UPPDRAG 2018

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Hylander »

fauh skrev:Hur gör man med secure och defend korten om man bränt de objektiven? Om jag klarar defend 4 i min runda och vill bränna i samma funkar det?
JA, se posten ovan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av refabricated »

Kan ni klargöra hur "dela i tre"-uppdragen funkar.

Jag har en armé som kan deepa det mesta.
3e-delen som lottas är:
Farseer
3x 5 Swooping hawks
2x 20 Guardians.

Här kan jag deepa hökar och stratagema guardians. Får jag det?
Är ju 6 enheter / 18 totalt i armén som deepar. Men det är 5/6 enheter för denna 3e-delen som gömmer sig.

eller får jag bara "gömma" 3 / 6 enheter i denna tredjedel mha deepstrike/stratagems?

Jag läser det som att man ska behandla sin 3e-del som man normalt gör med hela armén. Dvs. i fallet ovan får enbart 3 enheter gömma sig OM de också uppfyller powerlevel kravet. Men jag vill vara säker.

Vidare...
Får enheter som hamnat i de 2 andra tredjedelarna nyttja egen deepstrike eller stratagems för att deploya senare(t.o.m. r3)? Eller måste de trilla in inom 6" från bordskant enligt mission-rules?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:
Jag läser det som att man ska behandla sin 3e-del som man normalt gör med hela armén. Dvs. i fallet ovan får enbart 3 enheter gömma sig OM de också uppfyller powerlevel kravet. Men jag vill vara säker.
Yupp.
Vidare...
Får enheter som hamnat i de 2 andra tredjedelarna nyttja egen deepstrike eller stratagems för att deploya senare(t.o.m. r3)? Eller måste de trilla in inom 6" från bordskant enligt mission-rules?
korrekt. De får deepa enligt deepregler.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Pellesvall
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 maj 2018, 18:06

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Pellesvall »

Angående slänga och dra ny kort: I vissa uppdrag står priset för att slänga kort skrivet, hur gäller för de andra? Är det som i regelboken 2cp för ett nytt eller är det som vi ibland houserulat att man har ett ”gratisläng” per runda?


*editade eftersom min telefon varit sådär sen jag tappade den toan, stavningskontrollen ihop med glappande skärm var ingen bra kombo.
Senast redigerad av 1 Pellesvall, redigerad totalt 28 gånger.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Hylander »

Pellesvall skrev:Angående slänga och dra ny kort: I vissa uppdrag står priset för att slänga kort skrivet, hur gäller för de andra? Är det som i regelboken 2cp för ett nytt eller är det som vi i land houserulat att man har ett ”framtidsländer” per runda?
Det är som regelboken säger.

- 2CP att slänga när kort dras.
- I slutet av din tur så får du slänga ett kort som du inte klarat.

Alla andra avarter står i mission.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Hybris »

Maelstrom mission 8 tactical gambit, Ska man dra 4 kort som man gör i CA?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Hylander »

Hybris skrev:Maelstrom mission 8 tactical gambit, Ska man dra 4 kort som man gör i CA?
Fixat!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av Asplund »

Om båda spelarna har enheter som hittar på något first battle round & before first turn. Rullas det tärning, eller hur avgörs det vem som får movea först?

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: UPPDRAG 2018

Inlägg av refabricated »

Vill minnas att gw skrev ngt någonstans i stil med: Roll-off, alternera sedan.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar