40k på TumBacon info

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Asphyxate »

Tycker korten kan vara både bra och dåliga. Kan bli en obalans och ett till moment av tur vilket jag kan tycka är ett problem. Men när man får något annat än enbart objective secured är det alltid kul haha. Men trist dem matcher när man enbart drar objective secured tycker jag.

Fråga till Mattias. Har vi som regel att omöjliga uppdrag automatiskt discardas automatiskt direkt och dras om? Tänk exempel att jag får ett uppdrag att döda en flying unit men fienden inte har någon flying unit.

Marzillius
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 okt 2015, 13:42

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Marzillius »

Vilka tider kommer att gälla? Alltså när turneringen startar och slutar och så?

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Asphyxate »

När ska listorna vara inskickade för review? :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Katarsis »

Missions finns nu postade i egen tråd. Kom med kommentarer. Små förändringar kan förekomma om bra input ges.
Asphyxate skrev:Fråga till Mattias. Har vi som regel att omöjliga uppdrag automatiskt discardas automatiskt direkt och dras om? Tänk exempel att jag får ett uppdrag att döda en flying unit men fienden inte har någon flying unit.
Maelstrom-kort av typen Purge, Annihilation eller Priority Order får automatiskt slängas när de dras om det är omöjligt att klara dem på ett oändligt antal rundor.
Marzillius skrev:Vilka tider kommer att gälla? Alltså när turneringen startar och slutar och så?
Uppdaterat första posten med schema. Men typ start 09:00 på lördagen och slut 16:30 på söndagen.
Asphyxate skrev:När ska listorna vara inskickade för review? :)
Fredag 10e november, samtidigt som förhandbetalningen skall vara inne.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Allain »

Hur kommer det vara med målningspoäng och inlånade figurer?
Mikael Ek

Marzillius
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 okt 2015, 13:42

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Marzillius »

Den här max 4 av varje dataslate, gäller det troops också? Hur ska Sisters of Battle som bara har 1 Troop choice spelas då? Det finns många factions som bara har 2 Troop choices också.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Neth_Oni »

systrar är ju en sak, men för de andra: räcker inte 8 troops? :P

Marzillius
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 okt 2015, 13:42

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Marzillius »

Inte om man vill spela Infantry Squads som jag ville göra. 4 stycken infanterienheter räcker ju inte långt, speciellt inte när Conscripts blev FAQ:ade till dumpster-tier. Jag vill dessutom inte blanda Infantry Squads med Conscripts när båda modellerna i mitt fall ser exakt likadana ut, och jag tänker verkligen inte måla om min DKoK armé för att skilja på vanliga Guardsmen och Conscripts.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av Katarsis »

Allain skrev:Hur kommer det vara med målningspoäng och inlånade figurer?
Det kommer dra ner lite. Se det lite som en tie-breaker om en armé står och väger mellan olika steg. Men att spela med en armé med 90% fullt målat och basat i ett färgschema, och 10% fullt målat och basat i ett annat färgschema kommer ge den cappade max-potten.
Marzillius skrev:Den här max 4 av varje dataslate, gäller det troops också? Hur ska Sisters of Battle som bara har 1 Troop choice spelas då? Det finns många factions som bara har 2 Troop choices också.
Ja, det gäller alla enheter, oavsett battlefield role. Kanske slår lite hårt mot Sisters, men då får det tyvärr göra det; börjar vi gå in och pilla någonstans så kommer det bara snöbolla iväg.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

d00fy
Inlägg: 85
Blev medlem: 13 okt 2015, 17:14

Re: 40k på TumBacon spikad info (2017-10-15)

Inlägg av d00fy »

Fråga. Tyranid codexen som släpps helgen innan turneringen. Kommer man att få använda den på turneringen?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar