Tankar kring TOKspelen 2016

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Tankar kring TOKspelen 2016

Inlägg av DHettNeck »

fauh skrev:
Land_Raider skrev: - Spelar vi kompat tycker jag det är fullt rimligt om man lägger ett tak på låt säga 20 som maxkomp. Det gör att den aktiva kompen får sin del av kakan men inte på en extrem nivå.
Håller helt med Dag här, spannet 15-22 är en smula brutet. Det är 7 poängs skillnad och det vill till att man 20-0 som komp 15 lista för att gå iväg med något annat än en draw. Jag tycker rent generellt att har man aktiv komp så bör kompspannet vara relativt snävt (max 5 nivåer men 3 är nog bättre) för då minskas incitament till att spela högkompande "hålla-sig-undan-motståndaren-och-försöka-plocka-några-poäng-för-en-draw-och-vinna-på-kompskillnaden"-listor som jag skulle gissa både är frustrerande att spela och jag kan inte tänka mig att det är kul att spela så heller.
Detta är vad som står i kompmallen om det hela:
Note that there might be a good idea to have a minimum and a maximum allowed comp score to avoid too much difference in army strength (a span of, at most, 5 is recommended, for example 10-15) in order to create even and fun games.
Så max 5 i skillnad är nog att rekommendera, redan där kan det bli konstiga matcher.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar