om jag får presentera mig lite först, jag är Jakob "Amasec" Salzmann. Den ena eller andra känner mig kanske från ETC40k2009. Där var jag domare.
40k-klubben, som jag är medlem i, heter "Des Imperators treueste Trinker", är belägen i Rostock i Norra Tyskland (vid Östersjöns kust) och arrangerar regelbundna tävlingar. I början av December 2009 planerar vi nästa tävling och för att en polack redan deltog sista gången, har vi bestämt oss för att göra våra tävlingar lite mer internationella och att inbjuda er svenskar och danskar. Det tar ju faktiskt bara några timmar för att komma till Rostock från Sverige!
Efter de inledande orden några detaljer på tävlingen - från och med nu skriver jag på engelska också! (Den här texten har översätts från en god vän som ska förhoppningsvis vara här under tävlingen för att visa er Rostocks nattliv
The tournament will be a team tournament with 2 players per team and 1750 points each. One temmate is the attacker, the other one the defender. There will be four games, three at saturday and one big game at sunday.
The complete rules and informations can be found here (of course in english):
http://bbc.en.imperatortreu.de
You will also find informations about our team, tournaments, photos and so on (but mostly in german)
If you have any questions, feel free to ask here or per mail. But please do it in english!
Viele Grüße, Best regards, Många hälsningar,
Jakob