Resultat novemberslaget 2011

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av tue »

1 Per Stureson
2 Daniel Kirby
3 Hamza Licina
4 Andy Kjellner
5 Henrik Oskarsson
6 Cemal gulseven
7 Anders Ovesen
8 Tobias Olsson
9 Pär Hylander
10 Tristan Gellert
11 Dag Samuelsson
12 Putte (Patrik Thorén)
13 Max Persson,
14 Michael Carl
15 Joakim Blom
16 Peter Alsen
17 Daniel Carlsson
18 Jan Talts
19 Harald Talts
20 Fredrik Einarsson
21 Aron Ahlbäck
22 Jens Malmquist


Tack alla som kom till HFF och gjorde stämmningen på turneringen,

Tänkte höra lite om vad folk tänkte om systemet, lottningen, terrängen.

Mina tankar är det gäller själva kompjusteringen är att om vi fortsätter köra detta i Halmstad att vi förmodligen måste antingen sätta en spann där kompen måste vara eller från en lottningssynspunkt se till att det max får vara 6p eller så i kompskillnad mellan 2 perosner som möts, tar lite längre tid att lotta men fullt görbart.
är dock ganska intresant när jag tittade på äldre turneringar novemberslaget 2010 var komskillnaden mellan högsta och lägsta 6p vinterslaget 2011 8p och denna gången hela 12p.

Att kompen har stor betydelse på vår turnering är något jag själv gillar då det ger ytterligare en typ av turnering i sverige, men jag ska tänka över hur vi gör för att det inte ska slå extremt mycket.
Bilagor
W40K Novemberslagett2011slut.xls
(67 KiB) Nerladdad 204 gånger

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Henke »

Trevlig turnering som vanligt!

Stort grattis till Vinnaren Per som vad jag hört manövererade ut en massa starkare listor med sin "en stor näve skit eldar lista". Mycket bra spelat.

Positiva grejer:
Motspelare, fin terräng, komppåverkan, en vinst över GK, en liten förlust mot GK i min mest spännande match någonsin, endagars turnering.

Negativt:
4 matcher samma dag gör mos av hjärnan, komppåverkan, purifiers, Sanctuary, purifiers, tajt schema, purifiers, snake eyes i matchens sista slag i förlust mot Gk ftl, och till sist... Purifiers.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av LillePer »

Stort tack Tue och HFF för en mycket bra turnering. Mötte bara trevliga moståndare. Angående upplägget så tycker jag att ni ska behålla det. Gör att ni skiljer er från alla komp 25 turneringar. Jag hade så mycket huvudbry när jag spelade mitt korthus till eldar. Hade aldrig kunnat spela denna listan på en vanlig turnering. Mångfald är roligt!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av speedfreek »

Håller med.

Jag gillar att det finns högkompsturneringar också.

Kan vara vettigt att försöka se till att de med för stor diff inte behöver mötas om möjligt.

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Andy Grey »

Jag gillade turneringens upplägg, både lottning, system och terräng. Kunde varit en aning minde LOS-blockers på ett par bord (t.ex bord 3). Jag gillar dessutom Tues tankar, nedanstående låter väldigt vettigt:
tue skrev:... vi förmodligen måste antingen sätta en spann där kompen måste vara eller från en lottningssynspunkt se till att det max får vara 6p eller så i kompskillnad mellan 2 perosner som möts... Att kompen har stor betydelse på vår turnering är något jag själv gillar då det ger ytterligare en typ av turnering i sverige, men jag ska tänka över hur vi gör för att det inte ska slå extremt mycket.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av n00bn »

Jag tycker inte det ska vara någon komputjämning. Alla visste att man skulle spela högkomp för att ta sig upp i toppen, så jag tycker man kan ha det som det är nu, för att låta de lite äldre listorna få skina lite. Det andra jag gillade var borden. Spelet blir mycket roligare när man kan gömma saker och outplaya sin motståndare än när den som har mathammrat in mest styrka 8 skott vinner. Borden var förutom mina trevliga motspelare (Thorén, Michael Carl, Tristan och Per) det bästa med hela turneringen. Om manska säga något negativt så är det sista matchen blir ju alltid sjukt jobbig och är viktigast. Tur att där fanns gratis kaffe och att jag mötte per abaddon. Man kanske kan sänka poängsumman för att få matcherna att gå lite fortare.

I övrigt var det ett väldigt bra upplägg, jag kommer gärna på vinterslaget.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av egge »

Det kan aldrig bli för mycket Los på borden. Eller åtminstone år det svårt. Det är väldigt lätt och ofta det är för lite dock.

Angående upplägget så finns det en enda stad i Sverige där det är större chans att vinna med högkomp än lågkomp och det är Halmstad. Fortsätt med upplägget som der är!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Bagarn
Inlägg: 545
Blev medlem: 25 jul 2011, 21:02

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Bagarn »

Tack så mycket för en kanon turnering.
Synd bara att det är så långt till Halmstad :-)
Daniel "bagarn" Carlson

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Silvertejp »

Väldigt rolig turnering, börjar bli lite trött på BSK uppdragen nu, trots allt tredje turneringen med dom :lol: . Bra arrat, varierande terräng och trevlig stämning!

Angående upplägget tycker jag att det är roligt att dhögkomp premieras på några turneringar det skapar ett nytt tänk att göra dåliga listor med bra synergi.
Jag var väl den som tjänade mest på min höga komp (Per skulle ju vunnit ändå) Jag fick 3,6,4.5 och 4,5 poäng justerade åt min fördel och sen klumpsumman på slutet.
Sen blev det lite som dubbelturneringen i Varberg i somras, att om det bara är några få eller en som har hög komp så blir det ju större vinst för dem.
Jag och Per fick ju som minst 5,5p justerat varje match på Varbergsturneringen i somras, det blev ju lite samma sak för mig nu, jag hade ju minst 3p oavsett vem jag mötte och iom lottningen blev det ännu bättre.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Serpent »

Stort grattis till Ylvas två kompoptningsförmågor! Heja Per och Daniel!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar