TOKSPELEN 2017

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av fauh »

Drejan skrev:Ett litet fel i Alexander Elmgrens lista; man måste ha 10 tacticals för att ha både ett heavy och ett special weapon. Sen är kompen för plasmagun inte betald.
Kan han ju lösa snabbt genom att byta plasmapickan mot en extra marräng

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av patrik thoren »

Spell Familiar skrev: Och, inte 100%, men jag tror att Putte har tagit för många reliker på sin warboss. (Big Bosspole är jag osäker på men inte DA dead shiny Shoota och DA supa cybork)!
Orkimedes’ Kustom Gubbinz are unique and incredible pieces of techno-wotnotz that have been forged or heavily kustomised by Ghazghkull’s ingenious Mekboss, Orkimedes. Only one of each of the following Kustom Gubbinz can be chosen per army – there is only one of each of these items in the entire galaxy!

Står klart och tydligt i regelboken att man kan ta alla men bara en gång i armén.

Med vänlig hälsning
Putte

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Nora »

Man kan bara ha en "Gift of Mork and Mork" per model och "Orkimedes’ Kustom Gubbinz" ersätter bara dessa så man kan inte ha fler av dessa heller, på en model.

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av MITTZ »

Samma wording i BA codexen men jag fick inte ha mer än en relik ändå

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av MITTZ »

”Relics of Baal are items of incredible power with names and histories that are spoken of in the same reverent tones used to describe the Chapter’s greatest heroes. Only one of each of the following artefacts may be chosen per army – there is only one of each of these items in the galaxy!”

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av MITTZ »

O jag tror det blir rätt.
Faqen säger en relik per modell om inte något specifikt säger emot det.

Regeln som vi klippt in ovan säger bara att man bara får ta en av varje per arme.

Faqen borde ses som ett tillägg till regeln att bara en av varje får tas per armé.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av fauh »

Ja exakt. En relik är unik per armé men FAQ förklarade även att en karaktär enbart kan ha en relik.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Hylander »

1-2 bilar med skåningar kommer upp på fredagen. Vi kommer vara på LBS från kl 18 och ställa iordning för att sedan köra samkväm med spel med tillbehör.

Alla som är sugna är varmt välkomna!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Arrack
Inlägg: 17
Blev medlem: 18 feb 2016, 09:05

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Arrack »

MITTZ skrev:Samma wording i BA codexen men jag fick inte ha mer än en relik ändå
Det är väl wordingen i wargear listan som är problemet. A modell May take "one" of The following. Yadayada. Men får man ta reliker från grundcodexen OCH supplementet?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: TOKSPELEN 2017

Inlägg av Spell Familiar »

Arrack skrev:
MITTZ skrev:Samma wording i BA codexen men jag fick inte ha mer än en relik ändå
Det är väl wordingen i wargear listan som är problemet. A modell May take "one" of The following. Yadayada. Men får man ta reliker från grundcodexen OCH supplementet?
I de flesta supplement står det ungefär att du får antingen ta från dessa eller codexen, har aldrig sett att du får ta från båda.
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar