Ris Och Ros för TTT2015

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Flygmaskin skrev:- Chaos stormen.
Vilken jävla bullshit! Kostade mig 8 poäng i sista matchen.
Sorry darling :oops:
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Flygmaskin »

Skcuzzlebumm skrev:
Flygmaskin skrev:- Chaos stormen.
Vilken jävla bullshit! Kostade mig 8 poäng i sista matchen.
Sorry darling :oops:
Puss!
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Lillen »

Mycket trevlig helg!

Vill tacka arr flera gånger om för det tunga och ibland otacksamma jobb ni gör!

+ terrängen! I år kändes det möjligt att faktiskt ha listor som mer byggde på vilket bord man spelar än vad man möter.

+ lokalerna var supet bra att sova i och spela. Rum tre blev dock väldigt varmt fort. Men inget man inte klarade av.

+ mission kändes trevligt och simpla. Dock uppskattar jag de enklare missions första och sista matchen då man inte är uppvärmd första matchen och sista är man mosig. Så gärna Dawn of war på dessa matcher.

+ MCs system är grymt och jäkligt bra att man snabbt får nu information om lottning och liknande.

+ alla trevliga matcher. Och att lag One Dissection lärde mig hur man slår sexor. (Mind games!)

+ subkomp då mallen inte är helt komplett. Och att ni inte körde en highlander komp!

- subkomp då jag tycker att ni istället för att först bedöma listor inom codexar och sen alla mot varandra. Så borde det varit först codex och sen lagen (alla 4 listor) mot resten av lagen. Det är en lag turnering så att bedöma listorna som det vore en singel turnering blir lite fel (t.ex trögers lista).

- nu möte inte vi superheavies, men att man så gott som lovar att superheavies inte kommer passera sub kompning och sen att två dyker upp med sådana känns lite fel. Vet dock inte om dessa listor skapade några stora feel bad matcher för sina motståndare eller om alla tyckte det var kul att försöka sänka superheavyn.

- komp/kompmall. Vi hade två spelare som valde att droppa pågrund av kompen och att mallen långt ifrån är användar vänlig. Att välja denna typ av kompmall och komp steg gör bara att glappet mellan bra spelare och "dåliga" spelare bara blir större. Bra spelare hittar hållen i mallen och dåliga spelare får dras med ooptade listor på sin usla komp. Ni kan inte göra så mycket åt hur kompmallen ser ut. Men jag tänkte ändå framföra det så ni kan ha det i tankarna till nästa år.

Men åter igen tack till alla och jag kommer lätt försöka åka igen trotts vilken komp ni än väljer!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av fauh »

Lillen skrev:Mycket trevlig helg!
... Att välja denna typ av kompmall och komp steg gör bara att glappet mellan bra spelare och "dåliga" spelare bara blir större. Bra spelare hittar hållen i mallen och dåliga spelare får dras med ooptade listor på sin usla komp...
Tål att tänkas på. Att skriva listor är ju såklart en del av det som gör en bra 40k spelare. Jag säger varken bu eller bä men det är definitivt något att hålla i tanken när man är arr.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Flogger »

Tips för framtiden:

NAMNKOMPA!

Eller rankingkompa?

Topp 5 på rankingen får -2 automatiskt, utöver sin listas komp
6-15 på rankingen får -1 automatiskt, utöver listans komp


Detta hade nog gjort spelet roligare för alla som inte är topp 20 på rankingen (ca 100 personer).


OBS! Ej skämt eller ironi, fullt seriös. Vet att vi pratade lite om detta i helgen Hylander.
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 3 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Gonka Koff »

Lillen skrev:Mycket trevlig helg!
... Att välja denna typ av kompmall och komp steg gör bara att glappet mellan bra spelare och "dåliga" spelare bara blir större. Bra spelare hittar hållen i mallen och dåliga spelare får dras med ooptade listor på sin usla komp...
Fast nu var det ju inte mallkomp, utan subjektiv komp...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Gonka Koff »

Flogger skrev:Tips för framtiden:

NAMNKOMPA!

Eller rankingkompa?

Topp 5 på rankingen får -2 automatiskt, utöver sin listas komp
6-15 på rankingen får -1 automatiskt, utöver listans komp


Detta hade nog gjort spelet roligare för alla som inte är topp 20 på rankingen (ca 100 personer).
Jag fattar faktiskt inte om du är ironisk eller inte nu
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Flogger »

La in ett förtydligande Gonka :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av Gonka Koff »

Flogger skrev:La in ett förtydligande Gonka :)
Okej, det var en underlig idé som det krävs mycket övertalning och motivering för att jag ska kunna acceptera. Fast det kanske vi ska ta någon annan gång =)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris Och Ros för TTT2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Tips för framtiden:

NAMNKOMPA!

Eller rankingkompa?

Topp 5 på rankingen får -2 automatiskt, utöver sin listas komp
6-15 på rankingen får -1 automatiskt, utöver listans komp


Detta hade nog gjort spelet roligare för alla som inte är topp 20 på rankingen (ca 100 personer).


OBS! Ej skämt eller ironi, fullt seriös. Vet att vi pratade lite om detta i helgen Hylander.
Flogger går full retard... :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar