Uhhh.... Renegades.Michael Carl skrev:Vi håller bara på att få bekräftat lokaler just nu, men som det ser ut, så verkar det väldigt troligt att TOK anordnar lagturneringen som de senaste åren varit på BSK i Varberg istället. Det kommer i så fall att bli samtidigt som BSK.
[INSTÄLLD]Dubbelturnering BSK 30! 2-4 November
Re: Lagturnering BSK 30! 2-4 November
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- Styranimon
Anledningen till att TOK anordnar i Varberg istället är väl för att man aldrig får/fick ut alla pengar man betalar/ade till BSK eftersom man ändå aldrig hann gå på det, och det inte gick speciellt mycket till 40k-turneringen(som Flogger skrev).
Jag kommer för övrigt åka till Varberg, tvivlar inte på att det kommer bli lika bra som vanligt i Borås, men tror att det blir billigare och bättre.
Jag kommer för övrigt åka till Varberg, tvivlar inte på att det kommer bli lika bra som vanligt i Borås, men tror att det blir billigare och bättre.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Sv: Lagturnering BSK 30! 2-4 November
Det är ju mycket lokalen + sovsal man betalar för på konventet så jag tycker inte att det är farligt alls. Skönt för arr att slippa sånt också.Flogger skrev:Jag ser gärna att turneringen är på BSK för att hålla konventet flytande men samtidigt HATAR jag verkligen att man alltid ska betala pengar för ett helt konvent när man aldrig hinner göra något annat än warhammer ändå (och kanske inte heller har intresse för det). Anledningen till att jag inte åker på GothCon är just pengar, cp dyrt..
Om Varberg också kör en lagturnering i samma stuk åker jag nog gärna på bägge, om de inte är samtidigt då.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sv: Lagturnering BSK 30! 2-4 November
Fast fantasy turneringen på Gothcon var tre klassrum och det kostade 350kr för konventet och 50-100 för turneringen. Tror knappast tre klassrum kostade 10.000+ att hyra för två dagar. Jag ogillar konvent i allmänhet just pga. detta och vet att många warhammer spelare ogillar att man måste betala för ett konvent man bara gör en grej på. Lite som att gå in på Liseberg och köpa ett åkpass för att åka en attraktion, fett jävla ovärt.
Men ja, jag är inte bitter och är turneringar på konvent får man ju gilla läget, gillar dock att det finns många turneringar som ej är på konvent och fler verkar det bli.
Men ja, jag är inte bitter och är turneringar på konvent får man ju gilla läget, gillar dock att det finns många turneringar som ej är på konvent och fler verkar det bli.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
the godfather
felix, gör en poll på hur många som kommer till bsk istället för "bsk i varberg". Du lär finna att du arrar en väldigt liten turnering.
(vi ska dock arra warmachine på bsk, förväntar mig att konventet kommer fjäska med oss rejält nu
)
(vi ska dock arra warmachine på bsk, förväntar mig att konventet kommer fjäska med oss rejält nu
Hade tänkt att förhandla lite med konventsledningen om det går göra någon specialanmälan för Warhammer40k spelare, så vi får se vad som händer. Vi kommer även att få en grym lokal i år. Som det ser ut nu är det en enda stor öppen yta som vi kommer spela på.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Silversixx
Tre klassrum på Hvitfeldska kostar 5000:- för en helg. Lägg till att du kanske ska sova nånstans, att terrängen ska byggas och ersättas med cash, bensin som ska pröjsas, att parkeringen ska ingå och så vidare så kanske du får en liten insikt i kostnader. Lägg även till att Gothcon pröjsar 20.000:- för att 40k ska vara på STUDS. Och sen kanske inte Hjärnor kan locka 20 personer att spendera 100:- för att hyra ett klassrum. Att du inte har tid att lira andra spel är inte konventets fel. Det är för att alla vill spela 6 slag, minst, per turnering.Flogger skrev:Fast fantasy turneringen på Gothcon var tre klassrum och det kostade 350kr för konventet och 50-100 för turneringen. Tror knappast tre klassrum kostade 10.000+ att hyra för två dagar. Jag ogillar konvent i allmänhet just pga. detta och vet att många warhammer spelare ogillar att man måste betala för ett konvent man bara gör en grej på. Lite som att gå in på Liseberg och köpa ett åkpass för att åka en attraktion, fett jävla ovärt.
Du är säker inte bitter, men verklighetsfrämmande och osolidarisk kan du lägga till. Jag gissar att du svär över att din skatt går till vägbyggen du aldrig använder, naturreservat du aldrig besöker och förskolor du inte behöver längre?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
+1Silversixx skrev:Tre klassrum på Hvitfeldska kostar 5000:- för en helg. Lägg till att du kanske ska sova nånstans, att terrängen ska byggas och ersättas med cash, bensin som ska pröjsas, att parkeringen ska ingå och så vidare så kanske du får en liten insikt i kostnader. Lägg även till att Gothcon pröjsar 20.000:- för att 40k ska vara på STUDS. Och sen kanske inte Hjärnor kan locka 20 personer att spendera 100:- för att hyra ett klassrum. Att du inte har tid att lira andra spel är inte konventets fel. Det är för att alla vill spela 6 slag, minst, per turnering.Flogger skrev:Fast fantasy turneringen på Gothcon var tre klassrum och det kostade 350kr för konventet och 50-100 för turneringen. Tror knappast tre klassrum kostade 10.000+ att hyra för två dagar. Jag ogillar konvent i allmänhet just pga. detta och vet att många warhammer spelare ogillar att man måste betala för ett konvent man bara gör en grej på. Lite som att gå in på Liseberg och köpa ett åkpass för att åka en attraktion, fett jävla ovärt.
Du är säker inte bitter, men verklighetsfrämmande och osolidarisk kan du lägga till. Jag gissar att du svär över att din skatt går till vägbyggen du aldrig använder, naturreservat du aldrig besöker och förskolor du inte behöver längre?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Konventskostnaden är den överlägset billigaste fasta kostnaden när jag åker iväg på konvent så jag anser inte att det är särskilt dyrt med tanke på vad saker och ting kostar. Jag tror inte att det är någon som gör en förmögenhet på att anordna ett sånt här konvent direkt.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Finns det kapacitet att ta in 100 40k spelare, inklusive sovsalar till alla i Varberg? Om inte lär ju knappast Varberg bli det bättre/billigare alternativet.