Tabletop Painted

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Snot

Re: Tabletop Painted

Inlägg av Snot »

DHettNeck skrev:Jag fattar inte att folk fortsätter prata om dessa 3 färger. Antalet färger har inget med TT att göra.
Jag motsätter inte resten av det du skrev, då det är väldigt sant i dagsläget, jag tänkte bara sakupplysa 3 färger.

Det var säkert 5-8 år straight som 3 färger var målningskravet på turneringar, detta började senare kallas TT, varefter folk kollade upp vad TT stod för och höjde ribban. Så att 3 färger ligger kvar känns ganska naturligt, även om det inte längre är aktuellt.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Visst är det så. Men att folk fortsätter förorda ett förlegat synsätt är inget jag tänker uppmuntra till eller stödja lika lite som jag tänker stödja förlegade medecinska ingrepp ;)

Dags att folk släpper kopplingen mellan TT och 3 fäger! Jag har spelat i 10 år och har inget problem med att släppa det ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Heja Tröger!
Död åt tröga trefärgsförespråkare!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

speedfreek skrev:Heja Tröger!
Död åt tröga trefärgsförespråkare!
Du kan vara trög ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Jag skulle vilja föra in någonting om gruppmarkeringar ("squad marks" på utrikiska), min IG-armé skulle vara helt omöjlig att spela utan sådana.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med.

Tittade på ett slag med Walanders nids och blev lite åksjuk av att försöka se vilka enheter som var vilka.
(att vända figurerna framåt/bakåt/vänster/höger är verkligen inte ok enhetsmarkeringar i min värld)

Halvar

Inlägg av Halvar »

det är ett riktigt stort problem med tervigoner och i mindre utsträckning parasiten. jag har själv svårt att göra skillnader på vanliga squads, men när man inte vet hur stor squaden blir mellan matcherna blir det ännu värre.
Ja' än't bittä'!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Halvar skrev:det är ett riktigt stort problem med tervigoner och i mindre utsträckning parasiten. jag har själv svårt att göra skillnader på vanliga squads, men när man inte vet hur stor squaden blir mellan matcherna blir det ännu värre.
Allt du behöver är 126 uppmålade termaganter per tervigon, indelade i 7 squader med 18 i varje, så är du safe. Plus de du faktiskt köper som troops då...

Eller så gör du någon form av enhetsmarkering som kan lösas under matchen, dvs med magneter, ringar eller något annat.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jocke Rapp skrev:
Halvar skrev:det är ett riktigt stort problem med tervigoner och i mindre utsträckning parasiten. jag har själv svårt att göra skillnader på vanliga squads, men när man inte vet hur stor squaden blir mellan matcherna blir det ännu värre.
Allt du behöver är 126 uppmålade termaganter per tervigon, indelade i 7 squader med 18 i varje, så är du safe. Plus de du faktiskt köper som troops då...

Eller så gör du någon form av enhetsmarkering som kan lösas under matchen, dvs med magneter, ringar eller något annat.
Det räcker faktiskt med 108 gants per mamma iom att de slutar föda om man slår dubbelt. :)

Edit: 108, inte 105, utifall man får 15 i alla fall utom sista när man får de fulla 18.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Håller med.

Tittade på ett slag med Walanders nids och blev lite åksjuk av att försöka se vilka enheter som var vilka.
(att vända figurerna framåt/bakåt/vänster/höger är verkligen inte ok enhetsmarkeringar i min värld)
Jag har spelat mot walander typ 10 gånger och jag tycker att det funkar fint o vända modellerna åt olika håll.

Skriv svar