Resultat BSK 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Resultat BSK 2011

Inlägg av Zurken »

Samuel skrev:Eftersom den andra tråden blivit vad den blivit, så tackar jag Er här istället! Mycket trevlig turnering med duktiga arrangörer och trevliga motståndare. Nästa år vill jag dock pendla eller slagga på hotell. Brrr.
True that!
Alexander Merinen

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Hotell var helt fantastiskt. Vi bodde tre pers på ett rum för strax under 1100 kr / natt, väldigt bekvämt och smidigt, plus en bra frukostbuffé!

Ogge

Inlägg av Ogge »

Jag och Roffearmé vill tacka arr. och motspelare för en grym turnering och trevliga matcher.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det var en väldigt trevlig turnering :wub:

Arméer
Tyckte det var riktigt bra att lagen inte var begränsade till en armé per codex. Spärren på en av varje Special Character var också bra.

Lottning
Tycker att Secret challange blir lite tråkig på 4 pers. Det är ju bara två matcher som faktiskt lottas. Det systemet som tydligen används i Fantasy verkar vettigare.

(Båda lagen lägger ut sina listor (uppochner), ett på varje bord. Sen vänds de upp och man slår en tärning. Det lag som slår högst får byta plats på två av sina listor, det andra laget får också det sen, men de får inte byta tillbaka. (Om jag nu fattat det rätt))
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tack till arrangörerna och alla våra (Claras muntra män) motståndare.
imp skrev:Lottning
Tycker att Secret challange blir lite tråkig på 4 pers. Det är ju bara två matcher som faktiskt lottas. Det systemet som tydligen används i Fantasy verkar vettigare.

(Båda lagen lägger ut sina listor (uppochner), ett på varje bord. Sen vänds de upp och man slår en tärning. Det lag som slår högst får byta plats på två av sina listor, det andra laget får också det sen, men de får inte byta tillbaka. (Om jag nu fattat det rätt))
Tror du fattat det rätt, och håller med om att det vore kul att testa.

Fantasyn har också en annan intressant idé som man borde överväga att införa i 40k. Dom har en maxgräns på hur stor vinst/förlust man kan få. Det blir som bäst 60-20 som total resultat i matchen. Det gör det lite mindre bra att möta ett oerfaret lag i början, men det viktigaste enligt mig, det gör att det blir mer lagspel av det. Som det är nu så är det ju alltid värt att försöka ta så mycket poäng som möjligt i sin match, så efter lottningen så är det väldigt individuellt.
Men med ett tak på max 60 poäng kan det vara värt att börja spela extra defensivt om det går bra för lagkompisarna, eller börja göra chansningar om det går dåligt för kompisarna (eftersom man ändå inte tjänar något på att ta mer än 60bp eller tappar något om man tar mindre än 20bp). Jag var rätt skeptiskt till det systemet först, men efter att ha testat det tycker jag att det är skitbra.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Då måste man ju börja ha koll på dom andra matcherna medan man spelar och det tar ju massa tid och fokus från matchen, jag vill inte ha en motståndare som springer iväg och kollar tre andra matcher mellan varje runda.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag vill inte ha en motståndare som försöker krama ut varje uns av poäng när han redan vunnit jättestort.

Jag är på och tycker det låter jättebra.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Silvertejp skrev:Då måste man ju börja ha koll på dom andra matcherna medan man spelar och det tar ju massa tid och fokus från matchen, jag vill inte ha en motståndare som springer iväg och kollar tre andra matcher mellan varje runda.
För dina medspelare är utspridda över hela lokalen och ni är alltid klara samtidigt?

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tjena

Om man cappar typ 0 - 60 eller 20 -60 så måste man ändra komp systemet drastiskt.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Mutt

Inlägg av Mutt »

speedfreek skrev:Jag vill inte ha en motståndare som försöker krama ut varje uns av poäng när han redan vunnit jättestort.

Jag är på och tycker det låter jättebra.
Här är dock kompmodifiakationen ett problem. Vi som kom med lågkomp-listor hade en väldig uppförsbacke redan från start och vi var tvungna att försöka få ut så mycket poäng som möjligt ut varje match (annars blir 4 små vinster som en förlust för laget). En möjlig lösning på detta (som jag dock själv är tveksamt till) är att man från början delar upp lagen efter komp i 4 olika grupper. Sedan spelar man sina matcher inom dessa olika grupper (utan kompmodifikationer) och samlar poäng. Efter alla slag slås grupperna ihop och en vinnare koras. På så sätt möter hårda listor andra hårda listor hela turneringen igenom.

Skriv svar