Pepp!

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Pepp!

Inlägg av Hylander »

Ja nu börjar det närma sig. I år är vi mer förberedda och ute i god tid mer våra förberedelse. Det känns jävligt najs. Dessutom kommer jag spela å allt är målat och basat så ingen målningstress :) (Eller hur jimmy... )

Skall bli nedrans kul att se er alla igen !
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Pepp!

Inlägg av Jimmy Johansson »

Mhm....

7 baser
4 dreadarmar
2 rhino-stormbolters
3 marines

Men det fixar jag så länge jouren är lugn ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Pepp!

Inlägg av Jimmy Johansson »

Och så var det ju den där podden...
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Pepp!

Inlägg av Gonka Koff »

Det känns jättekonstigt att inte behöva pilla med gubbarna alls, jag spelar ju Mattias gubbar. Ska bara komma ihåg att packa tärningar och kodex.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Pepp!

Inlägg av Excessus »

...att man aldrig lär sig...målande in i sista minuten igen...

...men det här året behöver jag iallafall inte måla PÅ turneringen... :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Pepp!

Inlägg av Konfa »

Vi gröngölingar är galet pepp i vårt eget hörn.
Ska bli riktigt kul med en första turnering för delar av laget, och en första lagturnering för samtliga.

Målet är att slå Jimmy H även om vi torskar allt annat. Vi ska bara lära oss det här med slag och ställ ordentligt först.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Pepp!

Inlägg av Neth_Oni »

"bara" 5 firewarriors att måla så allt är samma färgschema, betydligt mer om jag faktiskt ska få klart armén men varje turnering är ett steg närmare det målet :)

Så sjukt pepp så jag kommer troligen inte kunna sova inatt, som ett barn innan julafton...

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Pepp!

Inlägg av The Gretchin »

Då var man här igen. Klassisk "måla-kvällen-innan"-stress... För tre timmar sedan insåg jag att jag inte har någon Mad Dok Grotsnik så det blev till att konvertera. Men inga klor kvar så det fick bli motorsåg. Inte heller någon pistolarm så han får en avhuggen hand istället... Aja, det blir nog bra det här. Nu ska jag bara bara klart allt också...
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Pepp!

Inlägg av Silvertejp »

Finns det brickor/flak på plats?

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Pepp!

Inlägg av bolterochkniv »

Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Skriv svar