WarCon ris/ros

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

WarCon ris/ros

Inlägg av Trulsante »

Putte tog ju bladet ur mun i föregående tråd så vi samlar eventuella tankar här för överskådlighetens skull.

Så ris och ros skrives här!

Och tack alla som kom och gjorde konventet i år!!

// arr

*edit Glöm för sjutton inte att anmäla er till Summerfight den 14-16/8! Du och jag i en badtunna/bastu ute i ödemarken, hur kan det ens bli bättre än så liksom?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av Trulsante »

Var det så bra alltså :p

Skickat från min A0001 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Max
Inlägg: 644
Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av Max »

Ris:

Terrängen. Den var i allmänhet bra, några av borden vi spelade på hade en riktigt najs balans mellan stor/liten losblock och area. Några not so much. Något bord var 10+ väggar och monsterhöga berg. När det bara är nio bord kan man gå över och se så att alla har iaf lite av varje. Men inte ett jätteproblem, egentligen bara ett bord som jag upplevde skevt.

Tidsutrop etc. Den enda gången vi blev tillsagda hur mkt tid det var kvar var när MC kom fram och sa inga nya rundor. När vi var i assultfasen i vår sista runda. Vilket inte påverkade så mkt, men vi hade spelat väldigt annorlunda om vi VISSTE att det var sista. Dock är det minst lika mkt vårt ansvar, och jag tror vi blivit lite bortskämda med arrangörer som skriker tre ggr per match. Så kanske mer något jag saknade än något som var dåligt.

Ros:

Som vanligt sjukt najs, en av dom roligaste två turneringarna per år, och med tanke på att den andra också hålls av er så säger det rätt mkt om TOK. Så eloge för väl genomförd turneringshelg.

Lokalen, sjukt najs, luftig, gott om plats. Kändes lite tom men det var ju något vi pratade om på plats, kunde varit lite mer marknadsföring etc från konventets sida. Men är sjukt nöjd om vi är i samma stora luftiga lokal nästa år istället för "jag kan inte ha på mig tröja för då dör jag den slutgiltiga döden" lbs skolan.

Tackar för turneringen, skönt att äntligen få vinna dubbeln efter att ha spelat "final" tre ggr innan. Var förmodligen för att vi fick möta Per i första så han inte kunde krossa mina drömmar! :)

bjorn
Inlägg: 248
Blev medlem: 12 okt 2008, 08:52

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av bjorn »

Har inte spelat tuneringar på säkert två år, men jag tyckte det var kanonbra, allt fungerade som de ska. Bra bord, fantastiska lokaler, bra missions. Trevliga motståndare, har inget att klaga på :)

//Björn

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av Flogger »

Ris

- Inga stora flashiga pokaler nu när vi äntligen tog pallplats :(


Ros

- Bra terräng, när "väggarna" spelas som ruiner blir borden rätt bra på area och LoS-block fronten.

- Grym lokal! Även om jag saknade känslan som uppstår när alla spelar halvnakna :wub:

- Bra missions, även om vi torskar hammer and anvil varje år...

- Bra med subkomp! Tycker det gör listbyggandet väldigt skoj!

- Härliga motståndare! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av patrik thoren »

Jag tar upp det i denna tråden med. :mrgreen:


Vill tacka Michael Carl samt Andreas Kjell och de övriga som fixade med Ostsingeln och dubbelmys.

Sen lite ros och ris vad jag tyckte...

Bra lokal i år med gott om utrymme samt behagligt klimat.
Bra kompat i år hörde inte någon som gnällde på sin komp utom jag i början ;)
Bra uppdrag


Mindre bra var det med terräng på borden jag tyckte det var lite fattigt.
Mindre bra var att det inte fanns info om spelschema uppsatt med tider samt raster.
Mindre bra var att vi inte viste vem som var vem lagnamn är jättekul men vem som hette vad hittade jag inte.
Mindre bra var även att inga utrop ang inga nya rundor, den enda gången var i match fyra och det påverkade resultatet enormt negativt för vår del fast vi hade koll på tiden denna gången.


Tack även alla spelare som kom och gjorde dubbelmys till en trevlig tillställning.

På återseende
Putte

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: WarCon ris/ros

Inlägg av Lottomannen »

Ros:
Arr: Allt flöt på kanon. Alla inblandade skall ha en stor kram för allt slit de lägger ner så att vi kan komma och leka.

Lokalen var fantastisk. Massor med syre, inte så varm, gott om plats. Dessutom så gjorde det höga taket att det inte alls blev den tokiga ljudvolym som det kan bli med så många entusiastiska spelare i samma rum :)

Missions var lagom omväxlande utan av bli för röriga. Väldigt roliga att spela.

Motståndarna var, som alltid, i toppklass. Trevliga, roliga och duktiga.

Najs med subkomp. Jag gillar kompmallar också, men det är rätt skönt att kunna köra enligt "det här vill jag spela" och sen kompas därefter.

Resten av Warcon var också väldigt trevlig, det lilla man hann med. Ultimate Werewolf var svinkul.

Edit: Glömde en sak. Inte bara motståndarna som var trevliga naturligtvis. Ni är ett gott gäng allihopa, kram på er! :)

Det enda riset jag har att komma med (och det är väl mer en liten kvist) hörde till Warcon-kiosken på lördag. Det var inte jättespexigt att komma dit på kvällen och få reda på att kvällsmaten inte kommer att hinna bli klar innan det är dags för vår runda 3.
Men det fanns gott om alternativ i närheten, så det var ju inte så att man led någon längre tid.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar