vinterslaget den 23-24 februari 2013

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Hylander »

Det som lades upp var för diskussion om vad sweFAQ bör innehålla, inte vad som officiellt skall med.

Orkar kolla. Det är inte bara att jag inte har reglerna utan det mer arbete det innebär. Att jag inte har reglerna i en bok kräver att jag kolla igenen de olika filer jag kommer få inskickat. Därefter måste jag sätta mig in i den nya enhetens funktion. Om det är säg en dreadnought utan några trix eller så är det väl enkelt men visssa IA saker kan har skumma regler och hur de påverkar listan är inte självklart, alltså mer jobb.

Man skulle kunna säga att jag skall kompa ner skumma saker för att vara på den säkra sidan men om jag gör det så blir det ju fördelaktigare för de som får möta dig gentemot alla andra eftersom de får en extra bonus pga den aktiva kompen. Därför måste jag vara extra noggran för att försöka få kompen korrekt.

Eftersom jag själv inte gillar IA och vet att du gillar det så blir det lite subjektivt vilket jag måste försöka undvika i om IA skall vara med eller ej. Därav har jag låtit sweFAQ styra. Skulle de som håller i det få ut ett dokument innan den 16e (listinskicket) så kör vi på det annars så får andra figurer luftas.

Om du vill påverka detta arbete så bör du nog PM:a Ancalagon eller Katarsis då det är de som är FW killarna i sweFAQ.
Själv är jag med i sweFAQ men har lite till nästan inget med IA att göra.

Jag hoppas att du förstår, du behöver inte hålla med, om hur jag resonerat och får bara de grabbarna tummarna ut så kommer jag inte vara den som stoppar.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Tyvärr jag måste avanmäla mig. Har prov den Måndag och Tisdag efter turnering :(

Sorry
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Blom »

Jag måste tyvärr också avanmäla mig.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

jonte770
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 nov 2012, 20:57

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av jonte770 »

Jag är med LÄTT :D :D :D Namn (Jonathan Wahlbeck) :o från HFF
Senast redigerad av 1 jonte770, redigerad totalt 7 gånger.

jonte770
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 nov 2012, 20:57

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av jonte770 »

Skriver jag i min armélista här eller via PM???

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Hylander »

tue skrev: ....
Anmälan sker genom e-mail till tue1a@swipnet.se i händelse att max antal personer fylls kommer dom som betalt gå före dom som inte betalt om möjligt sålkänge det inte krockar med andra evenemang så kan antalet deltagare utökas.
I anmälningen skall det framgå Namn, och klubbtillhörighet om ni har sådan.

Armelista ska skickas in senast söndagen den 16 februari 23:59 listor som kommer in efter detta kommer att ge minuspoäng, alla listor kommer att läggas ut på måndagen.
Armelistan ska vara lättläst
...
Skicka den till Tues mail adress enligt ovan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

jonte770
Inlägg: 39
Blev medlem: 10 nov 2012, 20:57

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av jonte770 »

OK :D tack för hjälpen! :D

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Niklas »

Anmällan skickad. \o/

Jonke
Inlägg: 578
Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Jonke »

Måste också meddela att jag inte kommer tyvärr, allt för mycket som händer samtidigt. Så stryk Jonas Abel från listan (har inte gjort någon officiell anmälan).

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: vinterslaget den 23-24 februari 2013

Inlägg av Hylander »

Armelista ska skickas in senast söndagen den 16 februari 23:59 listor som kommer in efter detta kommer att ge minuspoäng, alla listor kommer att läggas ut på måndagen.
Armelistan ska vara lättläst
Glöm inte att skicka in era listor!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar