Summer Fight 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Snot

Re: Summer Fight 2011

Inlägg av Snot »

LillePer skrev:@Headwar Nej det blev inte så.

Från SW faq inte SWE faq :

Q. When are Wolf Guard models split off to join other units
under the Pack Leaders rule? (p86)
A. They are split off just before either side starts to deploy."
Men så spelas det ju ingenstans på grund av att det SWEfaqades att göras annorlunda? Det blir ju störtomöjligt att kompa annars. Nu läste jag iofs inte om Kinna kör komp men då det inte spelas som lilleper förespråkar någon annanstans så känns det rörigt att börja blanda.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

LillePer skrev:@Headwar Nej det blev inte så.

Från SW faq inte SWE faq :

Q. When are Wolf Guard models split off to join other units
under the Pack Leaders rule? (p86)
A. They are split off just before either side starts to deploy."
SweFAQn trumfar GWs FAQer.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jo det är väl iof sant, åanda sidan skrevs ju SWEfaqen innan detta tillägget kom med i SW faqen. Men helt klart blir det onödigt jobbigt att kompa om man gör på något annat sätt.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

som medlem i swefaq så kan jag säga att det kommer inte ändras. Om arrangören vill köra annorlunda så är det bara att göra men pga kompmallen så ska det fortsätta vara så. Jag som inte spelar SW skulle ju iofs gärna ses att alla WG kompas som sergeanter :-)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

LillePer skrev:Jo det är väl iof sant, åanda sidan skrevs ju SWEfaqen innan detta tillägget kom med i SW faqen. Men helt klart blir det onödigt jobbigt att kompa om man gör på något annat sätt.
Tror aldrig det har varit speciellt oklart att det är så man ska göra egentligen, det har mest med kompmallen att göra. Men det är praktiskt om man spelar på samma sätt oavsett om det är kompat eller inte. Det är i vilket fall ganska sällsynt (tror jag) att man vill trolla runt alltför mycket med sina WGs, man har antagligen en ganska klar idé om vad de ska göra redan när man bygger listan.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Har aldrig haft någon önskan att spela efter SW-faq. Blir så mycket smidigare när man splittar dom redan i armélistan.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Jaha vänner bara ett dygn kvar innan folk börjar att komma på plats.

Vill bara påminna mina herrar om att vi är i en ny lokal i år så ni som varit på Summer Fight eller Gammers Weekend innan tänk på detta så ni inte kör fel.

Kort vägbeskrivning

Resande från söder (Varberg)
sväng av vid Mac Donalds när ni kommer till Kinna kör över järnvägen. håll vänster och kör upp för den lilla backen. sväng till höger i rondellen och kör ner för backen och över fartguppet. följ därefter skyltar KSK stugan.

Resande från norr (Borås,Norrköping...)
sväng av vid Mac Donalds när ni kommer till Kinna kör över järnvägen. håll vänster och kör upp för den lilla backen. sväng till höger i rondellen och kör ner för backen och över fartguppet. följ därefter skyltar KSK stugan.

Resande från väster (Göteborg alla heter Glen i Göteborg!)
kör mot skene. sväng vänster vid Garrys fritidsmöbler kör mot Kinna (3km). sväng till vänster
i rondellen och kör ner för backen och över fartguppet. följ därefter skyltar KSK stugan.

Resande från öster ( Växsjö,Ryd....)
vid Mac Donalds när ni kommer till Kinna kör ni över järnvägen. håll vänster och kör upp för den lilla backen. sväng till höger i rondellen och kör ner för backen och över fartguppet. följ därefter skyltar KSK stugan.

Om ni inte hittar så ring mig 0702 777 161
Mvh Putte

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Finns det en adress som man kan mata sin GPS med?

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

GPS!? Vad är det för jävla fusk... Som att spela IG, SW eller GK. Fusk, fusk och ännu mera fusk. Var var/är jag nu? Ja just det, GPS, jädra trams!

På min tid var man glad om man hade en kartbok bla bla bla osv osv osv samt trams, mycket trams!

:wub:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Latitud: 57º 31' 26.267''
Longitud: 12º 39' 42.92''

Mor Kerstinsväg, följ skyltarna bygnaden har inget nummer

Skriv svar