Gentlemen's Achievements I

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Seth »

Årets mest eftertraktade dryckeskärl?

Bild
The Gentlemans cup of infinite refills, snart i en hand nära dig!

Maffo
Inlägg: 31
Blev medlem: 10 maj 2011, 08:53

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Maffo »

Jag var den enda som var modig nog att spela utan scoring. Blir spännande att se om jag kommer att vinna nån match. Håller tummarna för killpoonts!!!

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Seth »

Maffo skrev:Jag var den enda som var modig nog att spela utan scoring...

Det blev ju en del temade listor trots allt. Jag tror att det blir ännu fler till nästa gång.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Seth »

Stort tack till alla som hjälpte till idag med att bära och ställa upp bord.
Ni gjorde ett kanonjobb, allt blev klart på nolltid.

Ser verkligen fram emot att kika närmare på alla arméer imorgon.

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Seth »

Då var turneringen över. Det var oerhört jämnt i toppen där vi fick gå till andra första tie-breakern för att utse vinnaren;

1 Joakim Wikman Dark Eldar
85 achievements, 35 TP och 43 KP
2 Andreas Eriksson Grey Knights
85 achievements, 25 TP och 27 KP
3 Andreas Salomonsson Grey Knights
82 achievements, 35 TP och 46 KP

Stort grattis även till Robert Gustavsson som välförtjänt vann bästa General (med bara 8 kp marginal till tvåan Linus Widner), Magnus Forslund för sportsmanship och Linus Widner som knep Best Painted med sina Vargar.

Vi har lyssnat och tagit åt oss av den feedback ni gett. Vi är rätt säkra nu på hur vi ska utveckla och förfina konceptet för att ge en ännu bättre turneringsupplevelse till nästa gång. Är det någon som inte hann lämna in en utvärdering eller har andra åsikter på genomförandet är vi givetvis intresserade av att höra vad ni tycker och tänker.

ps. Saknar någon två blå sovsäckar? ds.
Senast redigerad av 1 Seth, redigerad totalt 18 gånger.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Serpent »

Bröderna Scott glömde sina sovsäckar, vet jag.

Och jag glömde min mugg! Sablar, sablar, sablar... :cry:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Davve
Inlägg: 65
Blev medlem: 09 jul 2009, 09:47

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Davve »

Får tacka för en jävligt kul turnering, jag kommer garanterat nästa år :D

Var väldigt kul att se så många udda och varierade listor, höjdpunkten för min egen del var dock när jag skulle duellera mot Magnus Forslund och sköt han i huvudet :lol:

Till nästa år tycker jag att vi kan baka in bästa general helt i achievements delen, mitt förslag är 5p till den som kommer först i match poäng, 3p till 2:an och 1 poäng till 3:an. Samt att kanske trycka in lite mer udda achievements i arme upp byggnaden(om möjligt) för att få fram ännu mer udda och muppiga listor inför nästa år ;)

Ser fram emot nästa år / Davve

Användarvisningsbild
Seth
Inlägg: 239
Blev medlem: 28 feb 2012, 15:45
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Seth »

Serpent skrev: Och jag glömde min mugg! Sablar, sablar, sablar... :cry:
Skicka ett PM med din adress så fixar vi det.

Användarvisningsbild
Lobo
Inlägg: 13
Blev medlem: 17 jun 2012, 19:19
Ort: Östersund (Styx)

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Lobo »

Vill passa på och tacka alla som kom och gjorde min första turnering till en sådan rolig och trevlig upplevelse.
Jag fick smisk i alla matcher och hade skitkul, sen att jag fick möta bästa achiever, bästa general och bästa målade armé var bara grädden på moset. Tack alla :D

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gentlemen's Achievements I

Inlägg av Serpent »

Eftersom jag inte hann/orkade/kom ihåg att skriva min utvärdering på plats får jag väl ta den här:

Positivt:
Lokalen - mycket bra. Luftigt, bra toaletter.
Upplägget - helt magiskt. Det är sånt här som får mitt 40K-ande att vakna till liv igen! Jag behöver inte jaga en plats i Touren, jag behöver inte tänka på att jag ska spela en stenhård armé, det enda jag behöver tänka på är att åka med en lista som jag själv tycker är rolig att spela! Achievements händer då och då, ofta var det så att man kom på sånt i stridens hetta när man just förlorat nåt viktigt och plötsligt blev glad. Och jag menar - på vilket sätt är det inte kul att min Rhino tokrammade en DE Raider och lyckades få den att inte skjuta..?
Kiosken - helt OK. Men kanske lite mer fart på kaffekokandet. Det är inte roligt att locka ut de sista dropparna ur termosen med pincett och sockerbit...
Matlösningen - helt OK. Trevligt att kunna gå ned på stan, äta och sedan komma tillbaka inom en timme. Ville man ha annan sorts mat fanns det ju också inom räckhåll.
Boende - Avtalet med Ledkrysset fungerade fint, även om mitt nyckelkort inte fungerade så bra... Men det har jag tagit med Ledkrysset.

Negativt:
Balans - ett par Achievements i listdelen var lätta att ta, men det fanns inga negativa effekter av dem. Tänker huvudsakligen på hur lätt det var att få poäng för Henchmen men samtidigt göra det omöjligt för motståndaren att klippa mot-achivementen.
Terräng - på några bord i 40K var det väldigt öppet. Lite mer skog hade gjort det lite mer dynamiskt att flytta omkring sina gubbar, men vi får ju se vad nästa utgåva gör med spelet.

Synd att så många 40K:are verkade få kalla fötter och hoppade. Det var askul och jag rekommenderar det till alla nästa år! :wub:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar