Resultat novemberslaget 2011

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Andy Grey »

Flogger skrev:Det var roligt att kunna spela Nurgle Demoner och inte prestera helt kasst. 16e Plats är inte fy skam för att vara första 40k turneringen för mig. Jag räknade med att komma sist, kan ju knappt reglerna ibland känns det som. När någon jävla GK lista säger "warp-quake, warp-quake, warp-quake" och jag tänker "får jag dispella den eller?" :lol:

SWEFAQ borde errata warp-quake med "remove last sentence in the description" så att man har någon chans. Det är ju halvkul när en tredjedel av armén dör av mishap, andra tredjedelen får motståndaren deploya och sista tredjedelen återgår till warpen och kommer in nästa runda där de mishapar igen.. Jag tyckte ju detta var jättekul, aldrig mött GK innan och har alltid tyckt att "äh..SÅ illa kan det inte vara" men nu vet jag ju att..jo, det kan det, och värre ändå! :) ...Även trevligt att fått sportsmanship pokalen, himla nice! Det är ju ändå den riktiga vinsten :D
Först och främst, grattis till Sportsmanship, respekt att hålla humöret uppe med demoner mot flera Grey Knights! Jag är en av de andra Gk spelarna som inte hade nöjet att möta dig, next time :). Du har fått en crash course i hur du ska göra mot gk nu antar jag. Kanske bygga om din lista en aning som kombat föreslår för att öka dina chanser mot en gk-lista med många warp-quakes.

Handlade det inte delvis om att det var extremt mycket terräng uppe i halmstad, på gott och ont?

Kan du förtydliga vad du menar med att SWEFAQ:a warp-quake? Låter lite drastiskt iom att du var helt oförberedd på just det hotet. Nu är du inte det längre.
Gustav skrev: ...warp quake borde kompa typ som Jaws, då den förstör vissa arméer. Speciellt hårt på interceptors.


Kan hålla med om att den förstör demoner som måste komma ner via deep strike. Vad jag vet finns det inga andra arméer som måste göra det. Att sätta mer minus på GKSS pga warp quake känns orimligt. Möjligtvis på interceptors men de har det redan ganska svårt kopmässigt tycker jag.

Om man ska börja kompa specifika enheter utifrån att de har en förmåga som är väldigt bra mot andra specifika enheter straffar man den enheten mot alla andra också.

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag är lite förvånad över att någon blir tagen på sängen av att detta codex, som i väldigt många år spelades under namnet Daemon-Hunters, kommer att ha lättare för att hantera just demoner än andra codex. "Surprise!" :)
Senast redigerad av 1 Andy Grey, redigerad totalt 28 gånger.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Gustav »

Jag var otydligt halvironisk. Jag tycker jaws är fruktansvärt överkompad (eller säger man underkompad?), den är inte så bra mot 95% av arméerna man möter på turneringar.
Men komptänket mellan den och Warp quake är helt annorlunda.

Ursäkta OT.

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av tue »

deamonhunters hade aldrig något liknade mot demoner som grey knight har.

som mest kunde du köra 2 mystics som kunde skjuta om du droppa i närheten av dom

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av n00bn »

Så om demoner får en psychic power some heter "Grey Knights, Fuck You" och gör så att alla forceweapongubbar på brädet tar ett S8 Ap1 wound så är det ok, för det står att den är bra mot grey knights i namnet :D?

Jag tror man får ge daemoner något litet bonus i den matchupen så det blir lite jämnt iallafall.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Max »

Gamla codexen kunde bygga en lista som inte kunde förlora mot demoner. Demonerna kunde inte assulta eller skjuta på listan. Svårt att vinna Förutsatt att tre inqar klarar sina LD slag.

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Henke »

Är denna turnering inrapporterad Tue? Kan ju hitta resultatet här men Jocke kanske vill ha resultatet till sin mail oxå?

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av tue »

Har lagt ut den här men inte skickat in den, ä'r det jocke som ska ha infon?

ska kontakta honom också då och be honom posta info om vinterslaget på huvudsidan

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Henke »


Användarvisningsbild
Samuel
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 aug 2010, 13:06

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Samuel »

Från att ha varit en riktig mys-spelare har du nu Henke alltså blivit en rankingjägare?

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Resultat novemberslaget 2011

Inlägg av Henke »

Samuel skrev:Från att ha varit en riktig mys-spelare har du nu Henke alltså blivit en rankingjägare?
HAHA. Det är tävlingsmänniskan i mig som tittar fram.

Spelar på tok för lite för att jaga ranking.
Senast redigerad av 2 Henke, redigerad totalt 15 gång.

Skriv svar