TTT2018-LISTOR

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av fauh »

Jag kan inte få upp team O'enses listor på sidan :(

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Newyn »

Samma sak för mig.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av refabricated »

Våra 'chapters' mm. var med i det vi skickade in men inom brackets (Battalion <T’au sept>).
Gissar att de försvann i nån HTML konvertering.

Här kommer de igen:
T'au:
- Tau Sept battalion
- Tau Sept battalion
- Sa'Cea Vanguard

Drukhari
- Prohets of Flesh battalion
- Black Heart Spearhead

Craftworlds
- Alaitoc battalion

Imperium
- House Raven super heavy
- Catachan battalion
- Catachan battalion

Inga överraskningar direkt...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
TheLandoBros
Inlägg: 28
Blev medlem: 14 maj 2018, 14:00
Ort: Stockholm/Göteborg

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av TheLandoBros »

Som Space Wolves-spelare så blir jag lite fundersam kring det här med Wolf Guard bikers. Om det är ok att lira med Index gubbar för att de inte finns alls i codex (vilket jag personligen tycker är lite tråkigt även det, lirar man med codex lirar man med codex, ska man lira index borde man vara "låst" till att lira index, att kombinera dem fram och tillbaka känns inte riktigt som att det var tanken när GW ersatte index med codex) så borde de units som faktiskt finns i codex vara låsta till den konfiguration som finns där.

Exempel: Rune Priest on bike är helt borta i Codexen, känner du att du vill lira med honom trots det så finns han i index. (personligen släppte jag alla index only units när codexen kom)

Exempel: Wolf Guard Biker som unit är inte helt borta i codexen, de finns i i Swiftclaw Attack bike men har här blivit ombalanserade (får man anta) så det bara finns en per unit som lirar som ledare. Vill man ha fler än en WG on bike får man ha fler mindre 3-manna squads med en WG i varje är min tolkning.

Sen är jag helt förstående för att GW säger this and that och att man kan få in dem i en lista om man verkligen vill, för att det står nånstans att det typ är ok, men personligen känns det inte rätt (och jag har inga med av den anledningen!)

Men men, game on.
For the final battle. For the Wolf Time!

Meus
Inlägg: 2
Blev medlem: 22 okt 2018, 10:19

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Meus »

Edit på två av Kek-Klubbens listor.

IG: En av Company Commander är Warlord

Tau: En av Cadre Fireblade är Warlord

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Neth_Oni »

TheLandoBros skrev:Som Space Wolves-spelare så blir jag lite fundersam kring det här med Wolf Guard bikers. Om det är ok att lira med Index gubbar för att de inte finns alls i codex (vilket jag personligen tycker är lite tråkigt även det, lirar man med codex lirar man med codex, ska man lira index borde man vara "låst" till att lira index, att kombinera dem fram och tillbaka känns inte riktigt som att det var tanken när GW ersatte index med codex) så borde de units som faktiskt finns i codex vara låsta till den konfiguration som finns där.

Exempel: Rune Priest on bike är helt borta i Codexen, känner du att du vill lira med honom trots det så finns han i index. (personligen släppte jag alla index only units när codexen kom)

Exempel: Wolf Guard Biker som unit är inte helt borta i codexen, de finns i i Swiftclaw Attack bike men har här blivit ombalanserade (får man anta) så det bara finns en per unit som lirar som ledare. Vill man ha fler än en WG on bike får man ha fler mindre 3-manna squads med en WG i varje är min tolkning.

Sen är jag helt förstående för att GW säger this and that och att man kan få in dem i en lista om man verkligen vill, för att det står nånstans att det typ är ok, men personligen känns det inte rätt (och jag har inga med av den anledningen!)

Men men, game on.
Åsikter är öppna så klart, likaså tolkningar. Men i den här frågan är faktiskt GW glasklara med att det får göras på det här viset, främst för att alla modeller som var spelbara tidigare ska fortsätta vara det. Med tiden kommer troligen dessa fasas ut helt, kanske vid nästa edition? Men som det är nu är det inget tvivel om att man får ta wolf guards på bikes, chaos lords på juggernauts, autarcher med banshee mask osv.

Roderic
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 nov 2011, 07:47

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Roderic »

Neth_Oni skrev:
TheLandoBros skrev:Som Space Wolves-spelare så blir jag lite fundersam kring det här med Wolf Guard bikers. Om det är ok att lira med Index gubbar för att de inte finns alls i codex (vilket jag personligen tycker är lite tråkigt även det, lirar man med codex lirar man med codex, ska man lira index borde man vara "låst" till att lira index, att kombinera dem fram och tillbaka känns inte riktigt som att det var tanken när GW ersatte index med codex) så borde de units som faktiskt finns i codex vara låsta till den konfiguration som finns där.

Exempel: Rune Priest on bike är helt borta i Codexen, känner du att du vill lira med honom trots det så finns han i index. (personligen släppte jag alla index only units när codexen kom)

Exempel: Wolf Guard Biker som unit är inte helt borta i codexen, de finns i i Swiftclaw Attack bike men har här blivit ombalanserade (får man anta) så det bara finns en per unit som lirar som ledare. Vill man ha fler än en WG on bike får man ha fler mindre 3-manna squads med en WG i varje är min tolkning.

Sen är jag helt förstående för att GW säger this and that och att man kan få in dem i en lista om man verkligen vill, för att det står nånstans att det typ är ok, men personligen känns det inte rätt (och jag har inga med av den anledningen!)

Men men, game on.
Åsikter är öppna så klart, likaså tolkningar. Men i den här frågan är faktiskt GW glasklara med att det får göras på det här viset, främst för att alla modeller som var spelbara tidigare ska fortsätta vara det. Med tiden kommer troligen dessa fasas ut helt, kanske vid nästa edition? Men som det är nu är det inget tvivel om att man får ta wolf guards på bikes, chaos lords på juggernauts, autarcher med banshee mask osv.
Tycker personligen att det är lite dåligt . . . särskilt med tanke på att Index: Chaos inte går att köpa längre på GWs hemsida. Alla andra index finns kvar men inte chaos-varianten.

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Trulsante »

Ändringar som hittills är rapporterade är gjorda. MC har även fixat så att team oense får vara med under luppen. Det var ett ' som spökade i namnet. Ah... saknar felsökning...

Puzz!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

BobTheism
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 okt 2018, 13:33

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av BobTheism »

Håller på att gå igenom alla listor och jag lade märke till att Imperial Guard-listan i lag Om bara har en HQ i varje Battalion Detachment, det behövs minst två.

Edit: Samma lag har en Dark Eldar-lista med ett auxiliary support detachment Harlequins som har två enheter. Auxiliary support är en enda enhet av valfri Battlefield role.

/Robert - Lag Sixten

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: TTT2018-LISTOR

Inlägg av Neth_Oni »

Lag Om har 2 HQ i varje battalion, däremot har du rätt gällande deras Drukhari

Skriv svar