40K på GrottCon XVI

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: 40K på GrottCon XVI

Inlägg av Zurken »

Serpent skrev:Jag upprepar Tobes (godfather) fråga: hur många är anmälda?
+1
Alexander Merinen

GrottCon

Inlägg av GrottCon »

6 anmälda. Jag har ingen ursäkt för det sena svaret, jag hoppas bara att det inte skapade allt för mycket problem. :P

Godfather: Jag vet inte vem som står bakom ditt alias, så om du vill avanmäla dig får du skicka ett mail. Jag ber dig dock att inte hoppa av, för då blir det ojämnt antal spelare...

Turneringen är live n' kicking, jag har bara varit dålig på att hålla koll på saker och ting senaste veckan.

EDIT: Det finns fortfarande tid att påverka hur många matcher som spelas. vill ni stressa in 5 matcher på tre dagar eller nöjer ni er med fyra?

the godfather

Inlägg av the godfather »

Jag har sagt till alfred att stryka mig

/t Olsson
Senast redigerad av 1 the godfather, redigerad totalt 12 gånger.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Sex personer. :shock:
Jag tror faktiskt att jag avstår. Så kul är det inte att åka till Halmstad och sova på ett golv.

Stryk därför Linus Widner - Space Wolves.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

GrottCon

Inlägg av GrottCon »

Vi är ett litet konvent som försöker oss på en turnering för första gången. Var är problemet med att det är få anmälda? Alla kommer fortfarande spela fullt antal matcher med en ny motståndare varje gång. Det är om folk börjar dra sig ur nu som det verkligen skiter sig :/

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag får nog säga att jag drar mig ur jag med. Det är lite för lite och lite för långt, jag skulle gärna delta men jag har inte riktigt råd att betala tåg tur och retur för att spela med 3 andra spelare.

Om ni försöker arrangera en gång till så hjälper det om ni tidigt går ut med det och har ett schema på 2 dagar, skulle ni gått ut med det direkt så skulle nog fler anmäla sig direkt (och då skulle jag ha möjlighet att bila).

Jag ursäktar för problemen som uppstår och hoppas att de 3 spelare som finns kvar kan hitta på något kul ändå.

Alexander Merinen - Blood Angels avanmäler sig

Edit: hittar ingen kontaktinformation på Grottcons hemsida, vem mailar jag för att säga till att jag inte kommer?
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag håller med Alexander. Att infon varit knapphändig och att schemat varit oklart har gjort att man verkligen funderat på om det ska åkas eller inte. Jag har spelat jättetrevliga turneringar i Halmstad tidigare, men om vi är så få spelare att jag mer eller mindre är garanterad att möta Alexander (Zurken) och det är så långt att det är övernattning... Jag anmälde mig för att jag hoppades att en stor del Halmstadspelare skulle vara med, för det är spelare jag inte möter ofta, om alls.

Jag är för gammal för att åka på vinst och förlust. Särskilt om jag måste sova på golvet.

Hemskt ledsen.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

GrottCon

Inlägg av GrottCon »

Ja, det säger ju sig självt att turneringen inte blir av :P

Det kommer fortfarande finans ett par bord för figurspelande till de som tar sig hit ändå, och sedan så finns det ju ett helt konvent kvar att utforska!

Jag får försöka mig på en sista kraftansträngning till vinterkonventet, men om inte det går vägen så lägger jag ner turneringsambitionerna. vi har haft ett par försök till turneringar förr som inte ens kom i närheten så långt som denna, men med erfarenheterna från det här så kan jag försöka ge det en sista chans nästa gång.

Jag är själv förvånad över den extremt magra responsen vi har fått på hemmaplan, men men.

Som kuriosa kan nämnas att 4 av de 6 anmälda spelarna var någon form av Marines, och att tre av dessa var endast ett par poäng från miniminivån. Det var bara en försynt orklista som var över 50! Skärpning för tusan, detta skulle vara en liten mysturnering ;)

Förhoppningsvis ses vi i vinter. Tills dess!

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

GrottCon skrev:Som kuriosa kan nämnas att 4 av de 6 anmälda spelarna var någon form av Marines, och att tre av dessa var endast ett par poäng från miniminivån. Det var bara en försynt orklista som var över 50! Skärpning för tusan, detta skulle vara en liten mysturnering ;)
Men det upplägget ni tänkte ha på komp så såg det INTE ut att vara mysturnering direkt ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Ett tips till Vinter, ta hjälp av någon som arrangerat en 10+ turneringar innan så ni vet vad som efterfrågas som information i första utkastet. Typ den därna gudfadern vet jag har arrangerat en drös turneringar:)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Skriv svar