TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Mortarion »

Strikedown-frågan gäller ju även alla gargantuan creatures. Känns som om de nya Tau-modellerna kommer att bli väldigt bra om det ska gälla alla vapen...

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Röde »

Mortarion skrev:Strikedown-frågan gäller ju även alla gargantuan creatures. Känns som om de nya Tau-modellerna kommer att bli väldigt bra om det ska gälla alla vapen...
Jag har alltid tänkt att det gäller närstrid...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Flogger »

Jag har alltid tänkt "ha! Den regeln är ju helt onödig då det är vapnet som måste ha regeln, inte modellen". Däremot tror jag den funkar på hammer of Wrath då det inte görs med något vapen.

Samt kanske typ Tyranids får en gargantuan utan vapen (bara feta klor typ) oc då kanske regeln kommer spela roll.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Hylander »

Nora skrev:Hej
Jag har två frågor gällande Stompa eftersom jag spelar denna modellen och vill veta vad som gäller på denna tuneringen.
1) Superheavvy walker kan flytta sig 12'', det nämns inget om combat eller crusing speed . Vad gäller när passagerare skjuter ur ut ur den? Kan de alltid skjuta på full BS, eller får de bara snappa när modellen rört sig mer än 6''?
2) SUPER-HEAVY WALKERS har förmågan Strikedown. Gäller det enbart i närstrid eller är det också när den skjuter. Är det i sådant fall alla vapen?
Tackar för svar!
Detta kommer gälla för TTT.
1. För passagerare gäller det som vanlig. Snappshoots om fordonet rört sig mer än 6"

2. Strikedown gäller bara CC.

Arrangör
/Hylander
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Bronson »

Har jag bara missat det eller är det inte sagt något om första matchens lottning? Komplottning eller vanlig lottning?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Allain »

En annan fråga:

Det har skrivits lite otydligt (tycker jag i alla fall) hur kompen appliceras i olika trådar. Är det separat i varje match för varje spelare eller är det lagets totala komp? Alltså är det spelare A:s komp 20 mot spelare B:s komp 17 som modifierar resultatet 10-10 till 13-17 eller är det lag A:s komp 80 mot lag B:s komp 70 som modifierar 40-40 till 50-30?

För det blir väl en skillnad? Vid det första alternativet kan en spelare ta med sig maximalt 20 poäng (som jag läser mission-häftet) efter komp. Vid alternativ B kan det potentiellt vara så att spelare A får 20-0 innan kompen och sedan används hans komp senare för att modifiera den totala poängen för laget så att spelare A i praktiken tar med sig 21 poäng exempelvis.
Mikael Ek

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Bronson »

Allain skrev:En annan fråga:

Det har skrivits lite otydligt (tycker jag i alla fall) hur kompen appliceras i olika trådar. Är det separat i varje match för varje spelare eller är det lagets totala komp? Alltså är det spelare A:s komp 20 mot spelare B:s komp 17 som modifierar resultatet 10-10 till 13-17 eller är det lag A:s komp 80 mot lag B:s komp 70 som modifierar 40-40 till 50-30?

För det blir väl en skillnad? Vid det första alternativet kan en spelare ta med sig maximalt 20 poäng (som jag läser mission-häftet) efter komp. Vid alternativ B kan det potentiellt vara så att spelare A får 20-0 innan kompen och sedan används hans komp senare för att modifiera den totala poängen för laget så att spelare A i praktiken tar med sig 21 poäng exempelvis.
Jag är tämligen säker på att det är lagets komp som räknas efter alla matcher. Men jag vet inte om det kan gå förbi 80 eller under 0.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av LillePer »

Eftersom det är lagkomp som presenteras via tto är jag 99% säker på att det är den som gäller för modifiering.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Hylander »

Lagets komp gäller och alla komp modifiering läggs på efter resultatet. Alltså i teorin kan lag gå minus i poäng i en match. Det har aldrig hänt, så vitt jag vet.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info

Inlägg av Bronson »

Bronson skrev:Har jag bara missat det eller är det inte sagt något om första matchens lottning? Komplottning eller vanlig lottning?
Bump!
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Skriv svar