Fantasia Fanatic Hösten 2010
- speedfreek
Re: Fantasia Fanatic Hösten 2010
Upp låter rätt, så även hemresans hemkomst, men jag är osäker på om avfärdsstationen är den, vi åker iaf från samma som vi kommer upp till.
Asplund är den som har kollen...
Asplund är den som har kollen...
Bokar det så får vi se om det blev rätt.
Bokat. Tyvärr var det slut på de billiga sovplatserna på hemvägen så får bli sittplats. Lär ju vara trött nog att kunna sova ändå.
En fråga till er som varit där innan: Hur är terrängen? Finns det LOS-blockare till alla bord eller är det mer som sydcon?
Bokat. Tyvärr var det slut på de billiga sovplatserna på hemvägen så får bli sittplats. Lär ju vara trött nog att kunna sova ändå.
En fråga till er som varit där innan: Hur är terrängen? Finns det LOS-blockare till alla bord eller är det mer som sydcon?
- speedfreek
Mer än SydCon, mindre än GothCon.
Mer minns jag inte just nu...
Mer minns jag inte just nu...
-
the godfather
terrängen är snygg och välgjord och finns i lagom mängd och storlek.
Kan instämma, jag tycker det va schyssta bord som är varierade. De bord jag lirade på hade alla LoS blockare och mängden va lagom.the godfather skrev:terrängen är snygg och välgjord och finns i lagom mängd och storlek.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Jag ska upp och kommer antagligen ha 2 platser ledig i min bil, så om det är någon i Gävle området som ska upp men saknar transport så hör av er
Joppe skrev:Tåget upp är det som går 17.00 från Gbg ank. Umeå 06.38 på lördagen eller?
Tåg hem är från Umeå Östra (?) 20.46 ankommer gbg måndag kl. 10.52?
Lite förtydligande:
Umeå Östra är den nya stationen som invigs i samband med Botniabanan nu till helgen (29:e augusti). Då stängs även den gamla stationen Umeå C ner under c.a ett år för renoveringar och ombyggnationer.
Detta innebär att det som tidigare var gångavstånd till Fantasia Fanatic blir betydligt längre. Jag kan alltså rekommendera att ni tar en Taxi eller lokalbuss eller raggar upp umeåbor att hämta er med bil (jag kör liks den vägen t.ex.).
Angående terrängen så tog VÄS med terräng till två bord + lite LOS-blockers till förra gången.
@Arrangörerna: Finns det önskemål om att VÄS tar med två lådor terräng i år med?
@Arrangörerna: Finns det önskemål om att VÄS tar med två lådor terräng i år med?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

En bild för att förtydliga avståndet från nya järnvägsstationen.
Blå punkt = Turneringslokalen
Röd punkt = Gamla stationen
Lila punkt = Nya stationen
Bussanvisningar om ni inte raggar skjuts.
Nya stationen är dock väldigt nära sjukhuset som har en stor busshållplats. därifrån går det bussar (linje 1) som tar er raka spåret mot turneringslokalen. Linje 1 passerar sjukhuset ca xx:15 och xx:45 varje timme på lördagmorgon. Busshållplatsen ni ska stiga av vid heter Dragonskolan (bussen kommer att stanna ett tag på vasaplan men ni är redan på rätt buss så ni behöver inte byta där).
Joppe, det är samma tåg vi är på. Det är party i vår kupe, bring beer and 40k-snack!