Borlänge Smackdown 2015

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Stefan »

Neth_Oni skrev:en av våra reserver hade glömt lämna in lista vilket jag fick nu, så finns ytterligare en lista i föregående länk ;)

Någon som känner Erik Damborg och kan knuffa på honom lite angående terminator armour på Wolf scout battle leaders?
Har skickat till Erik detta :)
Stefan "Krak" Hedström

Användarvisningsbild
Cunlux
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 jan 2015, 19:59
Ort: Linköping

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Cunlux »

Sorry, läser inte forumet så ofta. Jag har bara skrivet fel när jag överförde listan från armybuilder till mailet. De båda wolgardsen har power armour ingen terminantor. Allt annat stämmer.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Aouto »

Jag ber så mycket om ursäkt men det värkar som jag glömt att skriva in mina 3x Shining spears (75p -5komp) när jag skickade in min lista. Med dom ska poängen stämma.
/Tobias Lundberg

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av kelaino »

Jag måste vara ringrostig... När jag skulle skriva ut listan idag idag tyckte jag något saknades... Det var utrustningen på min termos-champ. Mailat Robin om detta men nämner det även här som straff :oops:
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Neth_Oni »

lyckades tydligen radera schemat när jag uppdaterade första posten förra gången så nu är den uppe igen!

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Neth_Oni »

Jag kommer sätta upp borden på fredag förmiddag så om någon av er kommer redan på fredag så är det bara att svänga förbi och spela lite, eller bara vara social. :)

Jag kommer även köra lite alphatestande av "The Zone" så ni är även välkomna att testa på det om ni vill

Om inte annat så ses vi snart! :)

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Stefan »

Ge oss tabell o pairing då :D
Stefan "Krak" Hedström

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Neth_Oni »

sorry, vart inte mycket mer än att totalt däcka när jag kom hem igår så kollade aldrig forum, mail osv. Men nu så kommer iaf slut resultaten :)

Tack alla som var med och spelade på årets Smackdown och ett extra tack till de som hjälpte till att plocka ihop bord och terräng samt hjälpte mig med disken. Jag fick uppfattningen att de flesta tyckte om turneringens upplägg, missions bord osv. men det finns alltid rum för förbättring så jag vill gärna se/höra era tankar och idéer inför ett Smackdown 2016.

Så här såg slutställningen ut med slutgiltiga poängen med:

01. Mikael Ek - 99
02. Fredrik Sjöberg - 86
03. Mats Weingård - 85
04. Tobias Rundström - 84
05. Erik Dicander 15 - 80
06. Björn Bjurman - 78
07. Jonas Pärssinen - 77
08. Carl Asplund - 75
09. Robert Del'Nero - 75
10. Stefan Hedström 74
11. Marcus Allard - 74
12. Tobias Lundberg - 72
13. Mathias Lamu -
14. Jonatan Edlund – 68
15. Markus Fridolfsson – 66
16. Adam Nyström – 66
17. Max Skymningsmåne - 62
18. Erik Damborg - 62
19. David Ek – 60
20. Simon Sandberg - 58
21. Niklas Hedlund – 55
22. Simon Gulve - 54
23. Joel Oja – 47
24. Sandor Andersson – 7
25. Robin Kinnunen (reserv)
26. Stefan Fällström - 0


Utöver priser till 1-3 så hade vi pris för Sportsmanship, Best painted, Snabbast snittid på sina matcher samt ett tröstpris till 4e platsen. Angående Sportsman så vart det lite fel där, vi hade tre personer på lika många röster vilket är kul att se men det blev fel när den skulle visa vilken av dem som låg bäst till i turneringen. Men huvudsaken är att alla var trevliga, så ni var alla vinnare! ;)

Best painted: Erik Dicander
Sportsman: Jonas Pärssinen, Björn Bjurman och Jonatan Edlund
"Speedfreak": Markus Fridolfsson

Återigen, stort tack för att så många visat intresse av turnering i lilla Borlänge och hoppas få återse alla av er till nästa år! :)

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av DarkMessiah »

Tack för en kul och trevlig turnering!

+++
Missions
-Jag tyckte att uppdragen var kul och varierade. Kändes som att de flesta typer av arméer premierades jämnt.

++
Trevligt folk.

+
Ganska generösa tider utan att det blev för glest mellan saker och ting.

-
Skillnaden på borden.
Det var ganska stor skillnad på borden.
Ett av borden jag körde på saknade helt losblocks medans andra hade gott om det.

-----
Inget du kunde göra åt. Ragequit.

Annars tycker jag som sagt det var väldigt trevligt! Man lär sig alltid massa nytt på turneringar och träffar kul människor. Kommer gladeligen tillbaka!

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av kelaino »

Även jag vill tacka för en mycket trevlig helg.

-
Terräng. Att det inte gick att gömma en rhino på vissa bord tycker jag är ett problem. Mer LoS-block efterlyses.
Mission 3 saknade någonting som motiverade att inte gå 1:a, som det var fanns det ingen nackdel med det.

+
Varierade bord, jag tycker det är kul när inte alla bord är identiska, se dock ovan.
Kompat :D
Bra och varierade uppdrag.
Bra tider
Udda priser

Stort tack till solo-arrangerande Robin och alla mina motståndare för en riktigt bra helg!
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Skriv svar