Lite Statistik
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Lite Statistik
Jag har sammanställt lite statistik (Ja jag vet det saknas några listor)
Men av dom som är inskickade nu är:
AM: 13st (41,9%)
BA: 3st (9,7%)
CD:9st (29%)
CSM:9st (29%)
DA:2st (6,5%)
DE:4st (12,9%)
Eldar: 18st (58%)
GK:3st (9,7%)
Necrons: 9st (29%)
Orks:8st (25,8%)
SM: 19st (61,3%)
SW: 10st (32,2%)
Tau: 8st (25,8%)
Tyranids: 4st (12,9%)
Men av dom som är inskickade nu är:
AM: 13st (41,9%)
BA: 3st (9,7%)
CD:9st (29%)
DA:2st (6,5%)
DE:4st (12,9%)
Eldar: 18st (58%)
GK:3st (9,7%)
Necrons: 9st (29%)
Orks:8st (25,8%)
SW: 10st (32,2%)
Tau: 8st (25,8%)
Tyranids: 4st (12,9%)
-
Silvertejp
Re: Lite Statistik
Procentsiffran är alltså andel lag som har den typen av arme i sitt lag? Så necrons finns i 29% av lagen?
Japp det stämmer bra det.
-
Silvertejp
Känns ganska väntat, mer orker och space wolfs än vad jag trodde, men annars inga överraskningar.
Inga adeptas sororitas alls alltså. Det är ju lite tråkigt men är kanske formatet.
Nja de funkar rätt bra med mongokongoprästerna..Simb4 skrev:Inga adeptas sororitas alls alltså. Det är ju lite tråkigt men är kanske formatet.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Att dessa skulle få samma procent kunde jag inte se CD>CSM så detta var för mig oväntat,CD:9st (29%)
Jag tycker att de blivit lite sämre i nya codexen men inte såhär mycket sämre. Oväntat få GK spelareGK:3st (9,7%)
Trodde nästan Eldar skulle ha 100%. SM har oftast en hög siffra men att vara största codexen hade jag nog inte tippat på. Iofs finns det många SM arméer där ute i stugorna så när många kommer och spontanlirar så ökar väl denna siffra. Dock trodde jag Eldar skulle vara störst.Eldar: 18st (58%)
Förvånandsvärt låg siffra eller har folk metaspelat?AM: 13st (41,9%)
Måste vara luckystick i megaarmour som gör detOrks:8st (25,8%)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Om du trodde Eldar skulle vara i alla lag kanske ni borde sett över deras restriktioner innan ni spikade mallen 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Najs 1.Flogger skrev:Om du trodde Eldar skulle vara i alla lag kanske ni borde sett över deras restriktioner innan ni spikade mallen
Jag tycker de är starkaste codexen med mallen faktiskt, samt att jag ser dem som både ställ och slag vilket inte gäller många codexar. Men Olof lär ju inte hålla med....
Om vi tar bort alla mallar och restriktioner är de fortfarande den starkaste codexen! Tänka sig! 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen