Ris/Ros/(R)övrigt

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Ris/Ros/(R)övrigt

Inlägg av Ogge »

Tack för en rolig och välorganiserad turnering. Alltid kul med Varberg. Mitt enda ris är att jag tycker de arméer som väljs ut till best painted skall vara målade av någon som spelar i turneringen. Jag tror mig veta att minst en armé var ett beställningsjobb. Men jag kan ju ha fel i detta.

Tack igen!

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Ris/Ros/(R)övrigt

Inlägg av thismeanswarmate »

ROS:
- Som alltid en av sveriges roligaste turneringar! Mycket bra arrangerat och alla spelare var jättetrevliga och roliga (förutom Kalle).
- Lagkonceptet ger en extra dimension till spelet, och funkar lika bra varje år!
- Bra och skoj med mycket los-blockers!
- Att Jimmy överlät sin luftmadrass till sin armé, och själv, som en riktig gentleman, sov på golvet var väldigt uppiggande och inspirerande att se. Vem sa att ridderligheten var död?
- Att det fanns passionsfruktsläsk i kiosken.

RIS:
- Hade hellre sett ickeslumpmässiga uppdrag.
- Att mallen tillät folk att få 8 marineflyers och 42 land raiders i nyllet när man är bakis är väl kanske inte optimalt.
- Att listorna på hemsidan var sorterade efter faktion gjorde det väldigt krångligt att förbereda sig inför pairingen. Hade mycket hellre sett att de stod lag för lag, eller något liknande.
- Kommer nog ha mardrömmar om Obliterators i flera månader nu.

Kanske varken ris eller ros till er, men fan vad 8th edition börjar bli skoj nu!
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Ris/Ros/(R)övrigt

Inlägg av Johannesson »

fauh skrev:Just nu är det 1 av 12 missions som har killpoints. Hade gärna sett ett extra kanske. Känns som det hade kunnat vara kul. Samtidigt är det ju kul att följa boken så mycket som möjligt.
Har hört det sista av varbergare också, men håller inte riktigt med. GW har skrivit tolv olika scenarion, varav kill points är ett. Därmed inte sagt att GW tycker eller vill att det ska vara en del av 1/12 av alla matcher. Jag tänker att GW gärna renodlar sina olika scenarion och när de väl skrivit kill points scenariot en gång så räcker det eftersom nu har de förklarat kill points scenariot. De har gett oss 12 olika scenarion för variations skull och att rulla tärning är ju bara för de som inte vill ta ansvar för vad de väljer...

Det är precis lika mycket att "följa boken" att välja de missions man vill och ibland kanske till och med upprepa något man tycker är kul eller fungerar bra.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Ris/Ros/(R)övrigt

Inlägg av fauh »

Argumentet med killpoints är att göra elitarmeer lite bättre jämfört med msu.

Ett förslag som var på tapeten var ett mission där man fick ett extra kort för varje enhet man hade ihjäl. Då blir det inte killpoints rakt av utan lite mer spel. Elitarmeer brukar ju vara bra på killpoints men sämre på korten så det kanske blir balanserat :-)

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Ris/Ros/(R)övrigt

Inlägg av Serpent »

Ris och ros:

* Matchningssystemet var lite väl omständligt för vad det åstadkom. Det som möjligen görs bättre av det är att en armé som är lite känsligare än andra kan få välja sin bajsmacka.
* Infon som "ska komma" kommer inte upp. Eller kommer i en förturnering men inte till den stora turneringens infosida. Kass.
* Begränsningarna slår ojämnt. Hur kul är det att möta 2-3 Land Raiders och en Storm Raven?
* Vad hände med lottningen inför R5? Typ 23:45 ändrades det så att vi fick nya motståndare..?
* Bättre disciplin under årets upprop. Börjar vi bli hänsynsfulla?
* Mycket terräng - bra! I framtiden hade jag gärna sett att ruiner står nånstans där de faktiskt gör nånting. Och bergskedjorna är skittråkiga. SNÄLLA, åtgärda dem... :(
* Håller med om upplägget runt 4-0. Det är roligare att klösa sig till en liten förlust från katastrofens kant än att bara se ledsen ut.
* Eternal+Maelstrom är grymt bra. Men kanske hade det räckt om alla i bägge lagen spelade samma mission?

Stort tack!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar