Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Trulsante »

Jajamen! Målet är att vinna alla tre matcher på mesiga komppoäng ;)
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Hylander »

Stort tack till alla som dök upp och spelade lite 40k!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av refabricated »

Tack till er som arrade!

Överlag så gör ni allt bra som vanligt, MEN när skall ni ta en hobbykväll på klubben och bygga lite mer stora LOS-blockers?
Generellt när man åker till varberg och spelar så vet man att det kommer vara typ omöjligt att gömma kvantiteter av modeller eller stora pjäser(ngt jag drog rätt mkt nytta av denna gången med alla mina ap2 skott).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Katarsis »

"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Michael Carl »

Den är korrekt.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Michael Carl »

refabricated skrev:Överlag så gör ni allt bra som vanligt, MEN när skall ni ta en hobbykväll på klubben och bygga lite mer stora LOS-blockers?
Generellt när man åker till varberg och spelar så vet man att det kommer vara typ omöjligt att gömma kvantiteter av modeller eller stora pjäser(ngt jag drog rätt mkt nytta av denna gången med alla mina ap2 skott).
Vi får ta och se över det. Minns att det även var lite kommentarer om LOS-blockers efter lagturneringen.

Vad är det för storlek på LOS-blockers som efterfrågas av folk, man kanske har lite olika åsikter på vad som är tillräckligt? Längd, bredd och höjd?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av Flogger »

Michael Carl skrev:
refabricated skrev:Överlag så gör ni allt bra som vanligt, MEN när skall ni ta en hobbykväll på klubben och bygga lite mer stora LOS-blockers?
Generellt när man åker till varberg och spelar så vet man att det kommer vara typ omöjligt att gömma kvantiteter av modeller eller stora pjäser(ngt jag drog rätt mkt nytta av denna gången med alla mina ap2 skott).
Vi får ta och se över det. Minns att det även var lite kommentarer om LOS-blockers efter lagturneringen.

Vad är det för storlek på LOS-blockers som efterfrågas av folk, man kanske har lite olika åsikter på vad som är tillräckligt? Längd, bredd och höjd?
Dessa dimensioner är rätt bra:
Längd: 25-30cm
Bredd: 2-20cm
Höjd: 20-30cm

Ni kan fortfarande köra på "murar" men gör dem gigantiska.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av refabricated »

Tänk er att man skall kunna gömma en landraider, trygon eller ngt annat bamsigt bakom dem.

Inte tvunget att terrängen måste ta upp en jättestor area, men den behöver kunna täcka en hel del. Tänk er era nuvarander "murar/väggar" men dimensionera dem efter stooora modeller. Behövs bara en eller 2 sånna bitar per bord.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Endagars 3/5 OBS! SÖNDAG!

Inlägg av fauh »

Personligen så spelade jag på ett par bräden med stora kullar och de funkade skitbra som LOS blockers för då kan man gömma sitt skit bakom dem i början av matchen men fienden kan fortfarande ta sig upp på dem och skjuta på dem om hen vill.

Skriv svar