Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Vinterslaget, Halmicon, Hammarslaget

Moderator: tue

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av speedfreek »

Stort grattis till Jocke och även Olof som komp-spurtade sig till en stabil andraplats.

För egen del gick det helt ok tills terminatorväggen med T5 kom springande...

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av egge »

Jag bugar och tackar och tycker tvärtom mot alla andra att jag tycker det är bra att kompen inte påverkar lottningen. Det gör att folk som faktiskt får mycket battlepoints får spela mot varandra och de som inte är lika förmäktade att spela till sig battlepoints får möta andra på samma nivå vilket jag tycker är kul. Jag tycker det är också bra att målning och komp läggs på allra sist, efter sista matchen.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Jocke Rapp »

Kul och bra turnering, GothCon-uppdragen är mindre krångliga när man redan spelat med dem tidigare...

Jag får dock stämma in i kören som tycker att det är fel att inte kompjusteringen inte lades till direkt på lottningen, då det förstörde swissen. Särskilt när kompen är värd dubbelt så blir det väldigt underligt att folk seglar upp till toppen utan att ha behövt möta de som enligt resultatlistan "ledde".

Dessutom är det nog mitt första vinterslag som jag fick åka hem utan någon pokal så på klassiskt Fanni-manér hävdar jag att Vinterslaget 2011 aldrig hände.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker väl snarare att problemet är att man inte "ser" vem som leder halvägs in i turneringen,
men det löser man lätt med en separat lista där all komp är med som alltså är den faktiska placeringslistan,
men att man fortsätter använda resultaten från slagen till att lotta motstånd.

Problemet med att de som ligger i topp inte möter varandra kvarstår,
men så länge det inte funkar på det här sättet på alla turneringar, så spelar det mindre roll.

Alla visste ju i förväg att komp skulle vara en jättestor del av resultatet, till skillnad från förra gången.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av LillePer »

Stort tack, skitkul turnering! Även om det gick sämre än man hoppats. (och även om jag mötte Zurken som jag säkert har 50+ Matcher spelade mot)
En liten notis angående kompen: Spelade in 37p fick 32p på komp --> 17 plats. Konstigt att spela högkompat men det gick ju hyfsat.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av egge »

Jag tycker väl snarare att problemet är att man inte "ser" vem som leder halvägs in i turneringen,
men det löser man lätt med en separat lista där all komp är med som alltså är den faktiska placeringslistan,
men att man fortsätter använda resultaten från slagen till att lotta motstånd.
Jag tycker prisutdelningen är mycket mer spännande när man inte kan planera sitt slag efter sin placering i turneringen (nu behöver jag bara safe:a så jag spelar på en draw i sista matchen). Att ha placeringarna gömda samtidigt som folk vet om att placeringarna kommer ändras utav komp och målning gör det hela till en galet spännande prisutdelning!

Jag vill dock säga att jag tycker sportsmanshipdelen suger. Om ni vill ha något liknande system tycker jag man skall vara tvungen att ge alla olika poäng.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av speedfreek »

Jag tyckte det var ett jättebra sportsmanshipsystem... ;P

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av Zurken »

Jag hade inga problem med det systemet heller :P. Men det skulle kännas lite tråkigt att behöva rangordna mina motståndare och vara tvungen att ge ut låga poäng. Jag tyckte att alla mina motståndare var riktigt trevliga (även Lillper som jag spelar typ en match i veckan med :P)
Alexander Merinen

tue
Inlägg: 288
Blev medlem: 16 okt 2008, 14:06

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av tue »

Här är excel dokumentet med resultaten.

För er som undrar bonusen är för bestpainted då alla!! lämnade in sina resultatlappar i tid förde vi aldrig in dom 5 p som varje spelare skulle ha.

Också kul att verkligen alla deltagarna röstade för bestpainted.
Bilagor
W40K vinterslaget2011rensad.xlsx
(20.25 KiB) Nerladdad 239 gånger

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Vinterslaget 2011 26-27 februari 2011 regler anmälan

Inlägg av snolb »

Toppen! Men det skulle vara kul att få veta vad man fick i Sportmanship...

Skriv svar