Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av Henke »

tue skrev:Missins upplgada blir samma som förra året då speltesten på våra egna inte föll ut riktigt som vi ville.

Så direkt från scenario banken gothcon 2010 1,2,3,5,6


också fått en betalning från Khan Runander kan ni som betalat kolla att ni inte skrivit fel och kontakta mig
Var hittar jag missionen ovan?


Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av Johannesson »

Är inte scenario 2 väldigt obalanserat till fördel för den som får börja? (extra skoj att möta Draigo och 10 paladiner som får börja mitt på planen där...)

Och vad är anledningen till att välja bort det enda uppdraget med KP som primary? KP är ju viktigt för att inte ge onödigt starka incitament att spela MSU, som ändå gynnas i alla andra uppdrag.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av Valrosskorv »

Johannesson skrev:Är inte scenario 2 väldigt obalanserat till fördel för den som får börja? (extra skoj att möta Draigo och 10 paladiner som får börja mitt på planen där...)

Och vad är anledningen till att välja bort det enda uppdraget med KP som primary? KP är ju viktigt för att inte ge onödigt starka incitament att spela MSU, som ändå gynnas i alla andra uppdrag.
Det är ju standard Dawn of War deployment...

Håller dock med om KP-grejen.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

Jo men man ska ju fram till mitten. Den
Som börjar kommer ju fram först

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av egge »

Jag hittar inte GothCon uppdraget där det räcker med att vara först in i mitten för att vinna...Jag hittar ett där man kan pusha motståndaren som standard DOW och där man kan vinna genom att enheter i mitten till skillnad från andra objektiv-uppdrag med DOW där ena spelaren måste ta sig minst 36" för att nå motståndarens objektiv.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av tue »

Alla missionen ligger nu i första tråden.

Ja 2 ger en liten fördel för den som startar då maa antingen ska in i mitten med mest modeller eller hålla 2 objektiv.
dock är detta inte direkt något nytt, när det gäller rena KP mission har jag personligen aldrig gillat dom då dom egentligen bara går ut på att slå ihjäl motståndaren och inte är något direkt mission.

En ändring vi funderar på att införa som vi speltestade lite var att den som började inte fick välja sida detta för att jämmna ut att det annars kan bli för stor skillnad på vem som börjar och inte.

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av Valrosskorv »

Snabb fråga från en bekant: vad räknas som "målat"? Antar att basning är obligatoriskt?

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av patrik thoren »

Förmodar att missions kommer att spelas 1,2,3,5,6 eller?

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Vinterslaget 2012 25-26 Februari

Inlägg av Styranimon »

Så har jag fattat det :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Skriv svar