Resultat novemberslaget 2011

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

@Serpent Det var bara mina modeller i bägge arméerna så när som på 20 Slaanesh tjejer.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Zurken »

Stort grattis till toppen, alltid kul att se vänner prestera bra ;)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Flogger »

Tack Tue för en jättrerolig turnering!

Det var roligt att kunna spela Nurgle Demoner och inte prestera helt kasst. 16e Plats är inte fy skam för att vara första 40k turneringen för mig. Jag räknade med att komma sist, kan ju knappt reglerna ibland känns det som. När någon jävla GK lista säger "warp-quake, warp-quake, warp-quake" och jag tänker "får jag dispella den eller?" :lol:

SWEFAQ borde errata warp-quake med "remove last sentence in the description" så att man har någon chans. Det är ju halvkul när en tredjedel av armén dör av mishap, andra tredjedelen får motståndaren deploya och sista tredjedelen återgår till warpen och kommer in nästa runda där de mishapar igen.. Jag tyckte ju detta var jättekul, aldrig mött GK innan och har alltid tyckt att "äh..SÅ illa kan det inte vara" men nu vet jag ju att..jo, det kan det, och värre ändå! :)

Det var trevligt att få upp Epidemius tally i max i 3/4 matcher, power weapons och poison 2+ på hela armen är riktigt nice! (förutom när man möter nurgle terminators som woundar alla mina modeller på 2+ de med..lame..).


Även trevligt att fått sportsmanship pokalen, himla nice! Det är ju ändå den riktiga vinsten :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Doc Sniksnak
Inlägg: 331
Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Doc Sniksnak »

Tack Tue för en trevlig turnering,

BSK uppdragen var kul. Helt OK att spela dem en gång till. Speciellt som man antagligen spelar en annan arme.
Det är alltid trevligt med mycket terräng. Men det såg ut att vara lite väl mycket på en del bord. Min LR hade inte kunnat röra sig utan att bli immobiliserad på en del bord och jag kan tänka mig att mishap var ett vanligt resultat efter deepstrike (hände mina motståndare 2 ggr).
Tack till mina motståndare (Tobias, Jens, Daniel och Pär) för 4 trevliga matcher.
Komp är bra. Skönt att högkomp vann. Spelar man lågkomp får man skylla sig själv. :D

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av kombat »

Flogger skrev:Tack Tue för en jättrerolig turnering!

Det var roligt att kunna spela Nurgle Demoner och inte prestera helt kasst. 16e Plats är inte fy skam för att vara första 40k turneringen för mig. Jag räknade med att komma sist, kan ju knappt reglerna ibland känns det som. När någon jävla GK lista säger "warp-quake, warp-quake, warp-quake" och jag tänker "får jag dispella den eller?" :lol:

SWEFAQ borde errata warp-quake med "remove last sentence in the description" så att man har någon chans. Det är ju halvkul när en tredjedel av armén dör av mishap, andra tredjedelen får motståndaren deploya och sista tredjedelen återgår till warpen och kommer in nästa runda där de mishapar igen.. Jag tyckte ju detta var jättekul, aldrig mött GK innan och har alltid tyckt att "äh..SÅ illa kan det inte vara" men nu vet jag ju att..jo, det kan det, och värre ändå! :)

Det var trevligt att få upp Epidemius tally i max i 3/4 matcher, power weapons och poison 2+ på hela armen är riktigt nice! (förutom när man möter nurgle terminators som woundar alla mina modeller på 2+ de med..lame..).


Även trevligt att fått sportsmanship pokalen, himla nice! Det är ju ändå den riktiga vinsten :D
Ligger inte snarare problemet med att du spelar en armé som har uppenbara problem mot just warp quake. Warp quake är en mycket bra power men det går att bygga sin armé så att den inte har lika stor inverkan. Men istället så vill du faq:a om den...

Du kanske ska titta på din egen armé först och vad man kan ändra innan man börjar gapa och skrika.

the godfather
Inlägg: 1051
Blev medlem: 27 nov 2008, 11:49

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av the godfather »

Bästa tipset nånsin. Säga åt demonspelaren att deepa mindre.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av kombat »

Nä vad jag säger att att ta val som inte behöver deepa i famnen på folk. Tex shooty enheter tzeentch chariots, horrors, flamers, DP och soulgrinders till viss del med. Sen cavalry är bra med eftersom de har lång threat range så Seekers, Fiends och Flesh hounds (som för övrigt är helt sjukt bra mot GK). Som den uppmärksamme ser är där inte många nurgle val men tyvärr är nurgle långsamma och de skjuter inte vilket inte är bra mot GK. Det betyder dock inte att demonerna inte har val som fungerar mot GK eller att det är en auto-förlust.

Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Samuel »

4x4 Eyes levererar! Alltid kul. :)

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Silvertejp »

kombat skrev:Nä vad jag säger att att ta val som inte behöver deepa i famnen på folk. Tex shooty enheter tzeentch chariots, horrors, flamers, DP och soulgrinders till viss del med. Sen cavalry är bra med eftersom de har lång threat range så Seekers, Fiends och Flesh hounds (som för övrigt är helt sjukt bra mot GK). Som den uppmärksamme ser är där inte många nurgle val men tyvärr är nurgle långsamma och de skjuter inte vilket inte är bra mot GK. Det betyder dock inte att demonerna inte har val som fungerar mot GK eller att det är en auto-förlust.
Nu var ju snarare problemet att i princip hela planen var misshap, teleportkillar med warpquake är inte så roligt om man inte får börja som demonspelare.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Gustav »

Jo warp quake borde kompa typ som Jaws, då den förstör vissa arméer. Speciellt hårt på interceptors.

Skriv svar