Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av tue »

Här är slutresultatet dels som text dels som en excelfil.

Hör gärna vad vi gjorde rätt/fel så vi kan förbättra det tills nästa gång
Bilagor
slutresultat vinterslaget 2012.xls
slutresultatet
(42.5 KiB) Nerladdad 265 gånger

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Styranimon »

Jag tycker Vinterslaget har ett av de bättre uppläggen i turnerings-Sverige :)

+Gratis frukost
+Trevligt folk
+Bra terräng
+Aktiv komp med klumpsumma
+Kiosk
+Målningsbedömningen
+Sovsal o Dusch

-Missions, de funkar, men tycker att VP:n avgör lite för mycket. Iofs tog ni förra årets missions, men ändå.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Zurken »

Vinterslaget är riktigt bra arrangerat, som ett konvent fast med bara figurspel. Det enda jag kan klaga på är att sovsalen var väldigt kall och att vissa bräden hade lite för mycket terräng, men det kan man ju anpassa sig till. Allt annat var väldigt bra, precis som Simon radat upp :).

Tack till alla motståndare för trevliga matcher, tydligen tyckte ni även att jag var rätt schysst, så jag hoppas matcherna var roliga för er med (även om Puttes saves var lite frustrerande :lol: ).
Alexander Merinen

Doc Sniksnak
Inlägg: 331
Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Doc Sniksnak »

Tack för en trevlig turnering.

Jag hade roligt och att jag lite längre ned kommer att gnälla en smula hoppas jag att ni tar som konstruktiv kritik för det är det menat som.

Det var bra med gratis kaffe och en välsorterad och billig kiosk. Sekretariatet och målningsbedömarna var trevliga och man kunde få lite info om vad de tyckte och hur de tänkte.

Bra att lunchpausen var samtidigt som den andra turneringen så man kunde luncha ihop om man spelade olika spel.

Det var gott om plats runt borden och man kunde ta fram stolar att ställa sin arme på (alternativt sitta på), vilket var skönt. Det fungerade bra med att man fick veta att det var en timme kvar så man skulle hinna de sista rundorna. Alla missions utom ett (#3) var bra och tactical decision var kul att de fanns. Själv använde jag mig av det endast en gång. De var lite dyra. Mission tre tyckte jag var dåligt då det var för krångligt med contesting med VP. Eftersom det blev ont om tid på slutet, vilket det för det mesta blir, så sköt man på fel enheter eftersom man inte hann tänka rätt och antagligen tänkte man ändå så länge att motståndaren hann bli irriterad.

På sätt och vis är det kul med temad terräng på borden, men jag tyckte att det gick till överdrift ibland och blev lite väl ensidiga bord. Jag tror matcherna skulle bli roligare om man hade haft möjlighet att ta hjälp av terrängen (välja olika typer för olika enheter). På ett av borden jag spelade på fanns endast LOS-blockers. Har man då t.ex ymgarl stealers så kan man inte använda dem överhuvudtaget.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Silvertejp »

Skitbra turnering! Hade superkul! Lite bitter att jag kom trea i battlepoints men blev nerdragen till plats 15 efter komp men det var jag ju medveten om när jag valde min lista. Sovsalen var kall och terrängen var lite muppig på vissa bräden, annars har jag inget att klaga på, hade hellre spelat 4+1 match men det är väl en smaksak

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av egge »

Det enda jag saknade var just terrängens balans. Ett bord hade extremt mycket LOS block och skulle lätt kunna halveras i antal LOS block terrängbitar på den planen (och ändå ge en "knappt inga fire lanes"-känsla) och sedan kunde de LOS blocken användas för att få fram en garanti att samtliga bord hade terräng som blockade LOS.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Argos »

Grymt trevlig tillställning som vanligt!

Håller med Egge om terrängen och Zurken om Sovsalen, allt annat var på top.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Michael Carl »

Jag tycker tvärtom, det är trevligt när borden är lite varierade, så att det inte blir precis samma förutsättningar på alla bord.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Hylander »

Argos skrev:Grymt trevlig tillställning som vanligt!

Håller med Egge om terrängen och Zurken om Sovsalen, allt annat var på top.
Märkte du av sovsalen?

Alltid kul i på vinterslaget. Det enda jag kan klaga på är alla de som hoppar av en sådan bra turnering utan goda skäl. Samt en känga till de som inte fattar att den är bra och inte dyker upp *host* Jimmy *host*
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Vintersalget 2012 slutresultat Ris/ros

Inlägg av Andy Grey »

Styranimon skrev:+Gratis frukost
+Trevligt folk
+Bra terräng
+Aktiv komp med klumpsumma
+Kiosk
+Målningsbedömningen
+Sovsal o Dusch

-Missions, de funkar, men tycker att VP:n avgör lite för mycket.
+1 på den. Viktigare med Killpoints om något skulle förändras, annars var allt super!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Skriv svar