DESSA UPPDRAG SPELAS

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

DESSA UPPDRAG SPELAS

Inlägg av Hylander »

SCHEMA
Fredag
18:00 - Officiell presentation och information
19.00 - 22:15 - Match 1

Lördag
9.00-12:15 - Match 2
12.15-13.15 Lunch
13:15-16:30 - Match 3
16.30-19.00 - Best Painted samt Middag
19:00-22:15 - Match 4

Söndag
9:00-12:15 - Match 5
12:30 - Prisutdelning

UPPDRAG

INNAN MATCHEN

T.O. Slumpar Eternal War och Maelstrom inför varje match, detta gäller alla matcher för den ronden. Eternal war och Maelstrom uppdraget kan bara spelas en gång i turneringen.

1. Utväxla armélistor och hälsa.
2. Definiera terräng.
3. Välj Warlord Traits, Psychic Powers, etc (Detta får göras inför varje match)
4. Slå varsin tärning. Vinnaren börjar placera ut Maelstrom-objektiv udda nummer, den andra spelaren placerar sedan jämna nummer. 6 objektiv skall, i nummerordning, läggas ut för maelstrom.
5. Spelaren som började sätta ut objektiv slumpar fram en Deployment samt väljer Deployment Zone.
6. Spelaren som inte valde Deployment Zone börjar ställa upp en enhet. Spelarna turas sedan om att ställa ut varsin enhet. (*)
7. Spelarna slår varsin tärning, vinnaren väljer om denne vill gå först eller inte. Spelaren som deployade färdigt först får +1 på detta slaget.(*)
8. Slå för Sieze the Initiative (valfritt för spelare som går tvåa).
9. Skaka hand och önska lycka till. Börja matchen!

(*) Vissa missions har speciella regler om att sätta upp arméerna, så var vaken på detta.

RAPPORTERING AV MATCHEN
Kaptenerna rapporterar matchens resultat till BCP appen. Varje indviduell match spelas om 20p så lagmatchen spelas om 80p.
Ett resultat kan således t.ex. bli 34-56. Vilket är det resultat som rapporteras.

VP differens Matchresultat
0-1 10-10
2-3 11-9
4-5 12-8
6-7 13-7
8-9 14-6
10-11 15-5
12-13 16-4
14-15 17-3
16-17 18-2
18-19 19-1
20+ 20-0


HOUSE RULES
* GWs betaregler SPELAR VI MED sånär regeln om wobbly models i ruiner/fortifikationer. Wobbly models gäller allt.
* Har en motståndare inga modeller på bordet (borträknat flyers), så räknas alla modeller denna har i reserve (och alla flyers) som detroyed, men matchen spelas klart för VP. Detta kollas efter varje battleturn inte playerturn.
* "Refined Strategy modified" - Varje spelare får välja bort 3 kort ur sin Maelstroms kortlek. DESSA KORTVAL SKALL SKRIVAS IN I ARMÈLISTAN. Kort 66 tas också bort utöver.
* I slutet av sin runda så får en spelare slänga ett extra maelstromskort för 1 CP.

SEKUNDÄRA UPPDRAG (1 VP vardera)
Dessa finns i alla uppdrag.

Slay the Warlord
First Blood
Linebreaker



***** Första Ronden *****

ETERNAL WAR (Max 9 VP differens)
1. Retrieval
Markör 1-4 är värda 3 VP

MAELSTROM (Max 9 VP differens)
5. Targets of Opportunity
I början av varje spelares runda kastar spelaren alla sina kort som spelaren inte lyckats klara i föregående runda. I början av varje spelares runda drar den spelaren kort så de har tre aktiva kort.
I detta uppdrag kan följande Stratagem användas:
Second Chance (1CP)
Använd detta stratagemet i början av din tur. Du väljer ett kort du inte behöver slänga. Detta innebär att du kommer ha 4 kort på handen i denna turen.


***** Andra Ronden *****

ETERNAL WAR (Max 9 VP differens)
7. Vital Intelligence (ca18 s48)
5 Förplacerade objektiv (1-5). 1 i mitten. 2-5 mitten av de fyra kvadranterna. Slå tärning om vem som sätter objektiv 6, för maelstrom, spelaren som inte sätter 6an Får välja deployment.
First turn: Spelaren som inte väljer deployment kommer sätter upp hela sin armé först och väljer efter båda satt upp arméerna om spelaren vill börja eller ej. Spelaren som går tvåa får Sieza.
I varje <Battle round> slår spelaren med första rundan en d6 för att bestämma det activa objektivet (1-5). Om en 6a slås så är alla activa. I slutet av varje <Battle round> får varje spelare 1 VP för varje objektiv de kontrollerar. Activa objektiv ger istället 2 VP

MAELSTROM (Max 9 VP differens)
10. Strategic Gamble (ca18 s56)
I början av varje spelares runda drar den spelaren kort så de har tre aktiva kort.

"Take a Chance" I början av varje spelares tur, efter att Tactical Objectives kort blivit dragna, så kan spelaren välja att slänga två kort för att generera ett nytt. Detta kortet är värt dubbelt så mycket VP.


***** Tredje Ronden *****

ETERNAL WAR (Max 9 VP differens)
4. Revelation
Markörerna placeras ut dolt och avslöjas precis innan första player turn. Detta innbär också att man inte behöver placera dem i ordning. Markör 1 & 2 är värda 1 VP, 2 & 3 värda 2 VP och 3 & 4 värda tre VP.

MAELSTROM (Max 9 VP differens)
4. Kill Confirmed ("Kill Points 1 VP")
I början av varje spelares runda drar den spelaren kort så de har tre aktiva kort. Kort som avseer att fiende enheter skall förstöras får inte slängas på något sätt. Kort som avseer att fiende enheter skall förstöras men där man inte kan, på något sätt, klara kortet får slängas på de vanliga sätten. Varje spelare får 1 VP för varje enhet som förstörs från motståndaren.

***** Fjärde Ronden *****

ETERNAL WAR (Max 9 VP differens)

8. Narrow the Search (ca18 s49)
1 Förplacerat objektiv (1) i mitten. Slå tärning om vem som börjar sätta ut objektiv 2-6 växelvis mellan spelarna, för maelstrom. Spelaren som inte sätter 6an Får välja deployment.
First turn: Spelaren som inte väljer deployment kommer sätter upp hela sin armé först och väljer efter båda satt upp arméerna om spelaren vill börja eller ej. Spelaren som går tvåa får Sieza.
I slutet av varje <Battle round> får spelaren som kontrollera mittobjektive 2 VP. <Battle round> 1 är kontrollzonen 18" efterföljande rundor minskar detta avstånd med 3". Så <Battle round> 2 är den 15", <Battle round> 3 är den 12" osv.

Null Field: Invulnerable saves kan inte tas inom 12" från mittenobjektivet.


MAELSTROM (Max 9 VP differens)
6. Tactical Gambit
I början av en spelares turn nominerar spelaren ett antal: 1,2,3 eller 4 (EJ 0). Detta är så många kort spelaren tror sig klara under SIN tur. Om spelaren klarar antalet eller fler så erhålles så mycket extra poäng som spelaren nominerat. Misslyckas spelaren får motståndaren denna poängsumma. Efter spelaren sagt hur många kort som skall klaras, så drar spelaren kort så att det finns fyra aktiva kort på handen.

***** Femte Ronden *****

ETERNAL WAR (Max 9 VP differens)
5. Scorched Earth
I slutet av varje playerturn får spelaren 1 VP för varje objektiv som spelaren kontrollerar. Man kan välja att istället förstöra objektivet, men endast om det finns i motståndarens deployment zone. Då får man d3 VP.

MAELSTROM (Max 9 VP differens)

1. Cleanse
I början av varje spelares runda drar den spelaren kort så de har tre aktiva kort.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.