT!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Kompen sjusterar så klart innan man ändrar till 20-60, löser det mesta av problemet tror jag vi konstaterade i bilen på vägen hem. Tror det kan funka bra, men kanske förtjänar att testas på ett par mindre turneringar först.

EDIT: föreslår att nästa person som vill skriva ris och ros skapar en ny tråd för det så kommer det bli mycket lättare att gå tillbaka och kolla när någon vill kolla upp det om ett halvår eller så.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Efter att ha pratat lite under turneringen med olika spelare, så skulle i alla fall jag vilja se ett W/D/L med 2/1/0 för varje match med sedan BP som tiebreaker. Att vinna bör man nog snitta 11-12 per match dvs nå 45-48 poäng.

Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.

Att köra okompat tycker jag inte om. Snackade med fransmännen och även om de hade en synpunkt eller två på mallen så föredrog de att spela med den då det gav variation och nytänk. Jag håller bara med.

Detta är ju bara min personliga åsikt och har inget med vad som kommer att komma på BSK i framtiden.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Hylander skrev:Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.
My name is Swen and i approve this message and/or product.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Hylander skrev:Efter att ha pratat lite under turneringen med olika spelare, så skulle i alla fall jag vilja se ett W/D/L med 2/1/0 för varje match med sedan BP som tiebreaker. Att vinna bör man nog snitta 11-12 per match dvs nå 45-48 poäng.

Detta gör att även om ett lag har en riktigt lätt lottning i början så kan de ju fortfarande hinnas ikapp av andra. Samt att man kanske inte måste krama ur allt för en vinst.

Att köra okompat tycker jag inte om. Snackade med fransmännen och även om de hade en synpunkt eller två på mallen så föredrog de att spela med den då det gav variation och nytänk. Jag håller bara med.

Detta är ju bara min personliga åsikt och har inget med vad som kommer att komma på BSK i framtiden.
Det systemet tycker jag låter som en mycket roligare då det blir mindre fokus på att suga ut så mycket poäng som möjligt.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Ja det gör att noobbashing inte blir prio ett, dessutom bör ni ha en match till om det går, starta kl 8 på söndagen så är man klar till 16 sen hem.

Skriv svar