Team Tournament 2014

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Team Tournament 2014

Inlägg av Hylander »

OBS HEMSIDAN UPPE!

Länk till hemsidan.


Lite viktiga datum mm
DATUM: 31/10 - 2/11

PLATS: samma som förra året dvs matsalen till Peder Skivares Skola med sovsalar på LBS (Ljud och Bildskolan).

UPPDRAGEN: Kommer även att finnas i fin version på hemsidan men jag postar vårt arbets dokument här. Smärre ändringar kan förekomma men ni får 95% klart nu.

KAFFE OCH TE:
Kommer som vanligt att vara gratis om man har mugg.TA MED EN EGEN. Vi säljer inte muggar i år.

KOMPEN: kommer vara flabbergastmallen med speciella anpassningar för TT.

SWEFAQ: kommer komma ut med en updaterad 7e edition väl i tid innan turneringen.

ANMÄLAN: öppnar söndagen den 7e september kl 23.00 se hemsidan.

OM NÅGON PÅPEKAR ETT FEL I ERT LAGS LISTOR:
1. PMa eran nya lista snarast till oss (Michael Carl alternativt Pär Hylander)

2. Skriv i "listtråden" med ett quote på felmeddelandet att ni gjort så.

OBS! 25/8 UPPDATERADE MISSIONS OCH KOMPMALL
Bilagor
TOKTeamTournamentKompmall UPDATED 25-08-14.pdf
Uppdaterad 25/8
*SM Objective Secured wounds blir 35 som alla andra
*Aun'va Räknas som Ethereal
*Lite förtydlingar
*Singelwound independent karaktär kommer tillåtas
(112.81 KiB) Nerladdad 1182 gånger
TT missions 2014 Eng.txt
uppdaterad 25/8
* Kasta TO kort du inte kan scora
(4.85 KiB) Nerladdad 738 gånger
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Olof »

Vad schyst att allt kommer upp i så god tid innan turneringen. Taggen!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av The Gretchin »

Då jag har fått olika svar i Flabbergasttråden så frågar jag istället hur ni rulear här. Är det okej med två dreadnoughts om de kommer från Elite och Heavy (och självklart liknande saker i andra codexar)?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Konfa »

Även jag passar på med en restriktionsfråga:

Ordvalen i Taulistan är följande:

o May only take 1 of the following in the army: Puretide Engram
Neurochip, Command and Control Node, Multispectrum Sensor Suite.
o Tau Commander may take either Iridium Armour or Vectored Retro
Thrusters. Not both.

Är det meningen att man ska skilja på de två begränsningarna, alltså att den första punkten ska läsas som max 1 av varje, eller är begränsningarna egentligen likadana men har olika "ordval"? Den senare känns ju rimligast (eftersom den första går att läsa direkt i codex).

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av LillePer »

Jag ska dubbelkolla dreadnought biten, men är rätt säker på att det är ok med 2 om de kommer från olika slots.


Angående tau:
Det är Max 1 av de första 3 och sen Max 1 av de andra 2. Oberoende av varandra, 2 separata punkter som dock borde haft samma wording.

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Konfa »

Grymt!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Gonka Koff »

Konfa, Vicken optimist du är! Men nej, du får inte ta en av varje av dom grejerna dom räknar upp, bara en av dom.

Det ska bli spännande att se hur det blir nu när Hyll-Anders stuckit ut hakan och presenterat den stramaste kompen i mannaminne, kommer den hålla? Jag har absolut inte hittat nåt extraordinarie som är glömt, tror att mycket av det hårdaste äckelpäcklet stoppas av dom fläskiga begränsningarna på magier. Men jag är i och för sig inte den grymmaste mallknäckaren i Svea så det finns säkert snart ett par mögelostar som jäser hemma i stugorna.

... Hursomhelst, kul ska det bli iallafall!
Nu ska jag bara säkra en plats i ett lag...
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 25 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av LillePer »

Ja herregud, jag var naiv när jag läste. Du får max ta 1 utav de 3 första itemsen. Och en utav de två sista. Aldrig mer.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Flogger »

Just nu får Space Marines ta 40 3+ kroppar men alla andra lojalister får bara ta 35, jag antar att detta är något misstag? (Då space Marines har bästa 3+ kropparna).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Team Tournament 2014

Inlägg av Johannesson »

The Gretchin skrev:Då jag har fått olika svar i Flabbergasttråden så frågar jag istället hur ni rulear här. Är det okej med två dreadnoughts om de kommer från Elite och Heavy (och självklart liknande saker i andra codexar)?
Som jag ser det (när jag läser i SM boken) finns det bara ett entry för Dreadnoughts (och ett för Ironclad). Kvittar om de räknas som elite eller heavy, fortfarande samma entry.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar